4.2 מליון קוב מים צריכה שנתית, רק בנס ציונה.. זאת ועוד בסיכום שנת הפעילות של תאגיד המים "מי ציונה"

$(function(){setImageBanner('8fe608ac-f94e-4105-87bc-6fc5cadaba06','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

לפי הדוח שפרסם תאגיד המים מי ציונה לסיכום פעילותו בשנת 2022, התאגיד השקיע במהלך השנה קרוב ל- 16 מיליון ש"ח בשיקום ופיתוח תשתיות מים וביוב בשלושת הרשויות : נס ציונה, מזכרת בתיה וקריית עקרון.
התאגיד סיפק השנה מעל ל – 6.2 מיליון קוב מים ליישובי התאגיד,מתוכם כשליש מהפקה עצמית מקידוחי מים הנמצאים בעיר נס ציונה.

מי ציונה

843,943

במהלך השנה  בוודאי יצא לכם לראות עבודות  להנחת  צנרת מים וביוב של תאגיד מי ציונה  או אולי קבלתם הודעה על הפסקת מים שנעשתה על מנת לאפשר החלפה של צנרת המים ברחוב שלכם. זה בגלל שבמהלך שנת 2022 הניח התאגיד כ- 8 ק"מ קווי ביוב ו כ -5 ק"מ קווי מים.

כמה  מהעבודות  הגדולות שביצע התאגיד בשנת 2022 :

נס ציונה:

  • שיקום קווי מים וביוב ברחובות מקווה ישראל וקיבות גלויות
  • שיקום קווי ביוב שכונת גבעת נוף
  • החלפת קוו ביוב רחוב ראובן לרר

מזכרת בתיה

  • החלפת קווי מים וביוב רחוב המגן – מזכר בתיה.
  • שדרוג קווי ביוב רחוב יוסף רודובסקי – מזכרת בתיה

קריית עקרון

  • שיקום קווי מים וביוב רחוב אחד העם – קריית עקרון
  • שיקום קווי מים רחוב היהלום – קריית עקרון
  • שיקום קווי ביוב רחוב קרן היסוד – קריית עקרון

 

השקעה בשיקום תשתיות מים והחלפת קווים מביאה לשיפור באיכות המים ותורמת להקטנת פחת ובזבוז מים הנובעים מדליפות ופיצוצי מים בצנרת ישנה.

כתוצאה מההשקעה בתשתיות המים  פחת המים הכולל של התאגיד עמד השנה על 4.0%  בלבד.

זהו נתון מצוין והינו בין הנמוכים ביותר בין כל תאגידי המים בישראל.

כחלק מתחזוקה מונעת בוצעו השנה שטיפות של יותר מ 9 ק"מ קווי ביוב . שטיפת קווי ביוב מונעת ומפחיתה את כמות סתימות הביוב. השנה טופלו בשלושת יישובי התאגיד  כ  - 420 סתימות ביוב. גם זה נתון נמוך מאוד ביחס לתאגידי מים אחרים, וזאת בזכות התחזוקה השוטפת של מערכת הביוב .

 

שירות לקוחות:

התאגיד מפעיל סניף שרות לקוחות בכל אחת מהרשויות שלו.  מחלקת הצרכנות  בתאגיד טיפלה השנה בקרוב ל- 20 אלף פניות שהגיעו  לשלושת סניפי התאגיד. בנוסף,  במוקד שרות הלקוחות נענו  כ- 29 אלף פניות טלפוניות.  

אנשי התפעול של התאגיד בישובים השונים טיפלו במהלך שנת 2022 ביותר מ – 997 פניות בנושא מים ו – 749 פניות בנושא ביוב שהגיעו למוקדים ההנדסיים השונים. 

איכות מים

התאגיד ביצע השנה  623 בדיקות איכות מים ברשת המים העירונית, 12 בדיקות במתקני הפקת המים ( בארות המים בנס ציונה ) ו 117 בדיקות בחיבורי אספקת המים בשלושת הישובים  בהתאם לתוכנית הדיגום השנתית של משרד הבריאות . ביצוע הבדיקות עמד 100% ביצוע !

כל תוצאות בדיקות המים עמדו בתקנות בריאות העם !

בנוסף לבדיקות איכות המים התקופתיות , התקין  התאגיד מערכת נוספת הבודקת באופן רציף ריכוז הכלור במים ומדד צלילות המים (בשפה מקצועית – עכירות ).

פעילות חינוכית

התאגיד רואה עצמו כחלק מהקהילה  ולכן  דירקטוריון התאגיד מתקצב כל שנה פעילות  לחינוך בנושאי מים וביוב  בבתי ספר וגני ילדים. התאגיד פועל רבות על מנת להעביר לילדים בצורה חווייתית את השפעת נזקי מגבונים לחים וכמה חשוב לא להשליך  אותם לאסלה כי הם לא מתפרקים במים.  בשנת 2022 הנושא הומחש לילדי כיתות א' בנס ציונה באמצעות הצגה " יאמי מפלת המגובנים"  של שילמן הפקות. במזכרת בתיה וקריית עקרון התאגיד מימן לילדי כיתות ד' פעילות  לחסכון  במים וזאת כחלק מתוכנית הלימודים השנתית במקצוע המדעים. הפעילות הועברה  ע"י " גורי מים " .

השנה, כמדי שנה, התאגיד חילק בקבוקי מים רב פעמיים לכל ילדי כיתות א' על מנת לעודד שתיית מי ברז .

 

מר שמואל בוקסר , ראש העיר ויו"ר האספה הכללית של התאגיד מסר :

"זכינו שיש לנו תאגיד חזק שעובד בשיתוף פעולה עם כל הרשויות המקומיות אותן הוא משרת . עבודות התאגיד מתבצעות באופן  מקצועי ויעיל, ובתאום מלא עם העירייה.  אני מרוצה מאוד וגאה על העבודה האיכותית ועל כך שהתאגיד שלנו איתן מה  שמאפשר השקעה מסיבית בשיפור וחידוש תשתיות, מעל ומעבר לדרישות על פי החוק. ההשקעה בתשתיות המים תורמת לשיפור באיכות המים ולאמינות באספקת המים ומניעת הפסקות מים ובכך משפרת את  איכות חיי התושבים"

עו"ד שאול רומנו , יו"ר דירקטוריון של התאגיד : "בשנת 2022 אישר הדירקטוריון תכנית עבודה לביצוע עבודות פיתוח ושיקום תשתיות מים וביוב פי 2 מההיקף שהוא מחויב בחוק  וכל התוכנית בוצעה במלואה.

אנו נמשיך להשקיע ככל יכולתנו כדי לשפר כל הזמן את התשתיות של מים וביוב בישובים שלנו לרווחת התושבים.

חשוב לנו מאוד גם השירות הניתן לתושבים. התאגיד שיפר בשנתיים האחרונות את הערוצים הדיגיטליים של תקשורת עם התושבים . מערכת מדי המים החכמים שלנו מאפשרת לכל תושב לעקוב אחר צריכות המים שלו ולקבל התראות במקרה של נזילה. "

מנכ"לית התאגיד , רינה קטיף:  " מאחורי השירות המקצועי לתושבים , אספקת המים הרציפה וסילוק השפכים בנס ציונה, מזכרת בתיה וקריית עקרון עומדים עובדים ועובדות מסורים אשר תודעת השרות היא נר לרגליהם.

אספקת מים אמינה וסדירה  לכל בית נראית כמובנת מאליה, אך מצריכה הרבה מאוד עבודה מצד עובדי התאגיד.  עובדי מחלקות ההנדסה והתפעול , עובדים ללא לאות ביום ובלילה , כדי לממש את מלוא תכנית הפיתוח ולטפל בכל התקלות והפניות של התושבים.  השקעה בשיקום תשתיות מים והחלפת קווים מביאה לשיפור באיכות המים ותורמת להקטנת פחת ובזבוז מים כתוצאה מדליפות ופיצוצי מים בצנרת ישנה. כמו כן , ככל שהתשתיות חדשות יותר, כך עלויות אחזקתן קטנות וזה מאפשר לנו להוריד הוצאות אחזקה ובמקביל ליעל את השירות לתושבים .

אנו גם פועלים כל הזמן לשפר את דרכי הקשר עם הצרכנים שלנו באמצעים דיגיטליים.  היום, ניתן לבצע כל פעולה באמצעות האתר שלנו לרבות להזמין שיחת טלפון במקום להגיע למשרדי התאגיד.

השאיפה למצוינות , איכות ותפיסת השירות הפכה את מי ציונה לאחד התאגידים המובילים בארץ ואנו עובדים קשה כדי להמשיך ולתת שירות מיטבי לצרכנים שלנו ."

 

ניתן לעיין בדוח הפעילות המלא באתר האינטרנט של מי ציונה .

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה