הכלב הציל את בעליו ההרה, אך הוכש ע"י צפע בנס ציונה

$(function(){setImageBanner('356b53fb-9817-4962-865a-0150f2ab7c27','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

ליאת וישניאק הנמצאת כעת בהריון יצאה לגינה וראתה לפתע את כלבה מזנק לעבר נחש צפע גדול שהיה לא הרחק ממנה ומנסה לתופסו בשיניו כשהנחש מתפתל ונלחם.

צילום עצמי

דרמה של ממש בנס ציונה בסיפור עם סוף טוב . 

תקרית חמורה נמנעה השבוע, תודות לכלב הבוקסר המסור, בז, השייך לליאת וישניאק. ליאת, אישה צעירה הנמצאת עתה בהריון, יצאה לחצר בית הוריה בשכונת טוסקנה בנס ציונה , בו היא מתגוררת מזה למעלה משנה, לאחר ששמעה את כלבה, בז, נובח בהתרגשות. כשקרבה אליו, ראתה אותו לפתע מזנק לעבר נחש צפע גדול שהיה לא הרחק ממנה ומנסה לתופסו בשיניו כשהנחש מתפתל ונלחם.

בדיעבד הגיעה המשפחה למסקנה כי הכלב תקף את הנחש, רק כאשר ליאת התקרבה והוא זיהה את הסכנה  הנשקפת לה ! לקול צעקותיה הגיעו במהרה אמה ליאורה ואחותה חן, חמושות במטאטא (...)  ובעוד האחת מנסה לרתק את הנחש עם המטאטא, בהצלחה מפתיעה יש לומר, התפנתה האחרת  להרגיע את ליאת, בעוד שהכלב, כבר הקיא ורעד בכל גופו והיה ברור כי הוכש בפניו. 

למקום הוזעק גם השכן, חמוש בגרזן והוא שסיים את הפרשה .ואם תהיתם היכן היה אבי המשפחה. הוא שהה בבית אחיו, שבתו נרצחה יום קודם לכן על ידי בן זוגה. (מאיה וישניאק מרמת גן) נכון לעת כתיבת הידיעה (יום ג') הכלב בן התשע עודנו מאושפז בבי"ח וטרינרי ובמשפחה מקווים כי יתאושש.

יצויין הגב' ליאורה וישניאק  טענה באוזנינו כי כבר הבחינה לפני כן בנחשים באזור השביל שליד ביתה (לכיוון הפרדס) ולאחרונה, למיטב ידיעתה, היו שכנים שפנו למוקד העירוני ודיווחו על כך – אך "כלום לא נעשה" ועוד מסרה כי בכוונתה לתבוע את העירייה לכיסוי עלויות האישפוז של הכלב...

מדוברות העירייה נמסר בתגובה כי "נחשים מוגדרים כערכי טבע מוגנים ולפיכך, חל איסור על פגיעה יזומה בהם (דילול, המתה וכו'), מדובר בעבירה על החוק. הנחש הינו בעל חיים הנע בעיקר בשעות הלילה ויכול לגמוע מרחק רב ולכן, יכול להופיע בתוך שטחים עירוניים.

על כל תושב לפעול בשטחו הפרטי כראות עיניו לצורך מניעת חדירת נחשים. דף המלצות שלנו מופיע באתר העירייה. (ואף בגליוננו זה). אנו ממליצים לפעול בהתאם ולפנות ללוכד נחשים באופן עצמאי.

במקרה ספציפי זה, מדובר בבית פרטי ברחוב הולנדי, המוקף בבתים פרטיים בשלושת פאותיו ואין ולא קיימת כל פעילות ו/או יכולת ברמה עירונית והארצית, למניעת חדירת נחשים מהמרחב הפתוח סביב העיר למרחב העירוני, מעבר לפסי האש בשטחים הפתוחים אותם מבצעת העירייה. ככל שמדובר בשטחים פתוחים פרטיים, חובת הניקיון הינה על הבעלים של השטח, מולם פועלת הרשות בדרכים המקובלות ובכפוף לחוק."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה