במליאת מ. העיר: שיפור במצבה הכלכלי של העירייה וכן החזון העירוני ל"מתחם השוק"

$(function(){setImageBanner('66807adc-9d46-4721-93e6-464ebed5f457','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

בישיבת המליאה אמש למדנו כי הרבעון האחרון ב25020 מסמן שיפור בתזרים לעירייה. וכי ההחלטה לגשת לתכנון מתחם השוק לבדו, על קרקע עירונית בלבד, מהווה  נסיון להתנעת תהליך התקוע שנים רבות, צעד אחרי צעד.

פרטי

ישיבת המליאה אמש היתה שקטה במיוחד ואושרו בה סידרת נושאים די טכניים ברובם, כפי שנפרט בהמשך.

נעדרו מהישיבה: נציגי האופוזיציה טלי חייט ועו"ד לירן יגודה וחבר הקואליציה שולי מזרחי.

את הנושא המהותי העיקרי הציג הגזבר, עת בישר  על נתוני הרבעון השלישי ל2020 שהסתיים בגרעון שולי של 637 אש"ח בלבד ואלו הצפויים בימים הקרובים, לגבי הרבעון האחרון, לפיהם הסתמן שיפור משמעותי בתזרים הכספי של העירייה, לעומת החזוי בעבר.

הדבר נובע בעיקר ממענק ממשלתי מעבר לחזוי (...) של 14 מליון ₪ לכיסוי הגרעונות וההנחות בגביית הארנונה - בשל הקורונה , כאשר הירידה בגביה הסתכמה ב16 מליון , וזו טרם נסתיימה.

למעשה נותר במשקי הבית שיעור תשלום מדהים של 95.5% גם בשנה זו ואילו מהעסקים נגבו רק 81% מהחיובים שהוצאו .

--------------------------

ראו הישיבה גם בסירטון קצרצר-להמחשת התנאים השונים בימי קורונה...

אך הנושא המעניין ביותר, שעלה רק כפרזנטציה (ראו תמונה)  לידיעת חברי מועצת העיר ולא כתוכנית מוגדרת לאישור, היה החזון התכנוני החדש ל"מתחם השוק", חזון של ערוב שימושים הכולל שוק מקורה מודרני שיהווה גם מרכז תרבות וקהילה.

הנושא הוצג ע"י המתכננת לנה פייפרמן שחר- ראש מנהלת התחדשות עירונית.

על פי התוכנית מתחם לב העיר יפוצל למספר מתחמי תכנון אשר יקודמו כל אחד בנפרד.

 בשלב ראשון, יקודם מתחם השוק המקומי בשטח שכולו בבעלות העיריה בלבד, דהיינו הקרקע הפנויה המשמשת כמגרש חניה מאולתר ממזרח לרח' סוקולוב, כולל המבנה העלוב המכונה "השוק " (לאחר הגעה להסדר עם בעלי הזכויות בו) , אך לא השטח שעליו שוכנים מבני התעשיה והמוסכים, מזרחית לו. כאשר בסה"כ מדובר בכ2.2 דונם בלבד, המהווים כ5% בלבד משטח תוכנית "לב העיר" כולה. (עליה נשוב ונרחיב בהמשך)

מסתבר שרק כך התוכנית תוכל להישאר בסמכות הועדה המקומית וניתן יהיה לקדמה במהירות יחסית.

בגדול, הסבירו המתכננת וראש העיר, מאחר ועד כה כל התוכניות הגדולות ללב העיר כולו, כולל פינוי בינוי מאסיבי נתקעו מסיבות שונות (ראו כתבת המשך בנושא שנעלה  הערב)  - כוונתם היא ללכת צעד צעד ולהתחיל בתהליך, כדי שניתן יהיה לחדש את האזור ולקדם את המתחם כך שיאפשר ערוב שימושים תוך הבנה של צרכי התושבים, כאשר מלבד לשוק יהווה המתחם גם מוקד תרבות וקהילה.

 למעלה- החזון. למטה- המציאות...עיריה

נושאים נוספים שנדונו ואושרו במליאה:

אושר  שינוי תקציב העירייה לשנים 2020 ו- 2021 והתאמתו להלוואה הממשלתית המיוחדת  בת 15 מליון ₪ בתנאים מועדפים (בפועל כנראה יילקחו רק כ13 מליון) שאושרה לאיזון התקציב, לעומת קרנות הפיתוח והשבת 8.14 מליון ₪ לקרנות הפיתוח. כמו כן אושרו התאמות חשבונאיות נוספות בעקבות כך.

אישור הסדרי פשרה ומחיקת חובות ע"פ המלצות ועדת הנחות

אישור הסכמים שנערכו עם המועצה הדתית- להעמדת המגרש לרשותם לבניית המקווה בטירת שלום. (הסכם חכירה וזכויות שימוש לצרכים משפטיים)

אישור החלטת ועדת הקצאות מיום 21/2/21 על  עמותת "דניאל הקצאת מבנה גן ילדים ברחוב דוד לנדא 18 לעמותת "דניאל" ומבנה ברח' בגין לשבט סהר צופי נס-ציונה.

ראו גם:

https://nessziona.net/ידידותי-לסביבה/חוגגים-יומולדת-גם-בישיבת-מליאה-472163

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה