הסרבת וגם הרווחת?.. ועד עובדי העיריה יצא לקרב על "זכותם" של סרבני חיסון בודדים להתעקש להגיע למקום העבודה

$(function(){})

העירייה:  כ 99% מכלל עובדי העירייה הציגו תו ירוק או תוצאות בדיקת קורונה ולאחרים ברובם המכריע נמצא פיתרון אישי באופן פרטני.
אך יו"ר הועד דורית ינקוביץ (בגיבוי ההסתדרות) רואה בעצם האיסור להגיע לבתי הספר שהוטל רק על הצוות המינהלי "אפליה אסורה" והבחנה בין דם לדם ...מול הצוות החינוכי, לו הותר להיכנס ולשהות בחדרים מבודדים, בעוד שעל עובדי מינהל ותחזוקה שהינם עובדי/ות העירייה - נאסר להגיע בכלל למקום העבודה והם הוצבו לעבודות אחרות..

פרטי

כזכור לקוראינו הרי שבשבוע שעבר הודיע ראש העיר, כי בכוונתו להורות, החל מהשבוע לכלל עובדי  להציג תו ירוק (מתחסן או מחלים) או לחילופין לבצע בדיקת קורונה פעמיים בשבוע.

יצויין כי עמדה זו הינה על דעת ההסתדרות, בכפוף לכך שהמעסיק הוא שיספק את האמצעים הנדרשים, דהיינו מתחם חיסון ובדיקות זמינות, או זמן מתאים לערוך אותן..

נזכיר כי במסגרות החינוך בעיר כ 760 עובדים שהם עובדי משרד החינוך (גננות ומורים)  אם כי למרבה המזל, מתוכם כ 95% כבר התחסנו נגד קורונה. ויצויין כי גם מורים בתיכונים ששכרם משולם מקופת העירייה, אינם כפופים לה ניהולית ומשמעתית.

בעקבות כך הודיעה מנכל"ית העירייה לעובדים בדירוג המנהלי, הכוללים לדוגמה - אבות בית , לבורנטיות, עובדי נקיון ואחזקה, מדריכי ספורט וכמובן סייעות, כי אם לא יעמדו בתנאים הללו הרי נאסר עליהם להגיע לבתי הספר והגנים וכי יימצא להם תפקיד אחר באופן פרטני. כאשר הוראה זו לא התייחסה לעובדי החינוך, להם נמסר כי מי מביניהם שלא התחסן ולא נבדק - לא יבוא במגע עם התלמידים אך יוכל לשהות בספריה ובחדרי ספח שיועדו לכך והמעסיק/ קרי מנהל/ת ביה"ס בשם מ. החינוך- יטיל עליו משימות בתחום תפקידו. 

ואכן ע"פ דיווחי העיריה, מתוך 1261 עובדי העירייה כ 1245 עובדים הציגו, נכון להיום, תו ירוק או לחילופין בדיקת קורונה שלילית.

באשר לאותם העובדים/ות שלא נענו לדרישה, הרי שע"פ הודעתה של דוברת העירייה הילה קרופסקי "עבור מספר בודד של עובדים אשר טרם נענו להנחיות, מצאה העירייה פתרונות חלופיים. עבור כל עובד נמצא פתרון הולם המתאים לתפקידו ולצרכי המערכת. כל אלו בתנאי שמיקומו החדש של העובד לא כולל מפגש פרונטלי עם קהל או עם ילדים הלומדים במסגרות החינוך בעיר."

אך ניסוח זה מסתיר אחריו מאבק בו פתח ועד העובדים, כאשר  הגב' דורית ינקוביץ' העומדת בראשו, מסרה לי כי הונחתה בנושא ע"י הסתדרות המעו"ף והיא שלחה מכתב למנכלי"ת העירייה, בו נטען כי העירייה מפלה כביכול בין עובדי ההוראה לבין הצוות המינהלי. וכי "דמם של אלו לא סמוק יותר מדמם של אלו.." ועוד ביטויים דרמטיים.

ומה הרקע?

מאחר והעירייה לא מסוגלת להערכתי לאכוף על צוותי החינוך שלא להיכנס לבתי הספר, מה שיביא מיד להשבתה כללית מן הסתם, היא נאלצה להתיר להם להגיע לחדרים מבודדים וכו', בניגוד לעובדים המינהליים כאמור להם העירייה לא מעוניינת, מסתבר, לשלם שכר ללא תמורה ועוד כ"פרס" על סירוב חלק מביניהם להתחסן.

אלא שבכך רואה ההסתדרות, מסתבר, אפליה חמורה ויצאה לקרב...

פרשנות:

כנראה, לפחות כך אני מבין את עמדת ההסתדרות, הרי שבשם השוויון הקדוש, כנראה שהסייעת בגן ,או מדריך הספורט ואיש האחזקה כנ"ל, אשר מסרבים להתחסן ואף להיבדק...  זכאים לשבת בבית ולקבל שכר חינם.. או שיארגנו להם חדר מבודד לשבת בו ולעשות את עבודתם בטלפטיה... במקום שיביאו תועלת בעבודה מועילה במתקן עירוני אחר בתמורה למשכורתם.

אותי לפחות הגישה הזו מטרידה. מילא ההסתדרות מגינה על זכותם לסרב להתחסן, ניחא. מילא היא תבקש לוודא שבהצבה החדשה שלהם אין השפלה או פגיעה משמעותית בתנאים, אך להשוות למורים?.. מדוע? ואם כבר, למה שלא תדרוש עבורם ימי חופשה כמו למורים?... 

אם כבר, אז כבר !

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה