המדינה חייבת לסבסד את מערך הבדיקות המהירות לתו הירוק !

$(function(){setImageBanner('d2dea446-134d-4070-adb5-77f85c2178c3','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

כך טוענת, בהגיון רב, יש לומר - היבואנית "סופיה ישראל":

"עד שניתן יהיה לחסן בני נוער וילדים ראוי שבדומה לחיסונים, רשויות המדינה יישאו בחלק מהעלות של החזרה לחיים עבורם. שוחחנו בשבועות האחרונים עם מאות בעלי עסקים, רובם לא מסוגלים לממן בעצמם או לגלגל את העלות על הצרכן בנוסף לדמי הכניסה או חשבון הארוחה. "

מציעה לאמץ את מודל ניו יורק: שם הבדיקה שמתבצעת באמצעות סופיה וחברות נוספות מסובסדת על ידי המדינה והרשות המקומית והנבדק יכול להשתמש בתוצאה השלילית במספר בתי עסק.

סופיה

סופיה ישראל מקבוצת רימיפארם פנתה אתמול  (שני) במכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין, מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי וממונה הקורונה פרופ' נחמן אש,-  בהצעה למתווה מסובסד זמני באמצעות מתחמי בדיקות מהירות ציבוריים, לטובת בני הנוער ובתי העסק באחריות הרשויות המקומיות, בסבסוד משרדי הבריאות, הכלכלה, האוצר והתרבות, על בסיס המודל שכבר עובד במדינת ניו יורק.

על פי המתווה המוצע, המתחמים ימוקמו קרוב לאזורי בילוי וספורט וישרתו את הקהל שיהיה צעיר ברובו וישלם כמה עשרות שקלים בודדים לבדיקה מסובסדת עבור כניסה לכל המקומות המחייבים תו ירוק. המודל כבר מופעל במדינת ניו יורק באמצעות מתחמים ייעודיים באזורי בילוי באמצעות הטכנולוגיה של סופיה וחברות נוספות.

במכתב שהעתק ממנו נשלח גם לראש הממשלה, שר הכלכלה, שר האוצר ושר התרבות והספורט נכתב כי: "אנחנו כבר נמצאים בקשר מספר חודשים עם מאות בתי עסק, מוסדות תרבות ומקומות בילוי רבים ונערכים ליום הזה. רתמנו לכך את הידע והניסיון שצברנו באתרי בדיקות רבים ומגוונים כפי שבוצע גם באיים הירוקים באילת ובים המלח ואנחנו ערוכים להתחיל ביום ראשון, לצד יתר החברות שאושרו. יחד עם זאת, למרבה הצער ברוב המקומות משיקולי עלות תועלת, בעלי העסק לא מסוגלים לממן מערך בעצמם או לגלגל את העלות על הצרכן. גם אם החברות יורידו את מחיר הבדיקה לרצפה (כפי שמשרד הבריאות מקווה) ובני הנוער ידגמו את עצמם (כפי שכבר עושים בכמה מדינות ואנחנו מקווים שבקרוב יעשו בישראל), עדיין ישנן עלויות תפעול, ציוד מיגון ,שכר מינימלי לצוות הרפואי וצורך לדווח למשרד הבריאות. על בסיס המודל שכבר עובד במדינת ניו יורק באמצעות מתחמים ייעודיים באזורי בילוי, אנחנו סבורים שיותר בריא ונכון שהמתווה יהיה במימון ציבורי מסובסד בהשתתפות עצמית".

"ההיגיון התפעולי העומד מאחורי מתווה ציבורי היא העובדה שכל מכשיר יכול לעשות כמה עשרות בדיקות מהירות בשעה, למשל מכשיר הסופיה שכבר נפוץ בארץ, יכול לבצע כ – 100 בדיקות לשעה וכ – 2,400 בדיקות ביממה. זהו הספק עצום שאין בו צורך בכל כניסה לבית עסק במצב שבו חלק גדול מהציבור כבר מחוסן והנבדקים הם ברובם בני נוער ואנשים שלא התחסנו, מסיבות רפואיות. יתרה מכך, מדובר בטכנולוגיה מתקדמת הדורשת הפעלה על ידי צוותים מקצועיים ודיווח ממוחשב למשרד הבריאות (שאנחנו כבר מבצעים כמה חודשים). להעמיד את כל האופרציה הזו (שדומה למרפאה קטנה שעלולה גם להרתיע) בכניסה לבית עסק אחד, זה בזבוז משאב שיכול לשרת עסקים רבים במקביל".

 שוחחנו בשבועות האחרונים עם מאות בעלי מסעדות, מגרשי ספורט, אולמות תרבות, מכוני כושר ועסקים אחרים, כאמור רובם לא מסוגלים לממן דבר כזה בעצמם או לגלגל את העלות על הצרכן בנוסף לדמי הכניסה לפעילות עצמה כמו במקרה של מסעדה בנוסף לחשבון הארוחה."

 

עוד הודגש במכתב כי: "בישראל גם קיים חוק בריאות ממלכתי אשר מוסיף להצעת המתווה הציבורי גם היגיון מוסרי. עד שניתן יהיה לחסן בני נוער וילדים (או לייבא בדיקות עצמיות) ראוי שבדומה לחיסונים, רשויות המדינה והבריאות יישאו לפחות בחלק מהעלות של החזרה לחיים עבורם. בנוסף ראוי לשקול שתוצאות הבדיקה שיופיעו באפליקציית התו הירוק ישרתו את הנבדק למספר פעילויות במהלך 72 שעות מבלי שיצטרך להיבדק מחדש בכניסה לבית העסק השכן לזה שכבר נבדק בו.

סופיה ישראל: "עד שניתן יהיה לחסן בני נוער וילדים ראוי שבדומה לחיסונים, רשויות המדינה יישאו בחלק מהעלות של החזרה לחיים עבורם. 

 בהמשך אנו ממליצים לשקול שגם בסניפי קופות החולים שירצו בכך יפתחו עמדות לבדיקה מהירה בהשתתפות עצמית בדומה ליתר שרותי השב"ן. ניתן גם בעתיד לרתום את מערך בתי המרקחת והרוקחים לביצוע בדיקות לשימוש התו הירוק, כפי שנעשה במדינות רבות בעולם".

 

לסיכום נכתב: "אנו ממליצים לבצע בדיקות מהירות עם תוצאה מיידית במתחמים ציבוריים ומסובסדים, בשילוב כוחות בין משרדי הבריאות, הכלכלה, האוצר, התרבות והרשויות המקומיות. בדומה לאופן בו מימנו משרד התיירות והבריאות את עלות הבדיקות המהירות באיים הירוקים באילת ובים המלח במבנים שהקצו הרשויות המקומיות - רק בחלוקה בין משרדית קצת שונה ובהשתתפות עצמית של הציבור. כל זאת לתקופה זמנית עד שניתן יהיה לחסן בני נוער ושבישראל יאושרו בדיקות קורונה עצמיות שימכרו בבתי המרקחת או יחולקו במוסדות החינוך, בעזרתן ניתן יהיה לבצע דיגום עצמי בבית, לקבל תוצאה תוך 10 דקות ולצאת לפעילות".

 מי היא סופיה?

סופיה היא פריצת דרך טכנולוגית שפותחה על ידי חברת קווידל האמריקאית, בעזרתה ניתן לקבל תשובה בתוך 15 דקות ללא תלות במעבדה. מדובר בבדיקה המהירה הראשונה בעולם שאושרה על ידי ה – FDA והמעבדה לנגיפים במשרד הבריאות. הבדיקה מבוססת אנטיגן, מזהה את נגיף הקורונה עם 96.7% רגישות וכן 100% ספציפיות לווירוס וגם את יתר הזנים החדשים והמוטציות המדאיגות שהתפתחו. סופיה עברה בישראל תיקוף על אלפי נבדקים, צברה ניסיון של מאות אלפי בדיקות והפכה לספק הרשמי של משרד הבריאות עוד בעיצומה של המגיפה לפני הגעת החיסונים. על פי תוצאות התיקוף של משרד הבריאות, הדיוק של סופיה עומד על 84% על כל הנבדקים, 95% על נבדקים בעלי תסמינים, 72% לנבדקים ללא תסמינים. עד כה כבר הותקנה הטכנולוגיה בחדרי מיון, בבתי אבות, בפיקוד העורף, במשטרה, בשירות בתי הסוהר, בקופות החולים ובאיים הירוקים. גם חברות הייטק ומפעלים אימצו את המכשיר במטרה למנוע אובדן ימי עבודה, לצד המשך ההתחסנות.

---

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה