5 חודשי עבודות שרות בלבד... זהו עונשה של עמית אבוקרט, מי שהעלילה על עמית מגנזי ז"ל, מנרצחי נובה, כי אנס אותה

$(function(){setImageBanner('1f17ac43-ff75-4f16-88b0-aa5f7a19ada7','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

עונש מגוחך זה בתוספת קנס של 10,000 ש"ח בלבד, הוטל בבימ"ש השלום ברחובות הבוקר על הצעירה שבדתה מליבה אונס שלא היה ואף פיברקה באופן שיטתי ראיות כביכול לכך.
אמו של עמית ז"ל, ענת גןלדשטיין מגנזי: אנחנו מאוכזבים מקולת העונש של מי שהרסה בזדון ורשעות את השנתיים וחצי האחרונות לחייו של בנוו עמית ז"ל. קיוינו שהשופטת תנצל סמכותה ותטיל עונש ראוי ותקדימי, למרות עיסקת הטיעון.

פרטי

הנאשמת עמית אבוקרט- צילום "פוסטה"/ פייסבוק

השופטת קרן וקסלר מבית משפט השלום ברחובות גזרה היום את דינה של עמית אבוקרט מרחובות, לאחר שהורשעה לא מכבר בעיסקת טיעון (ללא הסכמה על העונש)  בהגשת תלונת שווא על אונס לפני כחמש שנים נגד עמית מגנזי ז"ל, צעיר מנס ציונה שנרצח במסיבת הטבע נובה ב-7 באוקטובר.

העונש שהוטל עליה הינו: 5 חודשי עבודות שרות ו10,000 ש"ח קנס בלבד.

כזכור, הוגדר מגנזי, בן 22, כנעדר במשך כמה ימים עד שגופתו זוהתה. הוא השתחרר לפני כשנה משירות צבאי ועסק בהפקת מוסיקה ובהדרכת ספורט.  

לפי כתב האישום שבו הודתה במסגרת ההסדר, הם היו קטינים בני 17, ידידים מהשכבה בתיכון. באחד מערבי אוקטובר, תחילת י”ב, הם בילו בחוף הים עם חבריהם. קודם הנאשמת וכמה חברות הגיעו לחוף ביום שישי, אחר כך כמה בנים וביניהם עמית מגנזי הצטרפו.

בשלב מסוים, עמית ועמית היו לבד באוהל. לפי כתב האישום, הוא ביקש לנשק אותה והניח יד על ברכה, אבל כשאבוקרט התנגדה, הוא פסק ממעשיו.

אחרי יומיים , אבוקרט התלוננה במסגרת הבית ספרית על כך שהוטרדה בניגוד לרצונה, לטענתה, והנושא טופל ברמה החינוכית.

עברו שנתיים. האירוע המשיך להעסיק את הנאשמת, ועכשיו היא התחילה לספר סיפור אחר.

תחילה, לפני שניגשה למשטרה, היא סיפרה לחברה שלה שעמית אנס אותה באותו בילוי על חוף הים, בשמינית, בניגוד לרצונה. עוד היא הוסיפה וסיפרה לחברה, שבזמן האחרון היא פגשה בעמית באקראי, והוא איים עליה ש”אם היא תפנה למשטרה, הוא יפגע בה ובמשפחתה”. כדי לשכנע את חברתה שהסיפור הזה הוא אמת, הראתה אבוקרט לחברתה התכתבויות פיקטיביות, אותן ערכה בעצמה.

באותן התכתבויות מזויפות, עמית כתב לה באינסטגרם לכאורה שהיא “לא יוצאת לו מהראש”, והוא “מת לתת בה”, ואחר כך איים כביכול שלא תתלונן עליו במשטרה.

לאחר ששמעה את הסיפור, ביקשה החברה את פרטי האינסטגרם של עמית כדי להתעמת איתו. בפועל, לפי כתב האישום – מי שזייפה את ההתכתבויות והפעילה חשבון פיקטיבי תחת שמו של מגנזי – זו עמית אבוקרט בעצמה.

חברתה של אבוקרט כתבה הודעות נזעמות ל”עמית מגנזי”, ולא ידעה כי זו אבוקרט שמשיבה לה בחשבון שזייפה על שמו של עמית.
אבוקרט המתחזה למגנזי השיבה לחברתה, שהוא “מתנצל” על מה שקרה באוהל בשמינית, ומבקש שלא תתלונן למשטרה.

כמה ימים אחרי השיחה עם החברה, אבוקרט הגישה כאמור תלונת כזב במשטרה, והבדיה הפכה לתלונה רשמית לפיה מגנזי כביכול אנס אותה כשהיו בני 17 בבילוי עם חבריהם בים.

עמית מגנזי עוכב ונחקר באזהרה בחשד לעבירה החמורה של אונס ומעשה מגונה (24 ינואר 2021). בתום חקירתו הראשונה שוחרר בתנאים מגבילים.

בינתיים המשטרה המשיכה בחקירה, במסגרתה גבתה עדויות גם מחברותיה של אבוקרט ותפסה את התכתבויות האינסטגרם בין חברתה של אבוקרט לבין “עמית מגנזי” המתחזה, או אז התברר כי עמית המתלוננת זייפה את התכתובת.

אבוקרט חזרה על גרסתה הכוזבת גם בחקירה שנייה, אבל לאחר שהבינה שהסתבכה ביקשה לבטל את התלונה והסבירה שהיא “לא בנויה לכך נפשית” ואכן מיד נסגר התיק נגד עמית ז"ל. 

יצויין כי בשלב זה ובמקרים דומים רבים, המשטרה לא טורחת להעמיד לדין מתלוננות. אלא שאמו של עמית, בעצמה עורכת דין, ענת גולדשטיין - מגנזי וסנגוריו של עמית, עו"ד שגיב וניר רוטנברג,  התעקשו שהפרקליטות תגיש כתב אישום נגד אבוקרט לאור חומרת מעשיה.  ואכן, הפרקליטות הגישה נגד אבוקרט כתב אישום לבית משפט השלום ברחובות בגין עבירת מסירת הודעה כוזבת (תלונת שווא).

התובעת, עו"ד קרן ענבר מפרקליטות מחוז מרכז, אמרה דברים קשים על הנאשמת. "עמית לא נמצא פה היום, אבל העובדה שהוא נרצח לא מעמעמת את האינטרס הציבורי שיעשה עמו צדק", אמרה התובעת, "גם אמו ואביו, האחים שלו והחברים שלו שנמצאים כאן באולם, עומדים על זכויותיו".

התובעת ציינה כי הנאשמת פגעה בשלושה ערכים מוגנים:
– "שמירה על שמו הטוב וחירותו של נפגע העבירה. בתלונות כוזבות יש פוטנציאל נזק עצום וככל שהעלילה חמורה יותר, פוטנציאל הנזק גדול יותר. הנאשמת העלילה על עמית ז"ל שהוא אנס אותה, מדובר בעבירה מהחמורות שיש לצידה עונש של שנות מאסר ארוכות".
– "הערך השני הוא שמירה על אמון הציבור במתלוננות על עבירות מין, כאשר תלונות מהסוג הזה עלולות להביא לחשדנות כלפי תלונות אמיתיות".
– "הערך השלישי הוא הפעלת מנגנוני המשטרה לשווא".

התובעת חזרה ותיארה: "האינטראקציה בין הנאשמת לעמית ז"ל ארעה בשנת 2018. שלוש שנים לאחר מכן היא העלילה עליו את העלילה הכוזבת שהוא אנס אותה, היא לא הסתפקה בזה, והיא סיפרה גם לחברה שלה שהוא איים עליה. היא ערכה התכתבויות פיקטיביות בשמו של עמית באינסטגרם כדי להוכיח את הטענה בפני חברה שלה, וכשאותה חברה רצתה להתעמת עם עמית ז"ל היא התחזתה לעמית והתכתבה בשמו עם החברה… אנו מדברים על התנהלות מניפולטיבית, מתוכננת לאורך תקופה ארוכה. התלונה לא הוגשה בזמן סערת רגשות".

התובעת הוסיפה: "העובדה שהנאשמת ביקשה לבטל את התלונה, לא נבעה מכך שהמצפון ייסר אותה, אלא משום שהיא הבינה שהיא מסתבכת בשקרים שלה."

התובעת ביקשה להבהיר בדבריה, שלא היתה שום פגיעה מינית או עבירה מצדו של עמית מגנזי ז"ל. כאמור, לפי כתב האישום נגד הנאשמת, הוא ביקש ממנה לנשק אותה והניח יד על ברכה, וכשסירבה הוא נסוג; לא היה מגע אינטימי.התובעת הגישה לבית המשפט תצהיר עליו עמית מגנזי הספיק לחתום לפני שנרצח – תצהיר נפגע עבירה בו הוא תיאר את הנזקים הנפשיים והחברתיים שנגרמו לו מתלונת השווא והכתמת שמו כחשוד לכאורה באונס.

הוגשה גם חוות דעת של פסיכולוגית קלינית, שקבעה כי עמית סבל מחרדות ופוסט טראומה בעקבות חקירת המשטרה והחשש מתוצאותיה, קשיים לישון בלילות, ירידה בתפקוד, נזקקות לטיפול ופגיעה בקשרים חברתיים, בעיקר עם בנות המין השני.
בסיכום ולמרות כל האמור, נציגת הפרקליטות ביקשה להטיל על הנאשמת רק שישה חודשי מאסר בלבד, שגם אותם ניתן לרצות בעבודות שירות, לצד קנס ופיצוי משמעותי למשפחה של עמית ז"ל.

האם ובנה ז"ל. נלחמה כארי על חפותו.נלחמה כארי האם והבן ז"ל. פרטי באדיבות המשפחה

אמו של עמית, ענת מגנזי-גולדשטיין, עורכת דין במקצועה, מסרה גם היא עדות במסגרת הטיעונים לעונש, ותיארה כיצד זה להיות אמא של חשוד באונס: "הוא היה ילד שמח, מאושר, צוחק, יוצא, מבלה, היו לו מערכות יחסים, והוא הפך למשותק חברתית במשך תקופה. ההאשמות כלפיו ש'אנס' פגעו במשפחה כולה… אם החוקרים לא היו ערניים, הבן שלי היה יושב במעצר עד תום ההליכים ומוגדר כאנס. זה להרוס לילד בגיל 20 את החיים שלו קדימה. אני שואלת על מה? להעליל עלילת אונס, להתחזות בחשבון פיקטיבי, לשלוח הודעות של איומים בשמו… הנשים כולן נפגעות מההתנהגות הזו… הבן שלי נבדק בפוליגרף משטרתי ויצא נקי… הוא דרש עימות והנאשמת סירבה".

וכאמור ולסיכום שלי ועל אחריותי בלבד:

המסקנה מכל ההליך- צדק לא היה פה ובוודאי שהרתעה לא היתה פה

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה