6.8 מליארד שקלים בחשבונות רדומים בבנקים : האם בנק ישראל יצליח לשים סוף לתופעת הכסף האבוד

$(function(){setImageBanner('befc18aa-88ac-4511-807c-85ba98ed9740','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

על אף שאיתור כספים אבודים באמצעות הר הכסף של בנק ישראל אינו כרוך בתשלום , עדיין מתגלגלים במערכת הבנקאית כמעט 600,000 חשבונות ללא תנועה . טיוטת חוזר חדש של בנק ישראל מנסה לצמצם את היקף התופעה ולהחזיר את הכסף לבעליו - הציבור !

לאחר תיקון תקלה באתר בנק ישראל קורא לציבור לבצע חיפוש נוסף בהר הכסף החדש

stockunlimited

בנק ישראל מנסה לצמצם את תופעת הכסף האבוד 

הפיקוח על הבנקים פרסם היום טיוטת הוראת ניהול בנקאי תקין חדשה שמטרתה לשפר את אופן הטיפול בפיקדונות ללא תנועהובחשבונות שבעליהם נפטרו, זאת באמצעות הרחבת חובות האיתור של בעלי פיקדונות וחשבונות. 

במסגרת החוזר הורחבו החובות המוטלות על הבנקים לאתר את בעלי הכספים האבודים, בין היתר על ידי הרחבת החיפוש אחר פרטי ההתקשרות של הלקוח ופנייה למרשם האוכלוסין על מנת לאתר את כתובתו. 

מיותר לציין שבפועל קיימות תקנות מפורטות אשר מורות לבנקים כיצד לנהוג בחשבון ללא תנועה או בבעל חשבון מנותק קשר לתקופה של למעלה מ 10 חודשים. אבל מכאן ועד לאכיפה של הפיקוח על הבנקים או של בנק ישראל הדרך הדרך עוד ארוכה. 

539,000 חשבונות בנק עם 6.8 מליארד שקל הירושות שמחכות לכם בבנקים 

זהו הסכום האדיר שממתין ליורשים בבנקים. אולם כיום ניתן לבצע איתור חשבון באמצעות הר הכסף האתר של משרד האוצר. 

תתפלאו עד כמה קל לאתר כספים אבודים וחשבונות רדומים באמצעות אתר הר הכסף של משרד האוצר. על מנת לאתר חשבונות אבודים באמצעות הר הכסף של נפטרים דרושים רק תאריך הפטירה של הנפטר וכן מספר תעודת הזהות שלו . 

  • החיפוש אינו כרוך בתשלום וכולל באופן אוטומטי גם איתור פוליסות בחברות ביטוח קרנות השתלמות פנסיה וקופות גמל שבעבר נוהלו באמצעות הבנקים ונמכרו לבתי ההשקעות בשנת 2008 
  • ניתן לבצע עד 10 חיפושים עבור כל תעודת זהות
  • בשנה שעברה תוקנה תקלה באתר הר הכסף ומספר החיפושים אופס - אם חפשתם בעבר וגם אם מצאתם כספי ירושה או חשבון בנק של נפטר שווה בהחלט לחפש שוב
  • בעת המשיכה חלק מהכספים יכולים להיות פטורים מתשלום מס הכנסה או מס רווחי הון בכפוף לתקנות מס הכנסה וסוג הפקדון 


המפקח על הבנקים, יאיר אבידן: "הפיקוח על הבנקים מייחס חשיבות גבוהה לחיזוק ההוגנות במערכת היחסים בין הבנקים לבין לקוחותיהם, על מגוון השירותים שניתנים על ידם. ההוראה החדשה, מדגישה את חשיבות הטיפול של הבנקים בפיקדונות ללא תנועה וחשבונות של נפטרים, ומאפשרת שימוש במגוון כלים לאיתור הלקוחות, במטרה לסייע בהשבת כספים אבודים לבעליהם. במקביל, הלקוחות מוזמנים להמשיך ולנצל את הכלי הידידותי שפותח עבורם ולהיכנס לאתר האינטרנט "הר הכסף 2" על מנת לבדוק, ללא עלות ובצורה קלה ופשוטה, האם קיימים על שמם פיקדונות ללא תנועה ולסייע ליורשים לאתר חשבונות בנק של נפטרים."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה