בית הספר של החופש הגדול 2021- תאריכים, פעילות, עלויות

$(function(){setImageBanner('4f2374f4-9404-45f6-9aa3-683849c4b4c4','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,51586,'Image','');})

התכנית – "בתי הספר והגנים מלמדים בקיץ" המוכרת להורים בשם- בית הספר של החופש הגדול 2021, יוצאת לדרך. כל המידע אודות הלימודים בחופש הגדול 2021- תאריכים, כמה זה יעלה והתכנים שיועברו לתלמידים.

גם השנה בית הספר של החופש הגדול 2021 יספק תעסוקה ומסגרת לתלמידים. 

התכנית – "בתי הספר והגנים מלמדים בקיץ" יוצאת לדרך.  זאת לאחר ששר החינוך, יואב גלנט, שר האוצר, ישראל כץ, יו״ר השלטון המקומי, חיים ביבס, יו״ר מרכז השלטון האזורי, שי חג׳ג׳ מודיעים על מתווה ההפעלה של התכנית. 

מה זה בית הספר של החופש הגדול

התכנית נותנת מענה לילדי הגנים ולתלמידי כיתות א-יא והיא כוללת תכנית גדושה לרבות מענים רגשיים, חברתיים ולימודיים. 

 התכנית גובשה על ידי גורמי המקצוע במשרד החינוך, לאור מדיניות שר החינוך לצמצום הפערים הרגשיים, החברתיים והלימודיים שצברו תלמידי ישראל לאורך משבר הקורונה.  
המתווה נבנה על פי מיפוי הצרכים שערך המשרד בקרב התלמידים וההורים בכל שכבות הגיל, באמצעות המחוזות ובהתאם לבקשת השלטון המקומי, הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות. 
התכנית שמה דגש על שמירת הרצף החינוכי, הגברת החוסן האישי, מוגנות התלמידים והקלת נטל התשלומים על ההורים. בתכנית מכלול של מענים המותאמים לשכבות הגיל מגן ועד לכיתה יא. 

עוד באתר - לוח חופשות וחגי תשרי 2021

באילו תאריכים יפעלו השנה בתי הספר של החופש הגדול?

התכנית תחל לפעול החל מהתאריך ה- 21.6.2021 עם תום הלימודים הרשמיים בחטיבות הביניים ובחטיבה העליונה. בתאריך ה- 1.7.2021 יצטרפו ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר היסודיים.

כמה עולה להורים כל יום פעילות בבית הספר של החופש הגודל?

המחיר להורה נקבע לפי גיל הילד ושיוך הרשות המקומית. 

משרד החינוך יקצה תקציב לטובת חלוקת מלגות לתלמידים נזקקים על פי הצורך ובהתאם לשיקול הדעת של בתי הספר והרשויות.
• רשויות באשכולות למ"ס 4-1:  ההורים אינם משתתפים במימון התוכנית.
• רשויות באשכולות למ"ס 7-5: נוסף על השתתפות משרד החינוך והרשויות במימון, גובה השתתפות ההורים הוא 300 ש"ח לכל תלמיד בכיתות גן עד ו' למשך כל התוכנית (20 ₪ ליום). 
• רשויות באשכולות למ"ס 10-8: נוסף על השתתפות משרד החינוך במימון, גובה השתתפות של ההורים הוא 450 ש"ח לכל תלמיד בכיתות גן עד ו' למשך כל התוכנית.  (30 ₪ ליום).

המחירים מגלמים מחיר של כ15 שח ליום פעילות מדובר במחיר סימלי, לפני הנחות מקומיות ובעיקר ביחס לקייטנות ופעילות פרטית עם הילדים במהלך חופשת הקיץ הקרובה המדיעה לאחר כמעט שנה וחצי של לימודים סדירים. 


תכנית הלימודים של החופש הגדול בגני הילדים

בגני הילדים ▫️התכנית תפעל בין התאריכים ה- 1.7.2021 ועד לתאריך ה- 21.7.2021. בדומה לתאריכי הקייטנות בקיץ 2021. 

תכני הלימודים, העשרה וחוויות בפעילות החופש הגדול בבתי הספר 

התכנית תכלול פעילויות העשרה וחוויה לדוגמא: פעילויות סביב ספרים, בשילוב תיאטרון, תיאטרון בובות ויצירה. היא תוכל לכלול גם פעילות של מוטוריקה עדינה - גזירה, הדבקה, לישה, ציור, פיסול. משחקי תנועה, ריקוד ופעילות גופנית. פעילויות יצירה והבעה באמצעות חומרים לשם עיבוד רגשי של חוויות הילדים וביטוי אישי. פעילות חוויה עם צבעים, אולימפיאדה בגן, בעקבות בעלי-חיים, אוספים ותחביבים, אירוויזיון  או פסטיבל. 

במסגרת התוכנית השבועית ישולבו גם תכניות "מעברים" - ליצירת רצף חינוכי בין גן הילדים וכיתה א', ו"שמש בכיסים" – לחיזוק תחושת החוסן, הגברת תחושות של רווחה נפשית אישית והעמקת הקשרים החברתיים בחברת הילדים, באמצעות משחקים. 

פעילות משרד החינוך במהלך חופש הקיץ בגני הילדים והגיל הרך 

• תעשה עבודה ממוקדת עם ילדי הגן העולים לכיתה א' בתחומי הדעת שפה ומתמטיקה. 
• העבודה עם ילדים בגיל 3-4 תתמקד בהעשרת השפה הדבורה, העשרת אוצר המילים ותרגול של שיח. 
• העבודה עם הילדים תעשה בקבוצות קטנות. 


הפעילות בבתי הספר היסודיים

התכנית תפעל בין התאריכים ה- 1.7.2021 ועד לתאריך ה- 21.7.2021.  והדגש יושם על היבטים רגשיים-חברתיים
מיקוד נושאים אלה ייעשה בהתאם לשכבות הגיל, כאשר בכיתות א-ד יומלץ שהנושא המרכזי יהיה "אוצר החברות" ובכיתות ה-ו, יומלץ שהנושא המרכזי "אני ואתה נשנה את העולם" 

יומלץ שהתכנית תכלול פעילויות של העצמה רגשית-חברתית, פעילויות חברתיות, משחקים ותנועה. לצד אלו יתקיימו פעילויות העשרה, כאשר מידי יום יומלץ להקדיש שעה אחת, או יום מרוכז בשבוע לטובת אומנויות, ספורט, תנועה, תיאטרון, מוזיקה, מוזיאון, סיורים, טיולים ולמידה חוץ כיתתית. בתי הספר יוכלו גם לתכנן שבוע חקר המצאות ותגליות, שבוע summer school או שבוע אתגרי בספורט.


ההיבט הלימודי
• כיתות א-ב יעסקו במקצועות הליבה: שפה ומתמטיקה. 
• כיתות ג-ד מיקוד הלמידה יהיה בתחום השפה, המתמטיקה והאנגלית. 
• כיתות ה-ו: מיקוד הלמידה יהיה בתחום השפה, המתמטיקה והאנגלית. 


 החופש הגדול 2021 בבתי הספר בעל יסודי כיתות ז עד יא 
▫️התכנית תחל לפעול מהתאריך ה- 21.6.2021 ותמשך באופן גמיש על פי החלטת בית הספר וצורכי התלמידים
 ▫️התוכנית תאפשר מענה מותאם לקבוצות רלוונטיות או לכלל התלמידים במשך תקופות משתנות, הכל לפי שיקול דעתו של מנהל ביה״ס ובכפוף לאבחון הספיציפי באשר למוסד החינוכי ולמשאבים המוקצים. 
היבטים רגשיים חברתיים: 
ההיבטים הרגשיים והחברתיים יתמקדו בהעצמה רגשית וסדנאות חוסן, חיזוק תחושת השייכות, פעילויות הכנה לצה"ל, התנדבות בקהילה, סיורי מורשת ושל"ח וכן קורסי העשרה בתחומי רוח וחברה. 


היבטים לימודיים:
• המיקוד יהיה במקצועות ליבה:  שפה, מתמטיקה, אנגלית ומדעים. 
בכיתות ט יינתן לתלמידים מענה ממוקד נוסף לקראת המעבר שלהם לתיכון, בדגש על מיומנויות של המאה ה-21', בהן: למידה עצמית, בינתחומית ואוריינות דיגיטלית. המענים יכללו מיקוד במקצועת הליבה ובמקצועות ההבחנות בהמשך. העבודה עם תלמדי י-יא תעסוק בהכנתם להבחנות במקצועות בהם הם צפויים להבחן בבגרות.  

בתי הספר יוכלו להשתמש בתכניות קיימות ובאמצעות התקציב החדש להרחיב אותן (כמו: המחצית השלישית וליב"ם) 

במסגרת התכנית בית הספר רשאי לגבות תשלום של דמי רצינות בגובה של עד 30 ₪ ליום יעוגן באופן דיפרנציאלי.

צפו בווידאו- כך זה היה בשנה שנה. בתי הספר והגנים של החופש הגדול. סרטון אודות הפעילות

תגובות בנושא פעילות החופש הגדול של משרד החינוך 


שר החינוך, יואב גלנט: ״בשנה האחרונה פעלו מנכ״ל משרד החינוך והצוותים המקצועיים במשרד בהנחיתי לגיבוש תכנית לאומית למיפוי ולצמצום פערים רגשיים וחינוכיים. הודות לשיתוף פעולה מיטבי עם משרד האוצר והשלטון המקומי - אני שמח להציג היום לתלמידים, להוריהם ולצוותי החינוך וההוראה בישראל תכנית מקיפה - הכוללת מסגרת מפוקחת, איכותית, ועשירה שתתן את המענים הטובים ביותר לפערים הפדגוגיים והרגשיים שנוצרו בשנה החולפת. 

כשר החינוך, במשמרת הקשה והייחודית הזאת, אני עושה ואעשה הכל כדי לסייע לתלמידות ולתלמידי ישראל - שכן הם דור העתיד של מדינת ישראל וראויים למעטפת החינוכית הטובה והרחבה ביותר. בעזרת אנשי החינוך וההוראה  המצוינים שלנו נצלח את המשימה הגדולה הניצבת בפנינו - צמצום הפערים שנוצרו במערכת החינוך.

אני מודה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר האוצר ישראל כ"ץ, ליו"ר השלטון המקומי חיים ביבס ולראשי ארגוני המורים וההורים על ההיענות וההירתמות למען תלמידי ישראל.״

***

בראשית שנת הלימודים הבאה, תשפ"ב, בתי הספר יערכו מיפויים כדי לבדוק את רמת התלמידים במקצועות הליבה: שפה, מתמטיקה, אנגלית ומדעים, בהתאם לשכבת הגיל הרלוונטית ויערכו ניטור למיפוי פערים רגשיים. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה