טיפים לחופש הגדול בנושא בריאות - כללי זהירות בחוף הים ובבריכות:

$(function(){setImageBanner('b282c399-4cb5-480c-9de2-2169839fe23a','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,51586,'Image','');})

עם תחילתו של הקיץ ולקראת יציאת הילדים ובני הנוער לחופש הגדול, מפרסם מד"א את המדריך המלא להורים ולילדים, על מנת לנקוט את מירב המאמצים למניעת פגיעות ופציעות. טיפ יומי בנושא בריאות.

מסוק מדא בכנרת - צילום דוברות מדא.

טיפ יומי בנושא בריאות לחופש הגדול כללי זהירות בחוף הים ובבריכות: 

כבכל שנה, עם בוא הקיץ ובואו של החופש הגדול, במד״א נערכים לעלייה במקרי הפגיעה בילדים, בני נוער ומבוגרים כתוצאה מסכנות שונות, ביניהן טביעה בים ובבריכות, פגיעות מנזקי השמש ופגיעות חום, תאונות דרכים, תאונות בבית ועוד. בנוסף, במד"א מחדדים בכל קיץ וכך גם בימים אלה לכל נהגי האמבולנסים, האופנועים והבימבולנסים, את הנחיות הנהיגה והזהירות, היות שילדים רבים מצויים בקרבת כבישים בתקופה זו של החופש הגדול.

הטיפ החשוב לשמירה על הבריאות בקיץ  

במד"א מבקשים מההורים לתת יתר תשומת לב לסכנות האורבות בקיץ, ומפרסמים את המדריך המלא לשמירה על בטיחות הילדים בימי הקיץ החמים:

כללי זהירות בחוף הים ובבריכות:

  • לרחוץ רק בחופים ובבריכות מוכרזים הנמצאים בפיקוח מציל ובזמן שיש בהם שירותי הצלה. אם מגיעים לאחר שעות הפעילות של המציל בחוף או בבריכה – אין להיכנס למים!
  • יש להישאר תמיד בטווח העין של המציל. שימו לב – אם אינכם רואים את המציל, גם הוא כנראה לא רואה אתכם ואתם עלולים להימצא בסכנה.
  • חשוב להימנע ממשחקים מסוכנים. אין לשחק "משחקי הטבעה" במים, אין לקפוץ על מי שנמצא במים ואין לקפוץ ראש במים רדודים, מחשש לפגיעה בעמוד השדרה ובראש. בנוסף, אין לרוץ מסביב לשפת הבריכה, מחשש להחלקה ופציעה.
  • ואולי הטיפ השחוב ביותר לכל אחד, באופן אישי - דע את יכולותיך. שחה תמיד במים שהם בשליטתך, אל תגיע לאפיסת כוחות. אם חבריך שוחים למרחק רב ממה שאתה רגיל ומסוגל - אל תצטרף! קח בחשבון תמיד את הדרך חזרה בשחייה. אם התעייפת, צא מהמים, שתה ונוח במקום מוצל.
  •  אין לשחות באזור שובר הגלים. באזור זה עלולות להיווצר מערבולות חזקות שמושכות לקרקעית הים.
  • · הרחצה בים תחת השפעת אלכוהול אסורה מסוכנת.

איך לשמור על הילדים בחוף הים ובבריכה ? 

למבלים עם תינוקות וילדים בים, בבריכה או סמוך לכל מקור מים אחר – שימו לב לכללי הזהירות הבאים:

  •  תינוקות וילדים עד גיל 5 הם אוכלוסייה מועדת לטביעה. עקב מבנה גופם (ראשם כבד וגדול יחסית לגוף ומרכז משקל גופם גבוה יותר) הם עלולים להתהפך כשראשם קדימה אל תוך מי הבריכה, הים, הגיגית, או האמבטיה, ולטבוע. ילדים גם אינם מבינים את מהות הסכנה ואינם יודעים להיזהר. על כן, החשיבות בשמירה צמודה עליהם ליד מקורות מים משמעותית מאוד.

למה תינוקות וילדים טובעים בבריכה ובים ? 

· טביעה מתרחשת תוך רגעים בודדים. מספיקות דקות מעטות של חוסר תשומת לב מלאה, בהן הילד עלול לטבוע. יש להישאר כל העת בטווח יד מהילדים שבמים ולהתרכז רק בהם. אם נכנסתם למים עם מספר ילדים, אנא דאגו למבוגר אחראי נוסף שישהה לצדם.

האם מצופים מסייעים לשמור על הילדים ? 

· מצופים, גלגלי ים ודומיהם מקנים תחושה מוטעית של בטחון. זכרו שפריטים אלה אינם מעניקים הגנה מלאה לילד מפני סכנות הטביעה, ועל כן חשוב להקפיד לשמור על ילדים גם כשהם מצוידים בפריטים אלה.

· יש לוודא כי הילדים מוגנים באופן מלא מפני נזקי השמש. יש להקפיד למרוח אותם בקרם הגנה מתאים, ואף רצוי להלביש תינוקות בבגד ים מלא וארוך על מנת להגן על גופם.

· אין להשאיר פעוטות וילדים בקרבת מקורות מים ללא השגחה צמודה. פעוט עלול להחליק בשניות, והפגיעה בו תהיה קשה במיוחד, שכן חבלת ראש מנפילה שכזו עלולה לגרום לנזק משמעותי.

· בבריכות פרטיות יש לגדר ולסגור כל מעבר לכיוון הבריכה כל עוד אין באזור מבוגר שיוכל להשגיח על פעוטות וילדים.

· המדוזות כבר הגיעו לאיזורנו, יש להישמר ולנקוט את כל אמצעי הזהירות. במידה של פגיעה ממדוזה יש לפנות לקבלת טיפול רפואי.

 

איך שומרים על הבריאות בטיולים בקיץ טיפ יומי לבריאות 

הקפידו לוודא כי כל בני המשפחה מוגנים כראוי מפני השמש וכי בכל יציאה למסלול טיול מצוידים כל בני המשפחה בכמויות גדולות של מים על מנת למנוע התייבשות.

וודאו כל העת כי כל בני המשפחה נמצאים יחד. במידה ואיבדתם את מי מבני המשפחה, נסו לאתרו יחד כשאתם חוזרים באותו מסלול ההליכה.

כללי בטיחות בטיולים 

 הימנעו מלשהות באזורי צמחייה עבותה וגבוהה ובשום פנים ואופן אל תזיזו סלעים ממקומם. בתקופה זו, מתעוררים הנחשים מתרדמת החורף והכשתם עלולה להיות ארסית ומסוכנת במיוחד. במקרה של הכשת נחש, אין למצוץ את הארס מן הגוף, ויש להימנע ככל האפשר מהזזת הנפגע. לאחר ההכשה, חייגו מיד למוקד מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", והישמעו להוראות החובשים והפאראמדיקים במוקד. במידת האפשר, יש לנסות ולצלם את הנחש על מנת לוודא את סוגו. אין לרדוף אחרי הנחש ולנסות ללכוד אותו.

· יש להקפיד לקצר מסלולי טיול באופן בטיחותי על מנת להימנע מהישארות בשטח בעת החשיכה.

איך מתקשרים למגן דוד אדום ? 

במד"א ערוכים בימים אלה לכל קריאה ומבקשים מהציבור לחייג מיד למוקד מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", בכל פגיעה או מצב חירום רפואי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה