תזונה נכונה בחופש הגדול טיפים להורים ותלמידים אוכלים נכון גם בחופשת הקיץ!

$(function(){setImageBanner('74b253c2-7d07-4368-bef4-1ffca4ba82cf','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,51586,'Image','');})

תזונה נכונה בחופש הגדול טיפים להורים ותלמידים אוכלים נכון גם בחופשת הקיץ! חודשי הקיץ ידועים כתקופה שבה יש עליה במשקל. ד"ר איה בן שלום מנדבת לנו טיפים שניתן ליישם בכל בית על מנת לעזור לכולנו לאכול נכון בתקופת הקיץ והחופש הגדול.

תזונה נכונה בחופש הגדול באדיבות חלי ממן . סלט פירות משודרג צילום יחסי ציבור

תזונה נכונה בחופש הגדול טיפים להורים ותלמידים אוכלים נכון גם בחופשת הקיץ!

בהרבה בתים סדר היום קצת מתבלבל לכולם ולכן מאוד חשוב למרות שעות הקימה והשינה השונות של בני הבית לנסות בכל זאת לייצר ולשמור קצת על איזון. לא לקום מאוחר מדי כי פגיעה בשעון הביולוגי יכולה לגרום להשמנה ולערגה תמידית לפחמימות ריקות.

ארוחות משפחתיות

שבו לארוחה משפחתית ביחד, לפחות פעם ביום. שינוי אמיתי מגיע כשכל בני הבית מחויבים לתהליך ומלווה בהמון תמיכה ועזרה מצד כולם . זו הזדמנות נהדרת לזמן איכות של כולם שלא תמיד מצליחים להשיג בשגרת היום יום העמוסה ואפשר לנצל זאת לקניות יחדיו, לבישול ולהגשה לשולחן של מאכלים בריאים ודאגו לשמש דוגמא ולאכול אותם יחדיו.

תחרויות ירקות וסלטים 

כל יום לערוך תחרות בבית של הכנת סלט מושקע או צלחת פירות מושקעת יפה, לצלם יפה ולפרסם בקבוצת הווטסאפ המשפחתית המורחבת לתחרות נושאת פרסים. כך משיגים גם העצמה של הילד, גם נשנוש בריא וגם משחק תחרותי בריא וכייפי.

התארגנות מראש לארוחות ותזונה נבונה בחופש הגדול 

חשוב להתארגן מראש גם בבית וגם בפעילות בחוץ ולא לסמוך על אחרים או להיות ספונטניים. דאגו להצטייד באוכל בריא ונשנושים שכולם אוהבים ובחרו אותם בעצמכם וזאת למנוע מלחטוף משהו עתיר קלוריות ושומנים. אפשר גם לשלב את הילדים בהכנה מראש של כריכים שהם אוהבים, שקיות קטנות עם ירקות/פירות/חטיף קטן שהם אוהבים ואפילו לקבוע מראש שאוכלים בבית וקונים בחוץ רק קרטיב וכדומה.

נשנושים לארוחות ביניים

רצוי לקבל החלטה שגם למבוגרים וגם לילדים מותר רק פעם ביום שקית קטנה של חטיף קנוי (בבקשה אל תאסרו עליהם לגמרי – האיסור גורם בדיוק להיפך). בשאר הארוחות מכינים מראש נשנושים אחרים שמגרים את העין ואת הקיבה כמו: כריכונים חמודים יפים עם חלבונים טובים כמו חביתה, טונה, פנקייקים בריאים, עוגיות גרנולה ביתיות (מצ״ב מתכון), טוסטים קטנים עם גבינה צהובה וצלחת יפה של ירקות ופירות חתוכים יפה – וכמובן אפשר לעודד את הילדים לעשות זאת בעצמם ולפרגן להם על כך.

פעילות גופנית וכמה שיותר

צאו מהבית כמה שיותר על מנת להפעיל את הגוף וכשחם מדי אפשר במזגן מול הטלוויזיה או בערוצי היוטיוב לבצע אימוני כושר מכל הסוגים וביחד עם הילדים להחליט שכל יום עושים ביחד כמשפחה או אמא ובת, אבא ובן. לצאת יום יום לפארק, לשחק בכדור, להליכה בים. פעילות גופנית תורמת רבות למערכת העיכול לעבוד טוב יותר ומונעת אכילת יתר משעמום ועצבנות.

הקפידו על שתיית מים

תנו דוגמא אישית והרבו בשתיית מים בכל מיני דרכים בבית. קנקן יפה עם לימונענע גרוס ביתי או בקבוק אישי מגניב לכל אחד במקרר ולמדו אותם לשתות לאורך כל היום. הימנעו כמה שיותר מלקנות הביתה שתייה מתוקה עתירת קלוריות וסוכר. שתיית מים עוזרת הן לתהליך העיכול והן לתחושת השובע במהלך היום – אוכלים יותר כשצמאים ואין מספיק נוזלים בגוף!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה