אורח פורח וְהַמַּאֲמָץ למצוא מְּאַמֵּץ.. מעשה בטווס מתנחל...

$(function(){setImageBanner('74f4a241-bfb6-40ba-b187-d9591393f741','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,46943,'Image','');})

...על אדן החלון של השכנים עומד לו בנחת טווס!! טווס? מה עושה טווס באמצע שכונת מגורים תמימה בנס ציונה? זו ממש לא ציפור הידועה כציפור נודדת, וארץ מולדתה, הודו, מעט רחוקה.?

סיפור חביב על הטווס "פיקוקי" (הסבר לשם בגוף הכתבה) , התנחלותו באחת משכונות נס ציונה ומוצאותיו מאז...
ראו גם סירטון איך הגיע לבסוף אל המנוחה והנחלה בעזרת אנשי עיריית נס ציונה, שלומי ואלון.
מביא: ד"ר פז עינת

פז עינת

אחר-צהרים קייצי אחד, אי שם באוגוסט, כשהשמש עדיין מרתיחה את האדמה והבתים, ואנחנו מסתגרים אלי מזגן, ישבתי לי בנחת במשרד בביתי בשכונת גבעת האירוסים. בעודי בוחן את האדים העולים מן ה... גינה, אני רואה לפתע מראה תעתועים, פטה-מורגנה: על אדן החלון של השכנים עומד לו בנחת טווס!! טווס? מה עושה טווס באמצע שכונת מגורים תמימה בנס ציונה? זו ממש לא ציפור הידועה כציפור נודדת, וארץ מולדתה, הודו, מעט רחוקה.

רק עדכונים חשובים באמת- לחצו כאן והצטרפו לקבוצת הואטסאפ שלנו

טלפון לשכנים, כן הם ראו את הטווס ולא, הם לא קנו אותו לנכדים...

אחרי התייעצות עם דוקטור גוגל מצאנו שהטווס אוכל, בין היתר, דגנים שונים. חיטוט במזווה העלה שקית של חיטה והופ, החיטה עם כלי מים לידה הונחו על אדן החלון והטווס נהנה משניהם.

כאן ערכנו את שיחת הטלפון הראשונה עם 106 של העירייה. כן, הם יודעים שיש טווס מסתובב בשכונה, הם יעבירו את המידע לווטרינר. יופי.

למחרת הטווס כבר הופיע אצלנו בחצר. הנחנו אוכל ומים בפינת החניה המקורה והטווס מצא את זה בקלות. מסתבר שהוא מאד אוהב לחם, בעיקר רטוב. גם רכשנו שקית של אוכל ליונים המכילה מגוון של גרגירים וגילינו שהוא מאד סלקטיבי במה שהוא אוכל. לא נגע בתירס ובגרגרים הקטנים ואכל את כל השאר. בינתיים התחלנו להתקשר למקומות שונים בסביבה על מנת לברר אם למישהו חסר טווס. כמה מהמקומות לא הביעו עניין ובחור נחמד מפינת החי של קיבוץ נען אמר שאולי יבוא. הוא לא בא.

לשכנים יש כמה חתולים והם בחנו את הטווס די מקרוב. החשדנות היתה הדדית ואם חתול התקרב מעט יותר מדי הטווס פרש כנפיים ועלה למקום גבוה יותר בלי בעיות.

למרות שיש שני דוקטורים לביולוגיה בבית לא היה ברור לנו אם מדובר בזכר או נקבה. אמנם יש הרבה צבעוניות האופיינית לזכר אבל אין לו את הזנב המפואר של טווסים זכרים. טוב, אנחנו ביולוגים מולקולריים מה אנחנו כבר יודעים... המדען ההודי שעובד עם אחד מאתנו חשב שזו נקבה, והדוד הבכיר מתל אביב, יוצא ה-101, טבע לה את השם "פיקוקה".

בינתיים, קבוצת הווטסאפ של השכונה נכנסה גם היא לתמונה והועלו מגוון של הצעות מי באזור יכול לאמץ את הטווס. הפניות שעשינו בהתאמה העלו חרס ונראה שיש רתיעה מלאמץ טווסים. בכל מקרה הפכנו לאטרקציה וחברי קבוצת הווטסאפ עצרו מדי פעם לחזות בפלא הצבעוני שבדרך כלל עמד על אדן החלון הפונה אל הכביש.

עברו כך עוד כמה ימים ופיקוקה אמצה את החצר שלנו. כשנותנים אוכל ומים למה לא? שוב טלפון ל-106 לברר מה המצב עם הווטרינר העירוני. כן, הם יודיעו לו. הטווס המשיך לבלות אצלנו וחי בהרמוניה עם החתולים של השכנים שבאו לבחון מקרוב מה הוא מקבל לאכול.

בין לבין, המדען ההודי כבר לא היה בטוח שזו נקבה... יכול להיות שזה טווס צעיר או שהזנב המפואר גדל רק לקראת עונת הרבייה (נראה שזה אכן המצב). טוב, אז פיקוקה הפכה לפיקוקי, ושם חיבה נוסף שניתן לו אצלנו היה טווסניקוב. למדנו בינתיים שהטווס מאד אוהב עלים שונים. עלי הבזיליקום שגדלים בעציץ גדול על אדן חלון המטבח נעמו מאד לחכו. גילינו שגם עציצים אחרים זכו לביקור ובאלה שנתגלו כחביבים במיוחד מהר מאד נשארו ענפים נטולי עלים. ובכלל, הסדר של העציצים אצלנו ממש לא מצא חן בעיניו והוא סידר אותם כאוות נפשו, לא בהכרח במצב מאוזן.

הבחור גם צריך לעשות את צרכיו והחל למלא את החצר באופן די אקראי בעניין הזה, לא הזניח את המכוניות שלנו ודאג "לקשט" גם את אלה של השכנים.

עכשיו כבר היינו נחושים יותר למצוא לו מקום הולם יותר. טלפון לחי כיף בראשון לציון (איך לא חשבנו על המקום הזה קודם?) זכה להשתתפות בצערנו על הנזקים שהחיה היפה הזאת יכולה לגרום אבל גם הצעה פרקטית לנסות את בית החיות בכפר הנגיד.

שיטוט באתר האינטרנט היפה של המקום העלה שהם אכן מגדלים טווסים. קבלנו מענה מבחור נחמד שהעלה שוב את הבעייתיות בלתפוס את העוף הזה. ההצעה הטובה ביותר היתה לפנות לווטרינר של העיריה. חזרנו לנקודת ההתחלה, אבל הפעם החלטנו לעשות מה שחשבנו שלא יהיה בו צורך – להפעיל קשרים.

כתבנו ווטסאפ ענייני לקשר שיש לנו בעירייה על מנת לנסות לעודד את הווטרינר להופיע ולפתור את הבעיה וקיבלנו תגובה מהירה של "אנסה". תוך כשעה הופיעו אצלנו שני בחורים צעירים ונחמדים מהעירייה. לשאלתנו, הם אמרו שהטווס מיועד להעברה למקום מתאים שם יש טווסים נוספים. ביחד איתרנו את הטווס על אדן חלון מוצל ונמוך למדי. הבחורים התייעצו ביניהם, החליטו על אסטרטגיה והביאו רשת לכידה מהמכונית. לקח להם כ-5 דקות והטווס נלכד ברשת. החברה האלה (שלומי ואלון) לא היו רק נחמדים אלא גם מקצועיים מאד!

בהמשך היום קבלנו וידאו קצר בו נראה כיצד הטווס משוחרר מהרשת במקום שהוזכר. נקווה שינעם לו המקום ובהזדמנות נבוא לבקר אותו. (ראו סירטון)

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה