שקנאית שנמצאה במצוקה בלב ים – הושבה היום לטבע

$(function(){})

שקנאית שאותרה כשהיא במצוקה בלב ים צפונית לנמל אשדוד, הושבה היום לטבע לאחר שטופלה בבית החולים לחיות בר – אליו היא הובהלה בתום מבצע לכידה לא פשוט של פקחי רשות הטבע והגנים

צילום: שגיא מרום רשות הטבע והגנים

הכל החל בדיווח של השיטור הימי על שקנאי שאותר במצוקה צפונית לנמל אשדוד. אל המקום יצאו פקח היחידה הימית של רשות הטבע והגנים דוד חלפון והמתנדב גיא שונק, שבתום מאמץ לכידה מורכב – הצליחו לתפוס אותו.

מאחר ומדובר בחית בר אשר לא מורגלת בקרבת אדם, מדובר בעניין לא פשוט. גיא הצליח לשים את ידו על השקנאי עם לאסו (חבל עם טבעת מתהדקת), ובזריקה מדויקת לכד אותו ומיד תפס במקור שלו על מנת שלא ינסה לתקוף באמצעותו.

צילום: שגיא מרום רשות הטבע והגנים

השקנאי הועלה על סירת הפיקוח שהפליגה אל המרינה באשדוד, שם המתינה לה שגיא מרום, מתנדבת במערך החיבולנס. השקנאי נעטף היטב על מנת שלא ישתולל ויפצע את עצמו, ושגיא הבהילה אותו אל בית החולים לחיות בר יחד עם צב וקיפוד מהאזור שנזקקו גם הם לטיפול וטרינרי.

בבדיקה בבית החולים התברר שהשקנאי הוא בעצם שקנאית, תשושה ומיובשת, ובראש ובכנף ישנם כדוריות ירי ישנות.

צילום: שגיא מרום רשות הטבע והגנים

"להקות שקנאים חולפות בארצנו במהלך נדידתן מדי שנה, ופרט בודד לכוד שאינו מצליח לברוח כמו בדיווח שהגיע, מצריך התערבות מאחר וסיכוייו לשרוד בטבע נמוכים" – מסבירים ברשות הטבע והגנים.

כאמור, בזכות עירנותם של אנשי השיטור הימי, הפקח דוד חלפון, המתנדבים והטיפול היעיל והמקצועי של ביה"ח לחיות בר – השקנאית הצליחה להתאושש והבוקר (ה') היא הושבה לטבע על ידי מתנדבת החיבולנס צוקית רביב בתקווה שתחבור ללהקה שלה ותמשיך בנדידה.

רשות הטבע והגנים, מערך מתנדבי החיבולנס ובית החולים לחיות בר פועלים למען הצלת חיות בר מכל רחבי הארץ, כדי שחיות הבר יהיו כאן גם מחר! נתקלתם בחיה פצועה או במצוקה התקשרו למוקד רשות הטבע והגנים 3639*. למידע נוסף על חיבולנס הקליקו כאן!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה