גיבורים אלמונים: צה"ל מציג את המפקדים שמאחורי היירוטים בליל המתקפה האיראנית

$(function(){})

לא ניתן להציג את פניהם ושמותיהם אבל את סיפורם של המפקדים והחיילים שיירטו את המתקפה האיראנית מעל שמי ישראל תוכלו לקרוא בכתבה הבאה. סיפורם של מג"ד 'חץ' ומאנשי טייסת 107 על הרגעים המותחים מאחורי הקלעים של היירוטים המוצלחים

יירוט האיום האיראני מעל שמי ישראל צילום מאתר דובר צהל

גיבורים אלמונים: צה"ל מציג את המפקדים שמאחורי היירוטים בליל מתקפה האיראנית

בזמן שאתם הייתם מרותקים למסכים, הם הכינו את עצמם לשעות דרמטיות במיוחד, בהן כל שנייה קריטית. שמענו ממג"ד 'חץ' ומאנשי טייסת 107 על הרגעים המותחים מאחורי הקלעים של היירוטים המוצלחים. זה סיפורם האישי של החיילים מאחורי ההודעות הלקוניות - האיום יורט. לא תוכלו לראות את פניהם או לקרוא את שמותיהם. אבל את סיפורים של חיילי ההגנה האווירית מומלץ לקרוא. בהצעדה! 

הלילה הארוך של סגן אלוף א. שמזהה שיגורים ראשוניפ 

$(function(){})

"ב-01:30 לפנות בוקר זיהינו את השיגורים הראשונים - מטרות בליסטיות המכילות חומר נפץ רב, והבנו שזה הדבר האמיתי", כך מתאר מג"ד מערכת הנשק 'חץ', סא"ל א', את תחילתו של הלילה הדרמטי, בו יורטו בהצלחה עשרות איומים אוויריים ששוגרו מאיראן לשטח ישראל. מדובר בנתון חסר תקדים - 99% יירוט של כטב"מים וטילי שיוט עוינים.

מה עוד עושים בפסח השנה?. צעדת האביב רחובות 

טייסת 107 מתחמשת וממריאה ליירט את האיום 

גם בטייסת 107, נערכו לרגע הזה וידעו בדיוק מה לעשות בהינתן האות. "כשקיבלנו הודעה ש'הלילה זה הלילה'", משחזר סגן מפקד הטייסת, רס"ן א', "חימשנו מיד את כל המטוסים, והגף הטכני הכשיר אותם עם טילי אוויר-אוויר (נגד מטרות). אנשי מילואים, צוותי אוויר ואפילו לוחמים מהצפון והדרום הגיעו והחלו לפעול, כדי לוודא שאף מטרה לא תפגע בשטחנו".

פסח 2024 אטרקציות בחינם פעילויות בתשלום סמלי 

תחושה אדירה וזכות ענקית מה מרגיש מיירט של טיל בליסטי?. 

את הרגעים שאחרי, מתאר מג"ד 'חץ' כתחושה אדירה וזכות ענקית: "לראשונה בעולם, הלוחמים הוכיחו יכולת התמודדות עם טילים בליסטיים ארוכי טווח, וחומר נפץ בכמות עצומה. לדעת שאתה מצליח לסכל שיגורים בסדר גודל כזה, שעלולים מהר מאוד לגרום לאסון - זו גאווה".

$(function(){})
 
$(function(){})
$(function(){})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה