פסטיבל לילות קיץ בחבל מודיעין: לוח אירועים 2023 חוויות אותנטיות של טבע, חקלאות ואמנות

$(function(){})

בואו לבלות במסגרת פסטיבל לילות קיץ בחבל מודיעין: לוח אירועים 2023 חוויות אותנטיות של טבע, חקלאות ואמנות. מה עושים בפסטיבל חבל מודיעין?. כל המידע בכתבה שלפניכם.

פסטיבל לילות קיץ בחבל מודיעין: לוח אירועים 2023 חוויות אותנטיות של טבע, חקלאות ואמנות

פסטיבל לילות קיץ בחבל מודיעין: לוח אירועים 2023 חוויות אותנטיות של טבע, חקלאות ואמנות

אחד האירועים היפים של חושד אוגוסט השנה נקרא פסטיבל לילות קיץ בחבל מודיעין. רק חצי שעה נסיעה ממרכז הארץ ומהיישובים נס ציונה, רחובות וראשון לציון תחכה לכם חוויות אותנטיות של טבע, חקלאות ואמנות
עם סיורי זריחה ולאור ירח מלא, מסיבת אוזניות, סדנאות אמנות ויצירה, אוכל ויין נהדרים, מעגל אהבה חבאני, מפגש בעקבות האישה היהודייה במרוקו ועוד המון!. 

קרדיט תמונה יחצ 

$(function(){})

באיזה תאריכים מתקיים השנה פסטיבל לילות קיץ בחבל מודיעין 2023

16-19 באוגוסט 2023, כ"ט אב-ב' באלול תשפ"ג

לילות הקיץ הם הזדמנות מצוינת לצאת מהבית לפעילויות מיוחדות בשעות הלא שגרתיות של היממה. מזג האוויר נעים, הכוכבים מעטרים את השמיים והטבע משנה את פניו. במיוחד לכבוד לילות הקיץ הנעימים, עמותת תיירות חבל מודיעין מזמינה את המבקרים באזור להצטרף אליהם לחגיגות פסטיבל לילות קיץ שיגרמו להם להתאהב במרחב הכפרי של יער בן שמן. שפע של חוויות ופעילויות מרתקות לזוגות ולמשפחות בשעות הלא שגרתיות של היממה - משקיעה ועד זריחה.

ארבעה ימים של פסטיבל וכולם מוזמנים 

לאורך ארבעת ימי הפסטיבל יתקיימו סיורים בשעות הנעימות של היממה: סיור לאור ירח מלא עם מדריך הטיולים יותם יעקובסון באזור תל חדיד בו המבקרים יגלו את סודות יער בן שמן בלילה, רכיבה בשקיעה בין השדות והמטעים אל מושב מזור בו הם יתארחו בעגלת הקפה "לה בוסתן" לפינוק ונשנוש טעים, סיור זריחה בתל גמזו עם מדריך הטיולים אופיר עקיבא בו יהנו מזריחת השמש בין גבעות יער בן שמן המוריקות, סיור בין ערביים בנאות קדומים היפהפה הכולל גם ארוחת ערב המבושלת בשטח לאור פנסים וניווט לילי למשפחות בתל חדיד עם עמותת הניווט בין מטעי הזיתים לעבר תצפית הלילה בתל חדיד.

במושב ברקת יערך "מעגל אהבה חבאני" ייחודי שימחיש את מעגל הנישואין, כפי שנחגג בעבר ובהווה על פי מנהגה של הקהילה המיוחדת שעלתה מחבאן שבדרום מזרח תימן. בחגיגה ישתתפו שלושה דורות שיכניסו את המבקרים בשירה ובריקודים לטקס החינה והחתונה החבאניים, כולל אוכל מסורתי והרקדה. רות בן אבי מלפיד תארח מפגש מיוחד בעקבות "האישה היהודיה במרוקו" בו תספק הצצה אל עולמן של הנשים שחיו במדינה מוסלמית, מסורתית ופטריארכלית במאות ה-19 וה-20 תוך טעימה והכנה של ספינג', מאפה מסורתי בשם בריר ועוד.

מסיבת אוזניות ומופעי תיאטרון 

בנוסף, יתקיימו גם מופע תיאטרון בובות בחצר של סבא מוטי, מסיבת אוזניות וצבע משפחתית לצד סדנת ציור בזריחה אצל נורית רינסקי, סדנת קליעת סלים במים, סדנת הכנת מסיכות חימר, מכירת בגדי וחפצי וינטג', סיור וסדנת הנבטה בחווה ההידרופונית "שורש ועלה" והאמן פיליפ רנצר יתקיים מפגש אמן בסטודיו הייחודי שלו.

אוכל קשימה אוכל פסטיבל לילות קיץ 2023 בחבל מודיעין

ובגלל שאי אפשר בלי קצת אוכל טעים – פיצה לה קלברזה יוצאת בפופ אפ אפרטיבו מהנה ממש כמו באיטליה, הכפרייה בבית נחמיה תציע ערב יין ואוכל איכותי, הסופרת עידית שכטר-פייל תקיים שיחה סביב השולחן בעקבות טקסטים של אהבה ואהבה לטקסטים בליווי גבינות, יין וסנדוויץ' הסתתים המפורסם של מאיר שלו, מחלבת מרקוביץ' מזמינים לחוויטעימה עם גבינות חלב כבשים בעבודת יד ויקב נטוף יארח לטעימות יין.

לוח פעילות בפסטיבל אירועים נבחרים

יום רביעי 16/08/2023

אירוע משפחות (מתאים גם למבוגרים), החל משעה 11:00: "חג הלחם" בכפר חשמונאי, שילת
להרשמה 054-4480463

 רוכבים בשקיעה בחבל מודיעין עם רן גנור, לעגלת הקפה "לה בוסתן", לכל הפרטים והרשמה בווטסאפ רן 052-2588142. 17:00-20:00:

 21:00: סיור לאור ירח מלא בשבילי יער בן שמן – יותם יעקבסון

פעילות למבוגרים בלבד: 19:00: צבע Silent Disco, Beer and, מסיבת אוזניות למבוגרים, נורית רינסקי | מזור
 לפרטים והרשמה: נורית רינסקי 054-7694531

 יום חמישי 17/08/2023


05:00: 'לעולם בעקבות השמש', סיור זריחה בתל גמזו עם אופיר עקיבא

הצצה לטקסי הנישואים של עולי חבאן במושב ברקת | יום חמישי 17.8 בשעה 18:30

בחלל מקושט במיטב התפאורה של טקסי החינה והנישואין, נחזה בקטעים ממעגל הנישואים החבאני כפי שנחגג בעבר ובהווה בקהילה המיוחדת שגלתה וחזרה מחבאן שבדרום מזרח תימן.
3 דורות יכניסו אותנו בשירה ריקוד ואומר לטעימה ממעמד השידוך, מטכס החינה האקזוטי ומטכס הנישואים העתיק. ומדוע בסוף כל השמחה נשמע נהי של גברת מכוסת פנים הרוקעת ברגליה? בואו להשתתף בחוויה יוצאת דופן שבסופה נרקוד יחדיו לצלילי תימן.

יום שבת 18/08/2023 פעילות פסטיבל חבל מודיעין 

סיור בחווה וסדנה לגידול נבטים
סיור בחממה ההידרופונית ובשדה האורגני וסדנת גידול נבטים לילדים ומשפחות
איפה? בן שמן
משך הפעילות עד שעתיים
למי מתאים? קבוצות, ילדים, נוער , משפחות
מוזמנים להצטרף אלינו בחוות שורש ועלה לסיור ופעילות לכל המשפחה.

נתחיל בסיור בחממה ההידרופונית ובשדה האורגני. בחממה נלמד על גידול צמחים על מים, יתרונות (וחסרונות) השיטה, איך אפשר לבנות מערכת הידרופונית בבית וכמובן גם נטעם מהתוצרת המדהימה שגדלה אצלנו! נסיים את הסיור בשדה האורגני ונכיר את ההבדלים בין שיטות הגידול השונות.

$(function(){})
 
$(function(){})
$(function(){})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה