אנחנו נשארים בארץ... ונוסעים בה

$(function(){setImageBanner('23b0f9e1-0527-4e2b-886e-5966d0b90609','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45899,'Image','');})

קיץ 2020 הוא הקיץ של קורונה - בלי בטן גב על חופי יוון ובלי שופינג באוקספורד סטריט. הצד הטוב של הסיפור הוא שיש לנו ארץ נהדרת, ואפשר לעשות בה מסלולי טיול כיפיים. אספנו עבורכם כמה מסלולים מיוחדים ונפלאים במיוחד לקיץ, עם הילדים או בלעדיהם.

pexels

הקלאסיקה - אילת והסביבה

עיר הנופש הישראלית היא שם נרדף לחופשת קיץ עבור רובנו ובצדק. אמנם היא ממוקמת בקצה מדבר הערבה, אך בזכות לחות נמוכה יותר מזו שבמישור החוף, והרבה מאוד חופים נפלאים כמובן, החום בה הופך לנסבל יותר. את אילת עצמה אין צורך להציג יותר מדי. יש בה אפשרויות לינה רבות ומגוונות, החל מבתי מלון ברמה גבוהה ועד לאכסניות מטיילים נעימות ופשוטות, ואין ספק שאף ביקור באילת לא שלם בלי לשנרקל בריף היפהפה או ביקור במצפה התת ימי. עם זאת, בדרך לאילת ישנן כמה תחנות לא מוכרות שיכולות להפוך את הנסיעה לשם לטיול בפני עצמו. ביקור בפארק תמנע הוא הזדמנות טובה להכיר את ההיסטוריה המרתקת באזור, ושוקו ביטבתה הוא כמובן ההפסקה הקלאסית להתרעננות בדרך. מי שמחפש עצירה קצת פחות שגרתית, יכול לעבור באגם הנעלם בקרבת תמנע. מדובר באגם הנמצא במכתש של מכרות הנחושת וצבע מימיו הוא טורקיז מהמם. הנסיעה לשם קצת מורכבת ועדיף לבצע אותה עם רכב המסוגל לנהוג בשטח כמו קרוסאובר, שיאפשר לכם גישה קרובה ונוחה.

 

קצת פחות רחוק - שדה בוקר

מי שמחפש אווירה מדברית נפלאה אך נסיעה לאילת גדולה עליו, יכול למצוא לא מעט אטרקציות באזורים מעט יותר קרובים. שדה בוקר והסביבה מתאפיינים גם הם בטבע מרהיב ואטרקציות עם מים למי שמחפש התרעננות. אחד המסלולים היפים והמיוחדים באזור הוא כמובן המסלול בנחל צין בגן לאומי עין עבדת. מדובר במסלול אל המפל והבריכות ובחזרה ובדרך אפשר לעצור בו לתצפיות על הקניון. בנוסף, אם כבר מגיעים לאזור שדה בוקר, שווה לעצור בצריף בן גוריון, שהיה ביתו של ראש הממשלה הראשון. הצריף משמש כמוזיאון מושקע עם מיצגים ופעילויות לילדים, ובעיקר מהווה תזכורת לחיים פשוטים ונאיביים יותר.

 

למחפשי הריגושים - נהר הירדן

אחת מחוויות הקיץ המוצלחת שיש לארץ ישראל להציע היא כמובן רפטינג בנהר הירדן. החורף האחרון היה יחסית גשום, מה שמבטיח מים רבים וסוערים לאורך הנהר וחוויה מאתגרת לחובבי האקסטרים. מי שמעוניין בטבילה יותר נינוחה יכול ליהנות מעצירה באתר הירדנית בקרבת קיבוץ דגניה. מדובר באחת הנקודות היפות של נהר הירדן ובאתר טבילה ששימש גם מקום חלופי להטבלות בירדן עבור צליינים. בנוסף, מי שמתעניין מעט בהיסטוריה, יכול להמשיך צפונה מהאתר לכיוון בית המוטור. זהו בית משאבה שנבנה עבור חברי קבוצת כנרת בתחילת המאה ה-,20 והיום הוא משמש כמוזיאון להיסטוריה של חברי הקבוצה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה