זמן לתזונה – אל תגידו יום יבוא, הביאו את היום !

$(function(){setImageBanner('784e0433-119c-4c89-8922-24795b1f78d5','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45899,'Image','');})

זכרו שכל זמן ("ואפילו שגרת קורונה ") הינו זמן מתאים להתחיל בשינויים שישמרו על בריאותכם.

מציעה לכם:
ענבל כץ פרידלנדר
דיאטנית מחוזית מחוז מרכז,  שרותי בריאות כללית .

פרטי

השיגרה בימי קורונה הינה מציאות מורכבת. חלקנו בבידוד או נמצאים יותר שעות  בבית מכורח הנסיבות, הרגלי האכילה שלנו יכולים להשתבש ולהשתנות, וגם אם זה קורה – זה בסדר, ועכשיו, " אל תבכו על חלב שנשפך" אלא חשבו איך תביאו את היום ... ניתן לשפר את ההתמודדות הגופנית והנפשית ע"י הקפדה על תזונה בריאה ומאוזנת.

זכרו, תזונה מאוזנת מחזקת את מערכת החיסון ,מונעת הדרדרות גופנית ותת תזונה מחד והשמנה מאידך .

       מספר המלצות תזונתיות עבור המשפחה כולה בימי קורונה בכלל  ובעת בידוד ביתי בפרט המבוססות על עקרונות התזונה הים תיכונית:

  • מתכננים ארוחות ושומרים על סדר יום – מומלץ לתכנן ארוחות מסודרות ולהימנע מ"נשנושים " של חטיפים וממתקים בין הארוחות. ארוחות מסודרות ומגוונות יבטיחו צריכת תזונה מאוזנת וימנעו השמנה .
  • השתמשו במזונות טריים שאינם מעובדים כגון ירקות ופירות בצבעים שונים , שלבו בתפריט דגנים מלאים כגון לחם מחיטה מלאה בארוחות (תורם לתחושת השובע) , קטניות , מזונות שומניים בריאים כגון שמן זית בכבישה קרה, אגוזים ושקדים טבעיים (עדיף על פני קלויים ומומלחים), ביצים, דגים, עוף ומוצרי חלב עד 5% שומן. העדיפו לקנות מוצרים גולמיים או טריים ולבשלם בבית והפחיתו שימוש במזונות קנויים ומעובדים
  • הסימון האדום – מורה נבוכים . ........................ הסימון האדום המופיע  על האריזות של כל מוצרי המזון המכילים כמויות גבוהות מהגבול שנקבע לנתרן, או שומן רווי או סוכר.  כדאי לקנות ולצרוך מזונות ללא סימון אדום .
  • כדאי להפחית שימוש במלח ולהשתמש בצמחי תבלין טריים (פטרוזיליה, כוסברה, נענע, בזיליקום, תימין, שמיר, זעתר, בצל ירוק, עירית ועוד ) על מנת להעשיר טעמים ולשדרג מאכלים.   זהירות גם מרטבים קנויים העשירים במלח וסוכר.
  • שהייה בבית היא הזדמנות ליצור ארוחות משותפות שהן זמן לשיח והקניית הרגלי אכילה בריאים .
  • גם כשנמצאים בבית והמזגן פועל – אל תשכחו לשתות על אף שלא תמיד מרגישים צמא ! העדיפו שתיית מים על פני שתיה ממותקת . כדאי להחזיק בקבוק או  קנקן מים בהישג יד. שתיית  סודה, חליטות צמחים לא ממותקות, או מים עם פלחי לימון או תפוז\ נענע\ לואיזה יכולים לסייע  בהגדלת כמות השתייה והשגת תחושת השובע .

 

  • הקפידו על פעילות גופנית יום יומית. פעילות גופנית תורמת לשיפור מצב הרוח, הפחתת מתחים ועוזרת בשמירה על המשקל. פעילות גופנית של לפחות  150 דקות בשבוע יכולה לשפר מדדים בריאותיים כגון רמת הסוכר, שומני הדם ולהפחית את הסיכון למחלות.  גם בשהייה בבית, ניתן לבצע הליכה, עליה וירידה במדרגות, תרגילים על מזרון, תרגילי גמישות ועוד. ניתן גם למצוא במדיה סוגי אימונים שונים: יוגה, פילטיס, ריקוד, כוח ועוד, כל אחד בהתאם ליכולותיו ולפעילות שאליה הוא מתחבר ויבצע  אותה .

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה