חודש המודעות הבינלאומי לסרטן הערמונית 2021: הטיפים של חברת קמהדע מפארק המדע של נס ציונה

$(function(){setImageBanner('5e590137-4889-45c9-8dac-8d3238b00a6f','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45899,'Image','');})

חודש המודעות לסרטן הערמונית, הנחשב לסרטן השכיח ביותר בקרב גברים, מתקיים בכל שנה בחודש ספטמבר במטרה להגביר את המודעות הציבורית למחלה. לקראת חודש זה קבלו 5 עובדות שחשוב לדעת. כתבות בנושא בריאות ולייף סטייל באתר נס ציונה נט.

צילום - קמהדע, חברת תרופות ישראלית ציבורית

חודש המודעות הבינלאומי לסרטן הערמונית 2021

הטיפים של חברת קמהדע (Kamada), חברת תרופות ישראלית ציבורית, המתמחה בפיתוח כחול לבן של תרופות מצילות חיים המבוססות על חלבונים המופקים מפלזמה אנושית ומייצרת אותן במפעל החברה הנמצא בקיבוץ בית קמה שבנגב. משרדי החברה ומעבדות המחקר ממוקמים בפארק המדע באזור התעשייה של נס ציונה ורחובות.

סרטן הערמונית הוא הגידול הממאיר הנפוץ ביותר בקרב גברים בישראל ובעולם. קבוצת הגיל המועדת ביותר ללקות במחלה היא גברים בני למעלה מחמישים והוא מופיע אצל כ-50% אחוז מהם מעל גיל 70. בפועל, כ-75% ממקרי סרטן הערמונית מאובחנים אצל גברים בני 65 ומעלה. המודעות לסרטן הערמונית, בעיקר בגילאים שבהם הסיכון למחלה עולה משמעותית, חשובה על מנת להגדיל את סיכויי האבחון המוקדם ובכך גם את הצלחת הטיפול והריפוי.

רק לאחרונה חשף השחקן האמריקאי ג'יימס מייקל טיילר שהופיע בדמותו של גונתר בעל בית הקפה בסדרה חברים, כי הוא מתמודד עם סרטן הערמונית ולפניו שחקנים רבים בהוליווד חשפו גם הם את המאבק שלהם עם המחלה וביניהם רוברט דה נירו, איאן מק'קלן, ריאן אוניל, מנדי פטינקין, בן סטילר, סטיבן פריי, ג'רי לואיס, רוג'ר מור, הארי בלאפונטה ונוספים.


בישראל הוקמה לפני למעלה מעשור עמותת "חיים עם סרטן הערמונית". העמותה הוקמה על ידי גברים שחלו בעצמם בסרטן הערמונית ומעמידים לרשות החולים האחרים את ניסיונם והידע הרב שלהם בכל הקשור להתמודדות עם המחלה. מטרותיה של העמותה הן להגביר את המודעות למחלה בקרב הציבור, לפעול לגילוי מוקדם של המחלה במיוחד בקרב גברים הנמנים עם קבוצת הסיכון ולספק תמיכה לחולים ולבני משפחותיהם. כיו"ר העמותה מכהן בהתנדבות יצחק (איצי) באר, אשר מתמודד בעצמו עם סרטן הערמונית ואומר היום: "כאשר הרופא מודיע לאדם, החושב את עצמו לבריא, שהוא לקה בסרטן הערמונית, חושך עליו עולמו. תחושת בדידות תוקפת אותו וההרגשה היא שעתידו פתאום לוט בערפל. מתוך החוויה האישית שלנו עם המחלה, הקמנו את העמותה ואנו מעמידים את ניסיוננו לטובת תמיכה בחולים חדשים ואנו יוזמים מפגשים עם מומחים המסבירים על המחלה". עוד מוסיף איצי באר כי: "כחולה סרטן ערמונית גרורתי אני חי חיים מלאים כמעט וחש בר מזל. אני יודע שהמחלה נבזית, אך אני יודע גם שיכולתי לה, וחש שאוכל לה עוד שנים רבות".

ביום חמישי ה-2 בספטמבר 2021 עורכת העמותה כנס מקוון בתמיכת חברת קמהדע וחברת אונקוטסט, בנושא טיפולים הורמונליים ובדיקות גנטיות לסרטן הערמונית. בכנס יציגו ד"ר רעיה ליבוביץ, מנהלת המכון האונקולוגי במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא וכן ד"ר איתי שגיא, אורולוג בכיר, מומחה בכיר באורולוגיה אונקולוגית מהמרכז הרפואי מאיר. מדובר באירוע חשוב המעניק לחולים אפשרות ללמידה ושיח ישיר עם הרופאים המומחים בטיפול בסרטן הערמונית. ההשתתפות בכנס היא ללא תשלום אך מחייבת הרשמה מראש באתר עמותת חיים עם סרטן הערמונית הנמצא בכתובת הבאה: אתר עמותת חיים עם סרטן הערמונית


ההתמודדות עם סרטן הערמונית יכולה להיות קשה, אך בזכות השיפור באבחון ובטיפול, שיעור ההישרדות היחסית ל-5 שנים של החולים עומד על למעלה מ- 90%! בהתאם לכל מקרה, אפשרויות הטיפול לגברים הסובלים מהמחלה עשויות לכלול בין היתר גם טיפולים הורמונליים. חברת התרופות הישראלית קמהדע השיקה לאחרונה מחדש טיפול הורמונלי מתקדם בהזרקה תת עורית לסרטן הערמונית. ההזרקה מתבצעת בדרך כלל במרפאות קופות החולים בקהילה, על ידי אחות. הטיפול של קמהדע לסרטן הערמונית, שכבר נמצא בסל הבריאות נקרא אליגארד Eligard)) ומאושר לשימוש בישראל, באירופה ובארצות הברית. לתרופה שלושה מינונים שונים והיא היחידה מסוגה שיכולה להינתן גם פעם בחצי שנה, כלומר טיפול של פעמיים בשנה בלבד.

אתר נס ציונה נט מביא לכם את כל החדשות והמידע אודות ארגונים ועסקים הפועלים בנס ציונה. חדשות בנושא ספורט ותרבות בנס ציונה, חינוך בריאות וספר הטלפונים הדיגיטלי דפי נס ציונה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה