טיולים בסתיו בכנרת מסלולים מומלצים לכל המשפחה- כניסה חינם!

$(function(){setImageBanner('b3aeb7f1-9ea9-40dd-876e-68ba2a337733','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45899,'Image','');})

סתיו בכינרת- מגשר אריק לכפר נחום- חורשות אקליפטוס, ערוצי נחלים, היסטוריה ועוד- מסלול טיול מומלץ לכל המשפחה בשביל סובב כינרת- השביל מסומן- הכניסה ללא תשלום! מסלול מומלץ בצפון דרגת קושי קלה. טיולים לכל המשפחה, סיורים רומנטיים לזוג בצפון.

תצפית מחצי האי במקטע שביל סובב כינרת מכפר נחום צילום רשות הכינרת

סתיו בכינרת - מגשר אריק לכפר נחום חורשות אקליפטוס, ערוצי נחלים, היסטוריה ועוד

הנה הטיול המשפחתי או טיול רומנטי לזוג בצפון שמתאים בדיוק לעונה. מסלול טיול מומלץ לכל המשפחה בשביל סובב כינרת.  רמת קושי: קלה. השביל מסומן - הכניסה ללא תשלום! אז אם אתם שואלים לאן מטיילים עם הילדים בשבת או לאן נטייל השבוע- מצאנו עבורכם מסלולים מומלצים בצפון בדרגת קושי קלה. 

מה יש לעשות בכינרת בעונת הסתיו? 

הכינרת מלאה ומזג האוויר הסתווי מתאים ונוח לטיול רגלי. איגוד ערים כינרת ורשות הכינרת ממליצים על טיול רגלי מגשר אריק לכפר נחום. 

מסלול הטיול עובר בין חורשות אקליפטוסים ועצי זית, ערוצי נחלי ומבני אבן עתיקים מהתקופה העותומאנית. לאורכו של השביל נהנים מפינות חמד מוצלות ושקטות בחיק הטבע ומיופייה של הכינרת המלאה.

איך מגיעים: מתחילים את הטיול בכביש 87, כביש צפון הכינרת. לבאים מכיוון מערב, פונים לפני גשר אריק דרומה לשפך הירדן, מחנים את הרכב בין האקליפטוסים, סמוך לנקודת הסיום של שייט הקיאקים אבוקיאק. יש צורך ברכב נוסף שיחכה בסוף המסלול בגן לאומי כפר נחוםמטיילים בשביל סובב כינרת-גשר אריק לכפר לנחום.

מסלול טיול בעונת סתיו באזור הכינרת

מחורשת האקליפטוס שעל הירדן צועדים מערבה בשביל סלול היטב, בתחילה על שפת הירדן ובהמשך על שפת הכינרת. הולכים מערבה כשמשמאל נופי הכינרת. כעבור כ-2 ק"מ מבחינים בערוץ נחל אור, הזורם כל השנה בזכות מעיין עין עייש, הנובע בין כביש 87 לכינרת.

בסמוך מגלים את אתר תל עייש, ישוב קדום מתקופת הברזל ועד התקופה העותומאנית. לאורך השביל עוברים דרך חוף "מפרץ אמנון" היפיפה וחוף ספירית. לאחר כחצי קילומטר חוצים את נחל כורזים בשביל צר ומסיימים את המסלול בגן לאומי כפר נחום.

אורך המסלול: כ- 4.5 ק"מ. למעוניינים במסלול קצר של 2 ק"מ, ניתן להגיע עד לעיינות עייש ולהחנות את הרכב הנוסף בחוף מפרץ אמנון.

על שביל סובב כינרת ואטרקציות בצפון

השביל בו מבקרים מאות אלפי מטיילים בשנה הינו אחד מהפרויקטים המרכזיים של איגוד ערים כינרת ורשות הכינרת, המאפשר מעבר חופשי לחופי הכינרת באמצעות שביל טיילות, נוח ונגיש, המקיף את הכינרת. השביל הוסדר והוכשר לטיולים רגליים בעזרת מתנדבים וקבוצות נוער מבתי ספר מכל רחבי הארץ שנרתמו לעשייה, אימצו מקטעים שונים לאורך השביל, פרצו וניקו את התוואי, הציבו ספסלים בפינות החמד, התקינו תיבות קינון מסודרות לציפורים, נקודות תצפית ועוד.

עד כה ניתן לצעוד בכ- 85% מהשביל שחובק את הכינרת לאורך כ- 60 קילומטרים. באיגוד ערים כינרת ממשיכים לפעול לפריצת מקטעים נוספים שישלימו את אורך השביל ל- 65 קילומטרים סביב האגם הלאומי. קבוצות מתנדבים ובתי ספר מוזמנים לקחת חלק בפרויקט החשוב.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה