יוצאים לסיורים עם אשכולות וקק"ל

$(function(){setImageBanner('d7163453-bfe7-4acd-a402-ce6939cc2d03','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,45899,'Image','');})

ארגון אשכולות בשיתוף קרן קימת לישראל יוצאים בפרויקט סיורים חינמיים בבאר שבע והסביבה. כחלק מפעילויות השונות יתקיימו סיורי פריחה ביער להב, סיור בבאר שבע העתיקה וטיול המפגיש בין מים למדבר באגם ירוחם, הכל כמובן בהתאם להנחיות. כל הפרטים בכתבה >>>

לאחר חודשים ללא טיולים וסגר ממושך בבתים, הגיע הזמן לנצל את מזג האוויר הסתווי לטיולים באוויר הפתוח. ארגון אשכולות בשיתוף קרן קימת לישראל יוצאים בפרויקט טיולים מודרכים שיתקיים בו זמנית ב- 13 מוקדים שונים מצפון לדרום, ביום שישי הקרוב ה-04/12. מדובר בטיולים יתקיימו כולם ללא עלות, מותאמים להנחיות של משרד הבריאות ומותנים בהרשמה מראש.

מוקד 11 שביל הזהב צילום אבינועם ניסים

מה בתוכנית?

יער להב: סיור מודרך ב'שביל הזהב' שביער להב שאורכו כ1.5 ק"מ. במהלך הסיור יבקרו המטיילים באתרים ארכיאולוגים ויצפו בנופים ייחודיים של פריחת חלמוניות. לאחר מכן, ישמעו את סיפורו של יער להב, היער הגדול שניטע בגבול הנגב ויגיעו לנקודות נסתרות לאורכו. הסיור מותאם למשפחות עם ילדים בשלל גילאים ומותאם למשפחות עם עגלות ילדים.

מה כותבים בוויז?  שביל הזהב – יער להב

בית אשל: סיור מודרך במצפה קק"ל שבבית אשל הכולל הליכה רגלית של ק"מ וסיור ברכבים פרטיים בין תחנות. הסיור יחל במצפה קק"ל בבית אשל, הצעיר מבין שלושת המצפים בנגב בו ייחשפו המבקרים לסיפורם המרתק של אנשי בית אשל. לאחר מכן ייצאו המבקרים לסיור ברחובותיה של באר שבע העתיקה וישמעו על ימיה של העיר בתקופה של טרום קום המדינה. המסלול מתאים למשפחות ללא עגלות ילדים ויימשך כשעתיים.

האגם במדבר: סיור באגם ירוחם במסלול שאורכו 1.5 ק"מ וייצא מפארק אגם ירוחם. לאורך הסיור יישמעו המבקרים את סיפורו הייחודי של האגם שנבנה בשנותיה הראשונות של המדינה והמסורות עתיקות שנוגעות לבאר הסמוכה לו. לאחר מכן ייחשפו המבקרים לפינות נסתרות לאורכו של האגם שמעטים מכירים וישמעו את סיפורן הייחודי.המסלול מותאם למשפחות עם עגלות ילדים מונגש ברובו לנכים (ניתן לדלג על הקטעים שאינם נגישים).

מה כותבים בוויז?  אגם ירוחם, פארק אגם ירוחם

 אגם ירוחם צילום עדי ברקו

"החטיבה לחינוך וקהילה של קק"ל שמחה וגאה להיות שותפה בפרויקט זה, המזמין את כלל אזרחי ישראל לצאת ליערות ולפארקים של קק"ל, בבטחה ותוך שמירה על בריאותם באוויר הפתוח", אמר שר שלום ג'רבי, מנהל החטיבה לחינוך וקהילה בקק"ל, "בשיתוף עם ארגון "אשכולות", צוותי ההדרכה המקצועיים יעבירו פעילויות חווייתיות וטיולים למשפחות – אנו מזמינים את הציבור הרחב לבוא ולהתחבר לציונות, מורשת וערכים".

אדיר וישניה, מנכ"ל ארגון "אשכולות" הוסיף: "מגפת הקורונה הגדילה את הגעגועים שלנו לארץ היפה, לטבע והנופים, וגרמה לנו להעריך את הרגע המיוחד של היציאה מהבית לאוויר הפתוח. טיול ביערות ובפארקים של קק"ל המלווה בסיפורי ההיסטוריה ומורשת הוא זיכרון ילדות שלי ושל רבים בישראל. יחד "נארוז את המשפחה", ניקח מקל ותרמיל, ויחד נצא לטייל עם מיטב מדריכי ידיעת הארץ והציונות של אשכולות בשבילים שעיצבו את זהותנו וסיפורנו המופלא בארץ ישראל".

 

*דרגת קושי קלה * מתאים למשפחות ובודדים *  קבוצות של עד 20 מטיילים בהתאם להנחיות משרד הבריאות  * הפעילות ללא עלות ומותנית בהרשמה מראש*

לפרטים נוספים, פירוט המוקדים והרשמה לסיורים, באתר אשכולות: www.eshkolot.org

מתי?: יום שישי ה 4/12/2020  שעות:  8:30 ו10:30 בבוקר

 

אודות אשכולות:

"אשכולות" הינו ארגון הגג החינוכי של 30 מרכזי הסיור, הלימוד והתודעה הישראלית. מרכזנו פרוסים בכל רחבי הארץ מהגולן ועד אילת ועוסקים בידיעה ואהבת הארץ, היסטוריה ומורשת של עם ישראל באמצעות טיולים והדרכה ערכית. למרכזי אשכולות צי נרחב של צוותי הדרכה ומדריכים הפרוסים ברחבי הארץ עם מיליון ימי הדרכה במערכת החינוך, מאות כנסים וימי השתלמות במהלך השנה, ופעילות מגוונת נוספת לקהלים מגוונים בהם משפחות ואזרחים וותיקים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה