לקראת יום כיפור 2021: הדואר הטמין מאות מכתבים בכותל המערבי ...למה מייחלים אנשים ברחבי בעולם?

$(function(){setImageBanner('dc2e6dff-3420-4acb-bcc5-897aa7a697b7','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45899,'Image','');})

רחוב שמיים, פינת גן עדן לקראת החגים חברת דואר ישראל הטמינה בכותל מאות מכתבים מרחבי העולם המיועדים לאלוהים. אז בקשו אנשים מרחבי העולם? בריאות, פרנסה טובה ועוד כמה הפתעות עליהן תוכלו לקרוא בכתבה שלפניכם באתר נס ציונה נט.

קרדיט צילום-ששון תירם

לקראת יום כיפור 2021: הדואר הטמין מאות מכתבים בכותל המערבי

מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין, מסר את המכתבים שנאספו לרב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', והשניים הטמינו בין אבני הקיר הקדוש תפילות ובקשות מכל העולם. 

מה כתבו בבקשות ומשאלות הלב במכתבים שנטמנו בכותל המערבי?

"אלי היקר, תעשה לקורונה סוף, ושההורים יקנו לי אייפון חדש ורמקול של חברת JBL" כותב הנער ארון מקלן שבגרמניה. אומברייה מטקסס מודה לאל, ומוסרת ד"ש לפיליפ, בן זוגה שנפטר ולחבריה שאינם בחיים: "תודה שאתה שומר על משפחתי וחבריי שנפטרו. פיליפ יקירי, קיבלנו את תרנגול ההודו הכי טוב לחג. אין לי עם מי לריב על החזה של ההודו! כמה אהבת אותו."

סילביה מאקוודור מבקשת איחוד במשפחה: "סלח לי אבי שקיבלתי הרבה טובות ולא הצלחתי לחזור בתשובה. אם תוכל לדאוג לנשמה של בעלי שלמעלה וגם לנו פה למטה. גם אנה, אם חד הורית מקנדה מבקשת שלום במשפחתה: "אלוהים תכניס חברים חדשים לחיים שלי, ותאמר למשפחה שיעזרו לי, כי רובנו לא מדברים אחד עם השני ואין לי עם מי לדבר. מתנו ממומבסה שבקניה, צירף תלוש שכר של עבודתו, והלין על מספר שמות וכתובות מפתח של אנשים מהממשלה והמשטרה במדינתו.

מאיזה מדינות שולחים מכתבי בקשה לכותל המערבי? 

מכתבים אלה ומאות מכתבים נוספים הוטמנו השבוע בכותל המערבי, בטקס שביצעה חברת דואר ישראל עם רב הכותל ערב ראש השנה וחגי תשרי. מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב רבינוביץ', הטמינו בין אבני הכותל את מאות המכתבים שהגיעו מכל העולם, המיועדים ליושב במרומים. במסגרת זו הוטמנו מכתבים חוצי יבשות, מכל הזרמים והדתות וממגוון רחב של ארצות: קניה, ספרד, הודו, בלגיה, ארה"ב, יפן, קנדה, אקוואדור, דנמרק, גרמניה, צרפת, פולין, רוסיה ועוד. חלק מהמכתבים כוונו לאלוהים, אחרים לג'יזוס (ישו), ולכולם אותו מכנה משותף – תפילה, בקשה ותחינה, איש איש באמונתו ותפילותיו, ואפילו דרישות שלום ומסרים לקרוביהם שנפטרו.

המכתבים מתקבלים במהלך כל השנה, נשמרים במחלקת אבדות ומציאות של דואר ישראל, וכאמור, מוטמנים פעם בשנה בכותל המערבי. בעקבות הקורונה תיירים רבים אינם מגיעים לישראל בשנה וחצי האחרונות, ומשלוח המכתבים הוא דרך עבורם להעביר מסר ולבקש בקשות מאלוהים. השולחים מילדים עד קשישים, על גלויה או על דף מחברת, עם מסרים ארוכים וקצרים, קריאים וכאלה פחות מובנים, על קרטון או בריסטול בלוי, בעט, טוש או במכחול.

ישנם מכתבים מצחיקים, מתחננים ואף רווי דמעות, יש המבקשים מאלוהים בריאות, פרנסה טובה, זיווג הגון, שלום בית, קונסולות משחקים, גירושין נעימים ואפילו תפילות להצלחתן של קבוצות ספורט אהודות. השנה, ברוב המכתבים ובהתאם לתקופה, התמקדו השולחים בבקשות ותפילות למיגור מגפת הקורונה, בבריאות האישית והמשפחתית והרצון לחזור לחיי השגרה.

מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין, אמר "זהו מעמד מרגש בו אנו לוקחים חלק מדי שנה ערב חגי תשרי. זוהי מסורת עבורנו ואנו שומרים בחרדת קודש על מכתבים אלה, כאשר מסירתם היא אחריות ושליחות וזכות עצומה. כל מכתב מגלם בתוכו חיים שלמים של אנשים שפונים לאלוהים עם בקשות, מילות תודה וסליחה. תקופת הקורונה גרמה לרבים לפנות לאלוהים בבקשה לבריאות להם ולמשפחותיהם, וחזרה לשגרת חייהם כל אחד בביתו ובמדינתו. אנו מייחלים ומתפללים יחד עמם להתגשמות כל בקשות השולחים. שתהיה שנה טובה, ובריאות מלאה לכולנו".

אתר נס ציונה נט. המקומון המוביל בנס ציונה. סיקור חדשות העיר בנושאי חינוך בנס ציונה, ספורט בנס ציונה, חדשות העירייה ועדכונים שוטפים בנושא מערכת החינוך בעיר ומופעי תרבות. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה