מטיילים בסתיו

$(function(){setImageBanner('b3c86621-0e32-43e6-858c-1798d50b6fe7','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45899,'Image','');})

הקיץ מאחורינו, והסתיו כבר כאן כמו גם הטפטופים הראשונים של הגשם אז איפה אפשר ליהנות מפריחת החלמונית, היכן תראו ציפורים נודדות ועוד. מסלולי טיול סתיו 2022.

מסלולי טיול סתיו 2022 טיולים מומלצים בדרגת קושי קלה ובינונית סיורי פריחה 

יער להב – אם תטיילו בחלקה המערבי של היער תוכלו לצפות בחלמוניות גדולות ומרשימות יער יתיר - דרך החלמוניות

ביער יתיר מובילה לפינה נסתרת ביער יתיר שם ישנו ריכוז של פריחת חלמוניות בסתיו - בדרך כלל בחודש נובמבר שביל החלמוניות

ביער ביריה - על מורדות הגדה המזרחית של נחל מחניים, בשולי יער ביריה, פורחות במהלך הסתיו החלמוניות הצהובות. שטח הפריחה של החלמוניות ביער רחב מאוד

 רכס ירוחם ופארק ירוחם - החלמוניות שפורחות כל כך סמוך לירוחם בנובמבר הן סיבה מעולה לקפוץ לביקור בעיירה הדרומית!

שביל החלמוניות בהר תבור - במדרון הדרומי של התבור, מעל הישוב דבוריה, קיים ריכוז גדול של חלמונית גדולה .

צילמתם חלמוניות? מוזמנים לשלוח לנו

פארק ירוחם צילום אלדה נתנאל

לצפות בנדידת הציפורים:

תרנגולת הבִּיצה המסתורית- אגם ירוחם

פארק אגם ירוחם 

פארק ירוחם שוכן בצפון הר הנגב, אזור מדברי הבנוי מחמישה רכסים מקבילים שכיוונם הוא צפון-מזרח –דרום-מערב. ניתן לסייר בפארק  לאורך הדרך הראשית העוברת בו, מהכניסה עד לסכר נחל רביבים, מרחק של כ-2.5 ק"מ.

האגם טובל בחורש גדול ודשאים עם פינות מוצלות, שולחנות לפיקניק ושירותים ציבוריים.

האגם אשר נמצא בלב הפארק נוצר בעקבות סכר שנבנה ב-1953 באפיק נחל רביבים. אורכו של הסכר 80 מטרים וגובהו 15 מטרים. הכוונההייתה לאגור את מי השיטפונות ולנצלם לחקלאות – אך עד מהרה התברר כי אין די במי השיטפונות באזור כדי למלא את האגם, וכי הוא מתייבש בקיץ. יתר על כן, מי הביוב של ירוחם גלשו מבריכות החמצון הסמוכות והפכו את האגם למפגע אקולוגי.

מקור המים העיקרי של המאגר כיום הוא מי הקולחים של מפעל טיהור השפכים של ירוחם, שנחנך בשנת 2006. במים אלה גם משקים את העצים ואת המדשאות בפארק. עם זאת, הדיג באגם אסור ומובן שאין לשתות מים ממערכות ההשקיה שבפארק אלא מהברזים המיועדים לכך

מדובר בנווה מדבר שמהווה מגנט לציפורים נודדות. במקום סוגים רבים של אנפות וציפורי שיר, ומי שבאמת יתמזל מזלו יוכל לראות גם את הפורפיריה – תרנגולת בִּיצה נדירה שצבעה כחול-סגול מבריק ומקורה אדום בוהק. הפורפיריה נוטה להסתתר בסבך ולרוץ מהר בין הצמחים, אבל שווה לנסות לחפש אותה. מבין האתרים הבודדים שבהם היא נצפתה בארץ, אגם ירוחם הוא כנראה המקום עם הסיכוי הטוב ביותר לפגוש אותה

עינות צוקים-צילום אלדה נתנאל

שמורת הטבע עינות צוקים (עין פשחה) 

ממוקם ליד ים המלח מהווה תחנה חשובה לציפורים הנודדות בדרכן לאפריקה. לכבוד הנדידה הגדולה  נערכים על ידי רשות הטבע והגנים בשמורה טיבוע ציפורים וסיורים לכל המשפחה ב"שמורה החבויה" – חלקה הדרומי של השמורה, שבו נובעים המעיינות. בשמורה אזור מוצל לפיקניק וגם בריכות שכשוך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה