שבת ישראלית – מטיילים בסופי שבוע ונכנסים לאתרי מורשת ללא עלות

$(function(){})

במהלך סופי השבוע, 7 אתרי מורשת בצפון הנגב יפתחו בכניסה ללא תשלום. בואו לבקר באתרי המורשת בנגב ובדרום ולהשתתף בפעילויות לכל המשפחה. המלצות לבילוי משפחתי בדרום.

דרום אדום- צילום אלדה נתנאל

תיירות יד מרדכי | 077-7295701
"קיבוץ של פעם" - בכל שישי ושבת בית האוסף "קיבוץ של פעם"

מה במקום?. שם אנו מספרים בעזרת החפצים את סיפורם של המתיישבים החלוצים, את חיי היום יום של ילדי וחברי הקיבוץ, חיי שיתוף ושוויון, חיים דלים בחומר אך עשירים ברוח.
בכל שישי ושבת במסגרת "שבת ישראלית" בית האוסף "קיבוץ של פעם" בין השעות 10:00-13:00.

 

מוזיאון יד מרדכי, משואה לתקומה ואתר שחזור קרבות תש"ח | 0777295700


סיור מרגש העוקב אחר סיפורו של העם היהודי בעשור הטרגי והדרמטי של השואה והתקומה. הסיור כולל ביקור במבנה המוזיאון הייחודי בו תצוגות שואה והקמת הקיבוץ. הסיפור עוקב אחר מאורעות השואה ומציג בעיקר את סיפורו של גטו ורשה – הגדול בגטאות ברחבי הרייך הגרמני, תוך זיקתו של הקיבוץ המתהווה לרוח המורדים. דגם הגטו המרשים והיחיד מסוגו ושחזור בונקר המורדים בגטו ורשה מעניקים חוויה רב-חושית, מלמדת ומרגשת. בנוסף, נבקר באתר הקרב אשר בגבעה הירוקה האוצרת בתוכה מעשי גבורה יוצאי דופן וסיפור מרתק אודות 150 חברי וחברות קיבוץ יד מרדכי ולוחמי הפלמ"ח בקרבות תש"ח בדרך אל הקמת המדינה. במקום יש תעלות קשר ועמדות קרב אליהן תוכלו להיכנס ולחוות מקרוב את סיפור עמידתם בקרב של מעטים מול רבים. הסיור כולל גם ביקור ב פסלו של מרדכי אנילביץ' ומגדל המים המופצץ, ובמשוריין שפינה את ילדי הקיבוץ ב"מבצע תינוק. אתר שחזור הקרב תש"ח - מגיל 3 - מוזיאון משואה לתקומה מגיל 10.

שישי-שבת בין השעות 10:00-14:00. בתיאום טלפוני מראש.

 

מרכז 'בארות בנגב' קיבוץ עלומים

077-7295741, ימי שישי במסגרת שבת ישראלית ובהרשמה מראש.
1. סיור "חולמים ולוחמים"
סיור חלוצי וציוני הנע בעקבות ההתיישבות היהודית בנגב, בימים ההם ובזמן הזה. בסיור נבקר ב-2 תחנות המשלימות יחד את הסיפור המרתק של קבוצת בארות יצחק שבמשך שנים הוצנע ונשכח. נתחיל בביקור מודרך באולם המורשת שבעלומים: תערוכת חפצים מספרים, הדרכה מקצועית ומיצג מולטימדיה. נמשיך באוטובוס של הקבוצה/באופניים/במכוניות או בטיול רגלי אל “אתר המגדל” - אתר המורשת הלאומי הנמצא בלב השדות של קיבוצנו.
משך הסיור: כשעה וחצי

  1. סיור "קיבוץ של פעם"
    בקיבוץ עלומים נעבור בין תחנות המספרות את סיפורה של התיישבות חקלאית, דתית ושיתופית בצל המלחמות, נסייר ליד רפת, בבתי האריזה, בחדר האוכל, בבית הכנסת ובבתי הילדים. בסיור נבקר בבית הכנסת, פעמון הקסאמים של רפי ועוד.. נשמע איך חיים בקיבוץ שיתופי ועל החיים בעוטף עזה. משך הסיור: כשעה וחצי

 

מצפה גבולות חוגג 80 בפעילות חלוצים לכל המשפחה  | גבולות | 077-7295743

מצפה גבולות חוגג 80 ומזמין אתכם להצטרף לחוויה, מתי בפעם האחרונה התחפשתם לחלוצים?  מתי בניתם בלבני בוץ?

צוות מצפה גבולות מזמין אתכם לחוויה משפחתית קסומה.

מצפה גבולות הינו אתר מרתק מראשית ההתיישבות הציונית בנגב. לבני הבוץ (אדובה) ממנו בנויים קירותיו וחומותיו של מצפה גבולות, חובקים בתוכם את סיפורו המאלף של היישוב הראשון בנגב המתחדש.

סיפורנו מתחיל במאי 1943 וממשיך עד היום. נשמע את סיפורה של ההתיישבות הראשונה בנגב נפתח את הממטרות הממחישות את מי הגשמים ונרטב במשחק מים, נלמד כיצד אגרו את מי גשמים וכיצד הביאו מים לנגב. נתנסה בסדנא חווייתית של בניית בלבני בוץ (אדובה) ממנו בנויים מבני האתר. נבקר במאפיית הלחם אשר שימשה את ראשוני המצפה בימי מלחמת העצמאות ונלמד על חיי החלוצים. הפעילות פתוחה  ללא תשלום ובהזמנה מראש, בכל שישי בשעות 10:00, 11:30 ושבת בשעות 10:30, 13:00, 14:30. מותנה בהזמנה מראש https://tickchak.co.il/16154

 

הגדת חבל ימית | דקל | 077-7295776

סיפור חבל ימית בנימה אישית, על החלטת משפחות להפריח את המדבר בצפון סיני, לבסוף לוותר על בית למען השלום, אך לא לוותר על הפרחת השממה ולהשקיע ברעיון החלוצי בשנית, בנגב המערבי .
מותנה בהזמנה מראש

 

אתר ראשונים| רוחמה | 077-7295778

אתר הראשונים אוצר בתוכו את ההיסטוריה של ההתיישבות היהודית בנגב בעת החדשה ואת חוסנו של העם במצבים קשים והתעקשותו לא לוותר על זכותנו על הארץ. ב-1912 הוקמה חוות רוחמה על אדמות רוחמה המדבריות, חלוצים צעירים יוצאי רוסיה באו למקום, עבדו, חפרו באר ונטעו עצים. מאז ועד 1936 נעשו שלושה ניסיונת ליישב את המקום ולחיות מחקלאות, ושלושתם לא צלחו. הטורקים היו מעורבים בפירוק ההתיישבות הראשונה, האנגלים התנכלו לשנייה, ולשלישית הרעו הבדואים, לאחר שנעזבה. מזג האוויר המדברי ואסונות טבע פגעו במקום. ב-1944 עלה על הקרקע גרעין של השומר הצעיר, ומאז קיים במקום יישוב פורח. גם בתקופת מלחמת השחרור היווה המקום מרכז לפלמ”ח.

מותנה בהזמנה מראש https://tickchak.co.il/16152

 

מוזיאון מורשת צאן ברזל | צאלים | 077-7295777


המוזיאון מספר את סיפור המורשת הציונית והישראלית המתבטאת בעבודות מתכת של בית מלאכה ירושלמי קטן. סיפור משפחתי מרתק, שבאמצעות אלפי פריטים, סמלים, מטבעות, מדליות ותבליטי ברזל, ממחיש את ההיסטוריה של א"י, הציונות ומדינת ישראל, מתחילת המאה שעברה. אתר זה משתתף בפרויקט 'שבת ישראלית' ופתוח בשישי-שבת להדרכה ללא תשלום

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה