עד מתי תימשך המלחמה בעזה?. דובר צה"ל בהסבר לקראת המשך הלחימה בשנת 2024

$(function(){setImageBanner('510d90d8-ddd7-4312-b156-0fad1565a2a7','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,53780,'Image','');})

לרגל 07/01/2024 בו אנו מציינים שלושה חודשים לתחילת המלחמה, מסביר דובר צה"ל עד מתי תימשך המלחמה בעזה, פירוק חמאס בחמישה שלבים. הסברים לקראת המשך הלחימה בשנת 2024.

חרבות ברזל 2024 הערכת סיום הלחימה מתי תגמר המלחמה בעזה

 עד מתי תימשך המלחמה בעזה?. דובר צה"ל בהסבר לקראת המשך הלחימה בשנת 2024. כיצד מתכוון צה"ל לפרק את החמאס. חרבות ברזל צפי לשנה האזרחית הקרובה. 

לאחר שלושה חודשי לחימה אזרחים רבים שואלים כעת, מה היא מטרת הלחימה הארוכה והאם באמת ניתן לפרק את החמאס מנשקו. בהצהרה ארוכה, אך ברורה והחלטית, הסביר דובר צה"ל , תת אלוף דניאל היגרי את מטרות בהמשך הלחימה. 

השאלה הבוערת עד מתי תמשך הלחימה?. מתי תסתיים מלחמת חרבות ברזל?. 

לפי דברי דובר צה"ל, הלחימה תימשך במהלך שנת 2024.

  עוד באתר נועה זאבי הלוחמת הנס ציונית האמיצה המתאוששת מפציעתה הקשה? ראו בוידאו

איך מפרקים את החמאס?. חמשת היעדים שהציב צה"ל 

הראשון – לחסל את מפקדי החמאס באשר הם

ובכך לפגוע במערך הפיקוד והשליטה שלו. בתקיפות הללו חיסלנו במרחב את מפקד גדוד ג'אבליה, סגן מפקד חטיבה, ואחד עשר מפקדי פלוגות – שהם הדרג שמוביל את המחבלים בשדה הקרב.

בכיר המחבלים שהרגנו במרחב הוא אחמד רנ'דור, מפקד החטיבה הצפונית, שחוסל בבונקר שלו עם מפקדים נוספים , 40 מטר מתחת לאדמה.

היעד השני – הוא לחימה בשטח מול המחבלים.

כוחותינו כיתורו וטיהרו את מרחב ג'בליה. זה אומר שכוחות משולבים של שריון, (200 טנקים) הנדסה, חיל רגלים, וכוחות מיוחדים, הקיפו את המרחב מכמה כיוונים במקביל. כל זאת בליווי מעטפת מודיעינית ובסיוע אווירי של עשרות כלי טיס אשר תוקפים כל איום בזמן קצר.

היעד השלישי – הוא לאסוף מודיעין בשטח.

במהלך הלחימה אותרו בעזה מחשבים, מפות, מכשירי קשר, וכשבעים מיליון קבצים מודיעיניים. חקרנו פעילי טרור רבים יחד עם שירות הביטחון הכללי שצמוד לכוחות. בג'אבליה נכנעו מחבלים רבים ותיחקרנו אותם.

כתוצאה מכך הבאנו מודיעין על בכירי חמאס, בניהם גם תיעוד של מוחמד דף וגם מידע על בכירי חמאס שנמצאים מחוץ לעזה. כל אלה נותנים לנו מודיעין חשוב להמשך המלחמה. תמונה של מוחמד דף שנמצאה על כונן בשטח הרצועה


היעד הרביעי הוא לאתר ולהשמיד רקטות ואמצעי לחימה

ולא רק אותם. מה עוד?. את האתרים בהם הם מיוצרים. איתרנו והשמדנו כארבעים אלף אמצעי לחימה בכל רצועת עזה, שאת חלקם מצאנו בתוך בתי ספר, בית חולים, מסגדים, ומתחת למיטות של ילדים.

היעד החמישי לפירוק חמאס, הוא להשמיד את התשתית התת-קרקעית.

רק בג'אבליה איתר צה"ל שמונה קילומטרים של תוואי תת-קרקעי ויותר מארבעים פירים. בתוך התוואי איתרנו את המפקדה הצפונית של חמאס. סמוך לשם, חילצנו את גופותיהם של חמישה חטופים והבאנו אותם לקבורה בישראל.

לקראת 2024

סרטים מעניינים בנטפליקס ישראל כתוביות עברית מה רואים היום?. כמה עולה מנוי?. האם כדאי להתנתק מנטפליקס?.

כדי להילחם בתשתיות תת קרקעיות, הנקראות מנהרות החמאסף  הכניס צה"ל לשימוש אמצעים טכנולוגיים מסווגים. לאחר מכן, נכנסו כוחות מיוחדים שאומנו לַמשימה ולבסוף השמדנו אותה. חשוב להבין – עדיין יש בג'באליה מחבלים שפועלים ללא מסגרת וללא מפקדים, ונתקלנו גם בירי רקטי ספורדי ממרחב זה, ותקפנו אותו. אנחנו נמשיך להעמיק את ההישג באזורים אלה – זה דורש זמן. אין קיצורי דרך בלחימה בטרור.

ומכאן, משך הזמן שנדרש למשימה, שלושה חודשים. נכון להיום, 06/01/2024, צה"ל השלים את פירוק המסגרות של חמאס בצפון הרצועה, ונמשיך להעמיק את ההישג , ולחזק את המכשול ומרכיבי ההגנה בגבול. כעת אנחנו מתמקדים בפירוק חמאס במרכז הרצועה ובדרום הרצועה. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה