הטבות מס למשקיעים ומשפרי דיור הוזלת מס רכישה

$(function(){setImageBanner('ecbd4259-b0da-4ea8-aef4-4a43fa86a185','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,47326,'Image','');})

בעקבות הקורונה הממשלה נותנת הטבות מס למשקיעים ומשפרי דיור .
דוד סרוגו, יו"ר ארגון קבלני רחובות: "המהלכים מחויבי המציאות ברקע משבר הקורונה - יסייעו לתמוך בהמשך הפעלת ענף הבנייה ודחיפת המשק ליציאה מהמשבר"
התחזית : הצעדים יובילו לתוספת של 15,000 דירות להשכרה


דוד סרוגו יור ארגון קבלני רחובות - צילום יחצ

הממשלה לטובת רוכשי הדירות הטבות מס 

ברקע משבר הקורונה שגרר השלכות כלכליות קשות על כל המשק הישראלי ובתוכו שוק הנדל"ן, הממשלה ביצעה שני מהלכים חשובים בתחום ההטבות במיסוי שעשויות להגדיל את כמות העסקאות שירדה בחדות בחודשים האחרונים בגלל המשבר.

הפחתת מס רכישה דירה להשקעה 

מהלך ראשון הוא הפחתת מס הרכישה למי שרוכש דירה להשקעה המוגדת כדירה נוספת שאינה דירת המגורים העיקרית. המס הופחת מ-8% ל- 5% לדירות שמחירן עד 1.3 מיליון ₪ ( ומס מדורג לדירות יקרות יותר ) מהלך זה מיטיב עם משקיעי הנדל"ן . 

מס שבח הארכת הפטור

מהלך שני הוא הארכת תקופת הפטור ממס שבח למשפרי דיור שרכשו דירה שנייה ומבקשים למכור את דירתם הראשונה – משנה וחצי לתקופת פטור של שנתיים וחודש. המהלך מאפשר להם "מרווח נשימה" ארוך יותר למכור את דירתם וליהנות מפטור ממס וכך הם לא יחששו לרכוש את הדירה החדשה שתמיד רצו.

דוד סרוגו, יו"ר ארגון הקבלנים רחובות, ביקש לברך את שר האוצר ישראל כץ על שני המהלכים: "הפחתת מס הרכישה היא החלטה מצוינת שמטרתה המוצהרת היא לעודד משקיעים לחזור לשוק הנדל"ן אחרי הרחקתם בשנים האחרונות – זו החלטה בכיוון הנכון, היא תבטיח שהמשק ייצר תוספת מהותית מאוד של דירות לסל הדירות להשכרה וליתר דיוק תוספת של כ-15 אלף דירות להשכרה בשנה הקרובה".

סרוגו הוסיף, כי "שני המהלכים היו מתבקשים בצל משבר הקורונה שאת סופו לא ניתן עדיין לראות. החזרת המשקיעים לשוק היתה מחויבת המציאות כדי לתמוך בהמשך הפעלת ענף הבנייה ודחיפת המשק ליציאה מהמשבר בהמשך, והטבות המס למשפרי הדיור יתרמו לכך גם כן".

בהתאחדות הקבלנים קוראים לממשלה לא להסתפק בהפחתת מס הרכישה אלא לבטל אותו לחלוטין בהוראת שעה לזמן מוגבל, עקב הירידה הדרמטית בעסקאות וגם בהתחלות הבנייה שתכביד מאוד על השוק. בהתאחדות מעריכים כי ביטול מלא של המס לשנה אחת ייצר תוספת הכנסות של 5.5 מיליארד שקל לקופת המדינה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה