התחדשות עירונית בלוד: 3,653 יחידות דיור ייבנו במתחם שלמה המלך בלוד

$(function(){})

פרויקט הנדל"ן של השפלה?. בתוכנית להתחדשות עירונית במתחם שלמה המלך בלוד
ייבנו 3,653 יחידות דיור, כ-175,000 מ"ר שטחי ציבור, כ-12,300 מ"ר עבור שטחי מסחר וכ-59 דונם שטחים פתוחים.

פינוי בינוי בלוד מתחם שלמה המלך קרדיט HQ אדריכלים משרד ארז אלה

הותמ"ל אישרה את התוכנית להתחדשות עירונית במתחם שלמה המלך בלוד

זירת הנדלן של השפלה עומדת בפני שינוי?. לא פחות מ 3,653 יחידות דיור, כ-175,000 מ"ר שטחי ציבור, כ-12,300 מ"ר עבור שטחי מסחר וכ-59 דונם שטחים פתוחים. אישור התכנית מעמיד את העיר לוד בפני התחדשות עירונית בקנה מידה ארצי ומן הסתם תשפיע על מחירי דירות למכירה בלוד

לפי אתר מדלן, המחיר למ"ר בדירת מגורים עומד על ‏16,200 שח ובשנה האחרונה נרשמו 
249 עסקאות דירה למכירה בלוד. כמה עולה דירה למכירה בלוד?. ‏1,296,045 שח. כמה תעלה דירה להשכיר בלוד?.  בממוצע 3,300 שח. העיר נמצאת באשכול מספר 4 מתוך 10 במדד חברתי כלכלי

התכנית אושרה ותצא לדרך התחדשות עירונית במתחם שלמה המלך בלוד

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), אישרה למתן תוקף את התוכנית להתחדשות עירונית, במתחם שלמה המלך בדרום העיר לוד.

בתוכנית הינה על שטח כולל של כ-235 דונם, והיא ממוקמת בגבולה הדרומי של לוד מצפון לרמלה. מערבית לכביש 40 ושדרות בן גוריון, מזרחית לרחוב יוספטל ומדרום לשדרות דוד המלך.

כמה דירות חדשות ייבנו בלוד במתחם שלמה המלך פינוי בינוי? 

התוכנית, המקודמת על ידי עיריית לוד והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עם ליווי חברתי של המינהלת העירונית להתחדשות, כוללת הקמת 3,653 יחידות דיור במגדלים עד 25 קומות, לצד בנייה נמוכה יותר של עד 10 קומות. 730 מתוך כלל יחידות הדיור יוקצו עבור דירות קטנות. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-175,000 מ"ר עבור שטחי ציבור, כ-12,300 מ"ר עבור שטחי מסחר, וכ-59 דונם של שטחים פתוחים.

כמה דירות ייהרסו בפרויקט פינוי בלוד? 

כיום מצויות במתחם, כ-982 יחידות דיור במבני שיכון במצד תחזוקתי ירוד, 11 בתי סוכנות דו קומתיים ו-6 צמודי קרקע, שיפונו לטובת התחדשות המתחם.

צלמו את מרכז העיר לוד היום - לא תכירו אותו בעתיד

התוכנית הינה חלק מרצף תכניות להעצמת הבינוי לאורך הרחובות הראשיים של לוד תוך הישענות על היצע גדל של אמצעי תחבורה ציבורית. המתווה להתחדשות השכונה כולל בינוי אינטנסיבי לאורך רחוב שלמה המלך ושני צידי שדרות ירושלים, הראשון ציר מאסף והשני ציר מרכזי בעיר לוד, שלאורכו מגוון של אמצעי תחבורה ציבורית (הקו החום, "מהיר לעיר" ותכנון לקו המטרו העתידי) בעירוב שימושים של מגורים, מסחר ומוסדות חינוך בקומת הקרקע.

בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת הקמת ציר עורקי חדש, בכיוון מזרח מערב, לטובת שיפור הקישוריות העירונית, מערכת שבילי אופניים בתוך השכונה המתחברים למערכת העירונית ברחובות הראשיים, מדרכות רחבות ומוצלות שלאורכן חזיתות פעילות, ומערכת שבילים להולכי רגל.

מתכננת הותמ"ל, אדר' סיגי בארי: "התוכנית הינה חלק מתנופת התכנון והפיתוח בעיר לוד בשנים האחרונות, וזאת גם באמצעות תוכניות פינוי בינוי למתחמים רבים וכן תוכניות רחבות היקף המקודמות בותמ"ל. הפעם בעירייה גם הגדילו לעשות והתחילו לפתח את המרחב הציבורי שעומד בלב התוכנית, דבר שנותן לתושבים תקווה רבה".

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: "שיתוף הפעולה הפורה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית עם עיריית לוד והמינהלת העירונית ממשיך לייצר הצלחות, כמו התוכנית שאושרה היום. מתחם רחב היקף זה, תוכנן תוך חשיבה עמוקה על צרכי התושבים ועתידה של לוד. לוד משמשת דוגמא ומופת לעיר שמתכננת באופן מושכל את עתידה, ומבטיחה, אופק לחידושה באמצעות תכנון מקיף של התחדשות עירונית בכל שטח העיר הקיימת, לצד בניית שכונות חדשות".

התוכנית נערכה על ידי HQ אדריכלים, משרד ארז אלה.

ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו: "תושבי רחוב שלמה המלך יכולים לחייך בפה מלא ולהיות מרוצים. מברוק על התכנית האדירה באחת השכונות הוותיקות בעיר. לוד ממשיכה את תנופת הפיתוח וההתחדשות ואישור מתחם שלמה המלך הוא אבן דרך נוספת בשינוי וההתחדשות של העיר לוד. המתחם הקיים במרכז העיר, יעבור שינוי מהיסוד וישלב מגורים לצד שטחי מסחר והפנאי לרווחת התושבים. החיבור של המתחם למטרו ולתוכנית מהיר לעיר יאפשרו לדיירים במתחם ליהנות מגישה נוחה ומהירה לכל חלקי העיר ולתל אביב והסביבה. בע"ה נעשה ונצליח!".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה