מה חדש בנדל"ן? והפעם, על השקעות בנדל"ן וכדאיותן.

$(function(){setImageBanner('aaa23ab1-0783-4099-99d3-2aff6312f512','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,47326,'Image','');})

למה להשקיע כסף ולמה דווקא בנדל"ן
על הסיכויים והסיכונים בהשקעות בנדל"ן

מפרט: יעקב קורץ (קורצי)

לדוגמה: הידעתם כי תוכנית דרום הוד השרון בוטלה השבוע על ידי המועצה הארצית לתכנון ובניה, לאחר קידום של 4 שנים וציפייה רבה של רוכשי קרקעות חקלאיות למימוש הקרקע ?

פרטי

להשקיע פירושו לעשות פעולה היום כדי שיהיה לה ערך עתידי גדול יותר. כשם שאנחנו משקיעים זמן כדי להיות עם חברים במטרה לפתח את מערכת החברים. משקיעים זמן בקריאה כדי להחכים

להשקיע בבורסה זה מעניין, לבעלי לב חזק ואנשים שיכולים לראות את הכסף שלהם נעלם ולא לדאוג כי הוא בטח יחזור. ההשקעה בבורסה יכולה להביא לרווחים מהירים ולהפסדים מהירים.... תנו למקצוענים לעשות את העבודה בעבורכם.

להשקיע בלימודים, בהחלט השקעה נבונה שאחריה יש מקצוע (בדרך כלל) שיכול ליצר הכנסה עתידית טובה. להשקיע בנדל"ן, ההשקעה שמוכיחה את עצמה כבר מאות שנים בעולם ועשרות שנים בישראל המתפתחת. גם בנדלן יש מספר אפיקי השקעה לאדם הרגיל -״השקעה קטנה״.

אפרט את האפשרויות הקיימות היום וארחיב יותר בכתבה הבאה.

השקעה במשרדים

- היה טרנד נפלא שעדיין לא הגיע למימוש ועם השינוי שקורה כעת בעולם ובארץ הפךלהיות אי וודאי ומסוכן.

השקעה בחו"ל

- בוודאי שראיתם קמפיינים לגבי דירה או מלון או קרקע או אפילו מרכז לוגיסטי ביוון, ארצות הברית או בטומי ועוד מקומות בעולם. זה אולי נחמד לספר לחבר'ה שיש לך דירה ברומניה אבל לא בטוח שהנכס מניב תשואה על ההשקעה, לא בטוח שיש לנכס הזה אפשרות השבחה או אפילו אפשרות למכור את הנכס בעתיד.  לעיתים זו יכולה להיות הצלחה ולעיתים יש גם הרבה בעיות.... רחוק מהעין רחוק מהלב.

השקעה בשטחים חקלאיים

- בהחלט יכול להיות הצלחה גדולה, אבל לעיתים גם כישלון גדול. תוכנית דרום הוד השרון שבוטלה השבוע על ידי המועצה הארצית לתכנון ובניה, לאחר קידום של 4 שנים וציפייה רבה של רוכשי קרקעות חקלאיות למימוש הקרקע - היא דוגמא לאכזבה קשה של מאות רבות של קונים שחשבו שתוך 5-10 שנים תהיה להם זכות לדירה... ההשקעה בקרקע חקלאית שכזו היא השקעה לטווח ארוך וארוך מאוד, היא טובה כמתנה לנכדים בהיקף של 170,000 עד 250,000 שקל. צריך לבחון היטב אצל עורך דין לענייני מקרקעין כל הצעה שכזו, גם אם יש לקרקע דו"ח שמאי לפי תקן 22.

השקעה בדירה להשכרה

השקעה נוספת היא השקעה ״בדירה להשקעה״ בישראל, כיום יש עידוד לרכוש דירות להשקעה על ידי הורדת מיסים ואפשרות לקחת משכנתאות להשקעה שכזו.

ההשקעה בדירה יכולה להביא תשואה גבוהה על ההון העצמי. אולם,  בתנאי שהדירה נבחרה בקפידה על ידי איש מקצוע שמכיר את הסביבה ויודע באיזה תנאים ניתן למצוא שוכר לדירה, מכיר את עולם המשכנתאות, מכיר את המחירים ויכול להביא מוצר נכון. טעות קטנה בחישוב או בלקיחת משכנתא, יכולה לגרום לזה שהנכס לא יהיה מניב כלל ולא ייצר רווח.

 

בכתבה הבאה אפרט יותר את תחומי ההשקעה השונים בנדלן.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה