מסלול ירוק לחיזוק מבנים: המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה הכנת תוכנית לחיזוק מבנים בלבד

$(function(){})

מסלול ירוק לחיזוק מבנים: המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה הכנת תוכנית לחיזוק מבנים בלבד. המסלול צפוי לקצר בחצי שנה את הליך הוצאת היתר בנייה לטובת חיזוק בניין. זירת הנדל"ן של ישראל.

מסלול ירוק לחיזוק מבנים https://pixabay.com

מסלול ירוק לחיזוק מבנים: המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה הכנת תוכנית לחיזוק מבנים בלבד

היום קבלו בעלי דירות בבניינים ישנים בשורה משמחת. המועצה הארצית לתכנון ולבניה, בראשות נתן אלנתן, החליטה היום (שלישי, 2.5.23) על הכנת תוכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה (תמ"א 40 ג'), זאת כחלק מהיערכות מינהל התכנון לנושא של רעידות אדמה.

באמצעות התמ"א יקודם מסלול רישוי מהיר (רישוי בדרך מקוצרת) לחיזוק מבנים בלבד (ללא תוספת יחידות דיור). המטרה של המסלול, היא להקל על הליך הרישוי במסלול של חיזוק מבנים, דבר שצפוי לקצר בחצי שנה את הליך הוצאת ההיתר.

על מנת שחיזוק מבנים ייכלל במסלול מהיר, היתר הבניה של החיזוק צריך להיות תואם תוכנית. מטרת התמ"א להגמיש הוראות בינוי בנושאים שונים, כגון תכסית וקווי בנין, על מנת לאפשר מהלך שיאפשר היתר לחיזוק במסלול לרישוי מקוצר.

לא רק תמ"א - השינויים הצפויים בתקנות רישוי מקוצר בנושא חיזוק מבנה.

כזכור, בספטמבר 2021 אישרה המועצה הארצית, הקלה בתקנות התכנון והבנייה הנוגעות להליכי הרישוי של מרחב מוגן דירתי (ממ"ד), זאת לאור המצב הביטחוני במדינת ישראל ועל מנת לאפשר מיגון יעיל לכלל האוכלוסייה. מדובר במהלך שהוביל מינהל התכנון בשיתוף פיקוד העורף.

ההקלות נועדו לאפשר הן לאזרחים פרטיים והן למדינה למגן באופן מהיר מבנים למגורים אשר אין בהם פתרון מיגון תקני, בכל רחבי הארץ, בין אם על ידי הוספת מרחב מוגן דירתי (ממ"ד) ובין אם על ידי מיגון חדר במבנים קיימים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה