"פרי נדל"ן" חברה יזמית או מארגנת קבוצות רכישה? משרד השיכון קנס אותה ב 800,000 שח

$(function(){setImageBanner('672260cd-6673-4808-842a-4251933b3375','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,47326,'Image','');})

חברת הבנייה המשווקת ובונה פרויקטים ברחבי הארץ וברחובות השכנה לנס ציונה סיימה את ההליך המנהלי מול משרד השיכון, לאור חשד בדבר היותה יזמית המוכרת דירות, להבדיל ממארגן קבוצת רכישה, בעיצום כספי בסך של כ- 800 אלף ₪ לצד הנחיות לתיקון הליקויים בכל הקשור לערבויות לפי חוק המכר.

 https://pixabay.com   צילום אילוסטרציה

קבוצות הרכישה וחוק המכר 

בתום חקירה אשר נוהלה בחודשים האחרונים במשרדו של ממונה חוק המכר במשרד השיכון , עלה חשד בדבר היותה של חברת פרי נדל"ן יזמית המוכרת דירות, להבדיל ממארגן קבוצת רכישה, בכל הקשור לפרויקטים הפעילים של החברה. חקירות מסוג זה מנוהלות בהתאם למאפיינים יזמיים אשר באים לידי ביטוי בשליטה מוגברת של מארגן בקבוצת הרכישה.

לאור החשדות, נקבע מתווה מיידי לתיקון ליקויים בחברה, במסגרתו הוטל גם עיצום כספי בסך 800,670 שח. חתימה על מתווה תיקון ליקויים ומילוי כלל התנאים אשר נקבעו בו על ידי החברה, יאפשרו את סיומו של ההליך המנהלי.

מעקב יבוצע אחר יישום המתווה עליו סוכם. כמו כן, בזמן הקרוב יגיע הממונה לכל נציגויות הקבוצות על מנת להציג בפניהן את המתווה.

החלטות משרד השיכון בתחום מתווה תיקון הליקויים כלל את הנושאים להלן:

יועץ משפטי - על החברה לספק לקבוצות הרכישה תקציב כספי לצורך ייעוץ משפטי חיצוני.
נאמן – על החברה לספק לקבוצות אפשרות לרישום נאמן אשר אינו מטעמה ואין ביניהם קשרים אישיים או עסקיים. המינוי יעשה בהסכמה עם נציגות הקבוצות. אין מניעה כי המינוי יעשה במקביל לנאמן הקיים כל עוד הסמכויות המוקנות לו מכוח ההסכמים מול קבוצות הרכישה, יהיו משותפות גם לנאמן החדש שימונה.
זכויות נוספות - יש לקבוע נספח להסכמי השיתוף המעביר את כלל הזכויות הנוספות אשר טרם התגבשו בפרויקטים לחברי קבוצות הרכישה.
בעלות בקרקע / הערות אזהרה – במקום בו ניתן להעביר את הקרקע על שם חברי קבוצות הרכישה יש לעשות כן. כאשר הדבר איננו אפשרי, יש לרשום הערות אזהרה על שם חברי קבוצות הרכישה או לצרף את הנאמן הנבחר על פי מתווה זה, לרישום אצל רשם המקרקעין כנאמן של חברי הקבוצות.
קבלן מבצע – בפרויקטים בהם טרם נחתם הסכם מול קבלן מבצע, החברה הקבלנית הקשורה, סולארא בע"מ, לא תתמודד על ביצוע הפרויקטים.
חלוקת קרקע - בפרויקטים "פרי פלייס" ו-"פרי ביזנס פלייס" ברחובות, שבהם על יחידת קרקע אחת מתקיימים במקביל פרויקט יזמי של החברה ושני פרויקטים של קבוצות רכישה, תבוצע, באמצעות שמאי מוסכם, חלוקה (תשריטים) בין השטחים של הקבוצות לבין הפרויקט היזמי.
ליווי בנקאי – בפרויקטים בהם טרם נחתם הסכם מימון, ימונה יועץ ייעודי בלתי תלוי למציאת מימון לפרויקט.
אסיפה כללית ונציגות הקבוצות – המארגנות ימנעו מהצבעות באסיפות הכלליות של הקבוצות בקשר לזכויות בדירות המוחזקות על ידה. כמו כן, המארגנות, או מי מטעמן, לא יכהנו כחברי נציגויות של הקבוצות.
עיצום כספי - חברת פרי נדל"ן תשלם עיצום כספי בסך של 800,670 ₪.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה