מתחם האלף בראשון לציון עסקת קומבינציה - בעלי הקרקע יקבלו 52% הדירות בשטח בו ניתן לבנות 67 יחידות דיור

$(function(){})

שיא חדש במתחם האלף בראשון לציון: בעלי קרקעות פרטיים מכרו לחברת ח. מיתר קרקע לבניית 67 יחידות דיור בעסקת קומבינציה, יקבלו 52% מהדירות שיבנו במקרקעין

עוד אביעד שוב ממשרד שוב ושות צילום סטודיו תומס

מתחם האלף בראשון לציון עסקת קומבינציה - בעלי הקרקע יקבלו 52% הדירות בשטח בו ניתן לבנות 67 יחידות דיור

מחירי הקרקעות באיזורי הביקוש ממשיכים לעלות ובאים לידי ביטוי בעסקת קומבינציה שבוצעה לגבי קרקע ביעוד מגורים במתחם האלף שבראשון לציון בין בעלי קרקעות פרטיים ובין חברת הבנייה ח. מיתר.

במסגרת העסקה תמכר 48% מהקרקע לחברת ח. מיתר, על הקרקע ניתן לבנות 67 יחידות דיור. תמורת העסקה יקבלו בעלי הקרקע 52% מהדירות שיבנו ואת יתרת הדירות החברה תוכל למכור בשוק החופשי.

כמה תעלה דירה במתחם האלף בראשון לציון? 

על פי ההערכה שווין של הדירות עם השלמתן יעמוד על למעלה מ- 4 מיליון ₪ בממוצע כך ששווי העסקה כולה עומד על למעלה מ- 270 מיליון ₪ .

את בעלי הקרקעות הפרטיים ייצגו בעסקה עוה"ד אביעד שוב ורותם קלימי ממשרד שוב ושות' ואת חברת ח.מיתר ייצגו עוה"ד אלמוג דורון ועדי רווח מינצר ממשרד סלומון ליפשיץ

הכירו את מתחם ה 1000 בראשון לציון 

מתחם האלף בראשון לציון הוא אזור בשטח של כ-1,000 דונם הממוקם באזור הדרום-מערבי של העיר, גבולותיו הם מתחם ראשון מערב בצפון, כביש 431 בדרום, כביש 40 במזרח ופארק הסופרלנד במערב. התוכנית כולה מאפשרת בניית 5,500 יחידות דיור וכ-1.8 מיליון מטר לשימושי מסחר, תעשייה ותעסוקה, כמו גם 110 דונם של פארקים.

תכנית האלף מחלקת את מתחם האלף לשלושה מתחמים: מתחם אחד המצוי בבעלות מלאה של עירית ראשון לציון ואשר בעיקרו יועד לבניית תעסוקה והבנייה בו כבר נמצאת בעיצומה. מתחם שני המצוי בבעלות של מאות בעלי קרקע פרטיים לגביו אושרה לפני מספר חודשים תכנית איחוד וחלוקה בו אושרו כ-600 יח"ד, מגרשים המיועדים לבניית מעונות סטודנטים, דיור מוגן, מלונאות, מסחר ומשרדים, ומתחם שלישי גם הוא בבעלות בעלים פרטיים בשטח של 330 דונם שיועד לבניית כ- 3000 יחידות דיור.

התכנית המפורטת במתחם אושרה רק לפני מספר חודשים וניתן היה לקדם חתימה על עסקת קומבינציה במהירות לאחר אישורה של התכנית רק בשל העובדה שבעלי הזכויות במקרקעין התאגדו טרם אישורה לייצוג משותף. ההתאגדות אפשרה לוודא שיוקצו להם מגרשים במשותף כך שיוכלו מייד לאחר אישור התכנית לקדם עסקאות בהתאם לרצונו של כל אחד מהבעלים (בניה עצמית ו/או קומבינציה).

במשרד עו"ד שוב מציינים כי בימים אלו מתנהלים משאים ומתנים נוספים לעסקאות במתחם עם מספר חברות גדולות שכן מדובר במתחם מבוקש מאד הממוקם בקרבת חוף הים, נהנה מנגישות תחבורתית גבוהה וחברות קבלניות רבות לוטשות עיניים להשתלב בבנייתו.

עסקאות קומבינציה במתחם

מלבד עסקאות למכירת מגרשים המיועדים למגורים, מתבצעות גם עסקאות קומבינציה לרכישת קרקעות עם ייעודים אחרים. כך לדוגמא לאחרונה בוצעה עסקה בין בעלי קרקעות ובין החברות בסר, ארמונות חן וצבי קופרלי לרכישת קרקע ביעוד מסחר ומבני ציבור , במסגרתה הוקנו לחברות 51.5% משווי הזכויות שיבנו שם ואילו לבעלי הזכויות יוותרו 48.5% מהזכויות בפרויקט שיבנה. ההבדל באחוזי הקומבינציה נובע מיעוד המגרש השונה ורק מדגיש את הערך הגבוה שמייחסים בשוק לקרקעות ביעוד מגורים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה