פארק המדע והתעסוקה ת.מ.ר.בגבול רחובות נס ציונה יורחב בכ- 340,000 מ"ר ויוסיף בעתיד אלפי מקומות עבודה לתושבי האזור.

$(function(){})

עיריית רחובות וה.ל. ר החברה לפיתוח רחובות הביאו בימים אלה לאישורה של תוכנית ת.מ.ר. ב', להרחבת פארק המדע בכ- 340,000 מ"ר לתעסוקה ומסחר. הפרויקט יכלול פארק ירוק ענק בהיקף של כ 80 דונמים.

פארק תמר רחובות צילום רון אוריאל

פארק התעסוקה ת.מ.ר. ברחובות יורחב בכ- 340,000 מ"ר ויוסיף בעתיד אלפי מקומות עבודה לתושבי רחובות נס ציונה והאזור. 

אושרה תוכנית ענק להרחבת פארק התעסוקה המצליח של רחובות. כאשר תושלם השלמת הפארק היא תוסיף אלפי מקומות מקומות עבודה לתושבי האזור. 

עיריית רחובות והלר החברה לפיתוח רחובות הביאו בימים אלה לאישורה של תוכנית ת.מ.ר. ב', להרחבת פארק המדע בכ- 340,000 מ"ר לתעסוקה ומסחר במסגרת התכנון משתלבות תשתיות התחבורה המתוכננות באזור ופארק ענק שישתרע על עשרות דונמים.

בימים אלה התקבל אישור לתוכנית ת.מ.ר. ב', הכוללת כ- 450,000 מ"ר בייעודי תעסוקה ומסחר. מדובר בהמשך טבעי לפארק ת.מ.ר. (תעשיות מדע רחובות – הידוע בכינויו "פארק המדע") המיועד לתעשיית היי- טק, ולחברות בתחומי מדעי החיים סביב מכון ויצמן והפקולטה לחקלאות ברחובות ובקרבת תחנת הרכבת ותחנת המטרו העתידית.

עוד באתר - חדשות נדל"ן נס ציונה רחובות ראשון לציון והאזור 

 הפארק נחלק לשניים – חלקו הוותיק הוא פארק ת.מ.ר. א' בו ממוקמות עיקר החברות בפארק. חלקו העתידי של הפארק הוא ת.מ.ר. ב' והוא ממוקם מזרחית לפארק הוותיק.

העסקים הבולטים בפארק המדע רחובות נס ציונה 

כבר כיום כמעט מוצו לחלוטין זכויות הבניה בפארק ת.מ.ר. א', בהיקף של כ- 415 אלף מ"ר. הפארק הקיים מאכלס חברות רבות, ותיקות ומובילות גלובאליות כמו אפלייד מטריאלס, אלביט, סטרטסיס, נוקלאיקס בע"מ , אמ קיי אס אינסטרומנטס ישראל בע"מ, פיוטרג'ין ישראל בע"מ, ניורודרם בע"מ, נובה בע"מ ועוד.

כל זאת לצד חברות הזנק מרתקות בתחום של תחליפי מזון, הדפסה, פיתוח תרופות ועוד תחומים רבים המצויים בקו הראשון של המחקר העולמי בתחום הביו טק (כמו אלף פארמס בע"מ, סיולו מדיה בע"מ, רידיפיין מיט בע"מ ועוד).

חלק מהחברות מעורבות בחיי הקהילה בערים נס ציונה ורחובות ומעת לעת עורכות מיזמי התנדבות בקרב אוכלוסיות מוחלשות וסיוע לקשישים. 

למי שייך פארק המדע - לנס ציונה או לרחובות?.

אזור פארק המדע מתחלק בין שטחי הערים רחובות ונס ציונה וזו אגב גם הסיבה מדוע בחלקים שונים של הפארק הסדרי החניה שונים. כזכור בחורף האחרון הוצפו חלק מכבישי הפארק בשל הגשמים העזים ובעיות ניקוז. כעת נקווה, שהתכנון העתידי ייקח בחשבון גם את השינוי באופיו של מזג האוויר בישראל. 

בחלקו הצפוני הפארק משתייך לעיר נס ציונה. קו הגבול הינו תוואי הנחל עובר באלכסון מצומת הכניסה לרחובות דרך החניון לחצר של "אלאופ" ההיסטורית. רוב שטחו של הפארק נמצא בגבולות העיר רחובות. 

בצד הנס ציוני של פארק המדע, כבר אושרו כמליון מ"ר נוספים של משרדים ועסקים וחלקם כבר בבניה בפרויקט יובלים.

שני עשורים של תכנון 

כבר בשנת 2002 החלה הועדה המקומית בהכנת התוכנית להמשך פארק התעסוקה – ת.מ.ר. ב', על שטח של כ 600 דונם קרקעי. בסה"כ ניתן יהיה לבנות מכוח התוכנית כ- 450,000 מ"ר לתעשיית היי טק ומסחר ומוסדות מחקר.

פארק התעסוקה ת.מ.ר. ב' כאמור יאפשר התרחבות של אזור התעסוקה מזרחה עד כביש 423 העתידי כאשר הוא נמצא בצמידות לשער הכניסה החדש למכון ויצמן והפארק הצפוני המתוכנן .

עם הפנים לעתיד - תחנות רכבת של המטרו ישולבו בפארק ת.מ.ר רחובות  

באי המקום ייהנו מרשת תחבורתית יוצאת מן הכלל: כל מגרשי פארק ת.מ.ר. ב' יחוברו בשבילי אופניים לתחנת הרכבת בשטחי התעסוקה ולאזורים אחרים בעיר, וכמו כן, פרויקט "הקו הכחול 412" , אשר צפוי להתחיל לפעול משנת 2027, ובמסגרתו יפעל בציר הרצל-ויצמן קו נת"צ שיקל מאוד על הגעת מועסקים לאזור התעסוקה. על פי תוכנית המטרו, שתי תחנות מטרו ישרתו של איזור התעסוקה הזה בסמיכות גבוהה.

בפארק מתוכנן פארק ענק בהיקף של כ 80 דונמים , לרווחת כלל תושבי העיר, בתוכה חורשת אקליפטוס , פארק נופי ואצטדיון עירוני מפואר בן 6000 מושבים. בפארק תתקיים בניה איכותית של מבני תעסוקה מסחר וציבור תוך הקפדה על מרחבים ירוקים בהמשך לפארק הקיים.

בעת הכנת התוכנית התמודד צוות התכנון, יחד עם מינהל הנדסה בעירית רחובות והלר- החברה לפיתוח רחובות, עם אתגרים תכנוניים רבים, אתגרים הנדסיים (3 הפרדות מפלסיות עם מסילת הרכבת) ואתגרים משפטיים הנוגעים לזכויות בעלי הקרקע. הדיונים בערכאות השונות, על טבלאות ההקצאה והאיזון, אשר מקצות את מגרשי הבניה לבעלי הקרקע ארכו לא פחות מ- 5 שנים!

לאחרונה התקבלה החלטה אמיצה של ועדת הערר מחוז מרכז אשר דחתה את כל העררים בנושאי השמאות והחליטה על מתן תוקף לתוכנית. על החלטה זו לא הוגשו עתירות והתוכנית נכנסה לתוקף.


ראש עיריית רחובות, רחמים מלול: "אחרי מאמצים של שנים, אנחנו שמחים להוציא לדרך את התוכנית להרחבת פארק התעסוקה והמסחר בפארק נוסף. טובת העיר ותושביה דורשת את הקמתו של פארק נוסף. המשמעות היא עוד אלפי מקומות עבודה נוספים לתושבי העיר, חיזוק האיתנות הפיננסית של העיר וחיזוק מעמדה של רחובות כעיר המדע והחדשנות.

הרחבת אזור התעסוקה הצפוני של העיר רחובות מהווה כר פורה להתפתחות העסקית הקיימת במקום ולשירותים התומכים במדע בחדשנות ובהי טק, וכל אלה בצמידות דופן למכון ויצמן למדע ולמחקר ולפקולטה לחקלאות"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה