צניחה בהתחלות הבניה ביבנה: רק 93 דירות החלו להיבנות ביבנה במחצית השנה הראשונה של 2020

$(function(){})

המשבר הכלכלי לא פוסח על ענף הנדל"ן ועל התחלות הבנייה באזור השפלה. בעיר יבנה נרשמה ירידה של כ 90% בהתחלת הבניה של דירות חדשות למכירה ביבנה. זירת הנדל"ן של ערי השפלה נס ציונה, רחובות ראשון לציון והסביבה. סיקור פרויקטים לבניה.

צניחה בהתחלות בניה בישראל 2020

צניחה בהתחלות הבניה ביבנה במחצית השנה הראשונה של השנה החלו להיבנות ביבנה רק 93 דירות לעומת 1167 יח"ד בכל שנת 2019. כך עולה מניתוח  נתוני התחלות הבנייה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. במחצית הראשונה של השנה החלו להיבנות בעיר 76 יח"ד  לעומת 1167 יח"ד בכל שנת 2019 . מס' התחלות הבניה בעיר במחצית הראשונה של השנה , מהוות 1% מכלל התחלות הבניה בישראל.מתוך 93 הדירות חדשות למכירה שנבנו ביבנה במחצית הראשונה של השנה, 76 מהן דירות של 4 חדרים, 15 דירות של 5 חדרים ו 2 דירות של  בנות 6 חדרים 

על פי אתר מדל"ן, המחיר הממוצע לדירה ביבנה הוא ‏2,110,987 שח, מחיר דירה להשכרה ביבנה ‏5,450 שקל בממוצע.

הצניחה בהתחלות בניה ביבנה , זהה למגמה ברמה ארצית ברקע משבר הקורונה: ברבעון השני נרשמה צניחה של 29% בהתחלות הבנייה בכל הארץ לעומת הרבעון הראשון, וגם לעומת התקופה המקבילה אשתקד נרשמה צניחה של כ-27%. לפי הנתונים, ברבעון השני החלו להיבנות בישראל 9,445 יחידות דיור חדשות, לעומת 13,309 דירות ברבעון הראשון השנה ולעומת 12,678 דירות ברבעון המקביל ב-2019.

לדברי יורם אביסרור סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת אביסרור משה ובניו הבונה את "אביסרור על הפארק" בשכונת נאות שמיר ביבנה :" הנתונים מעידים על כך, שמלאי הדירות ביבנה הולך ואוזל ומי שמחפש כעת דירות גדולות חדשות יתקשה מאד למצוא כאלה. משבר הקורונה, דווקא העלה את הביקושים לדירות גדולות לאור העובדה שאנחנו נמצאים זמן רב בבתים, עובדים מהבית וכל בן משפחה, זקוק לפינה אישית וכמובן לחדר עבודה. אין ספק שאנו צפויים לראות עליית מחירים בעיר לאור העובדה שהביקוש עולה על ההיצע ולכן מי שישכיל לרכוש דירות כעת, יחסוך לעצמו את לא מעט כסף "

יורם אביסרור קרדיט יחצ

פרויקט "אביסרור על הפארק" יבנה

כולל כ-190 דירות ב-7 בנייני בוטיק בני 7 עד 9 קומות, בתמהיל של 3, 4, 5, 6 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים. החברה פתחה לאחרונה בשיווק הבניין השני הכולל 38 דירות, ובבניין הראשון נותרו דירות אחרונות למכירה.פרויקט "אביסרור על הפארק" הוא הפרויקט השלישי אותו מקימה חברת אביסרור בשכונת יבנה הירוקה. הוא ממוקם על הפארק שעתיד לקום בשכונה, הכולל מתקני ספורט ושבילי הליכה ואופניים. מעברו השני של הפארק שמורת טבע. בסמיכות לפרויקט גני ילדים, טיילת רחבה, מרכז מסחרי וקמפוס חינוכי שיוקם בעתיד.

הפרויקט סמוך לצירי תחבורה ראשיים - כבישי 42 ו-4, תחנת הרכבת ודרך חדשה שתיסלל וצפויה לחבר את יבנה עם מחלף אשדוד צפון. מדובר בפרויקט היחיד בשכונה, שאינו נבנה במסגרת תוכנית "מחיר למשתכן" . לפרויקט מפרט טכני עשיר, לובי מפואר ומעליות חדשניות, קווי עיצוב ותכנון על פי סטנדרט בנייה ירוקה. תכנון הפרויקט על ידי משרד טיטו אומן אדריכלים נעשה תוך שימוש במשאבי טבע, והוא מאופיין בשימוש במערכות סולאריות לכל קומות הבניין, לצד ריאה ירוקה, תאורה חסכונית ואלמנטים אקולוגיים נוספים לרבות בידוד תרמי, הקצאת מקום למחזור ומערכת פינוי אשפה תת קרקעית בשיטה פנאומטית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה