ההיסטוריה חוזרת אבל לא תמיד מוזכרת : משבר ההצפות של שנות ה-60 בנס ציונה.

$(function(){setImageBanner('26306e86-cc09-4fef-8f96-65ce1187e774','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,47075,'Image','');})

ההיסטוריה חוזרת אבל לא תמיד מוזכרת : משבר ההצפות של שנות ה-60 בנס ציונה. העיתונאי הוותיק דוד אפלבוים פרסם בשנות ה-60 ידיעות מקומיות על נס ציונה, בעיתון ידיעות אחרונות. אחת מהכתבות עסקה בהצפות שנוצרו כתוצאה מבית חרושת למלט. וגם: סכנות השריפות וההצעה המוזרה של אחד התושבים. כתבה ראשונה בסדרה נוסטלגית

ונציה בנס ציונה והרעש הגדול זה לא מעכשיו זה משנות השישים

ההיסטוריה חוזרת אבל לא תמיד מוזכרת : משבר ההצפות של שנות ה-60 בנס ציונה.

העיתונאי הוותיק דוד אפלבוים פרסם בשנות ה-60 ידיעות מקומיות על נס ציונה, בעיתון ידיעות אחרונות. אחת מהכתבות עסקה בהצפות שנוצרו כתוצאה מבית חרושת למלט. וגם: סכנות השריפות וההצעה המוזרה של אחד התושבים.


בתחילת שנות ה- 60 התחיל להתפרסם בעיתון "ידיעות אחרונות", בימי שישי, עמודים מקומיים אזוריים, שכללו בין השאר ידיעות גם על נס ציונה.


העמודים הללו התחילו את המושג עיתונות מקומית, שהלך והתפתח במשך השנים, והיווה את הבסיס גם לעיתון כל נס ציונה. כשפתחו בנס ציונה את קולנוע "נוה", שכבר אינו קיים היום, בפינת הרחובות הבנים – העצמאות, הכין העיתונאי הוותיק דוד אפלבוים ידיעה קטנה על הסרט הראשון, שהוקרן בו ונקרא "נעלים אדומות".


אפלבוים העביר אותה לידיעות אחרונות והיא פורסמה בעמוד האזורי. מאז, העביר אפלבוים לידיעות חומר שוטף, שהתפרסם בעמוד זה. לפרסומים היו הד רב בנס ציונה, שהייתה אז מושבה, שכולם הכירו בה אחד את השני. בשבועות הקרובים נסקור כמה מהכתבות שעלו אז לעיתון, ויצרו הרבה מאוד עניין.


אפלבוים מספר: "היו חומרים שכתבתי ביוזמתי והיו חומרים שהמערכת ביקשה ממני לכתוב. הכתבות התפרסמו בשמי המלא או בשמות עת כגון: דוד שביט או דוד תפוחי. כן כתבתי מדי פעם בעיתונים אחרים, שהיו ואינם עוד, כגון: "למרחב", בטאון מפלגת אחדות העבודה, או "דבר" בטאון ההסתדרות".

הצפות בנס ציונה - לא דבר חדש 

אחת מהכתבות המעניינות שנשלחו למדור הייתה כתבה על הקשיים שעברה המושבה ביוני של 1962. הכתבה התהדרה בכותרת "ונציה של נס ציונה" והתייחסה להצפות שנוצרו כתוצאה מעבודה של בית חרושת למוצרי מלט וחומרי בניין בעיר.
בכתבה נכתב בין השאר: "המפעל משתמש בכמויות ענקיות של מים ומכיוון שאין ביוב מרכזי במושבה (רק עתה הוחל בהקמת ביוב מרכזי בשכונות החדשות) מחפשים להם המים המעופשים מוצא, הישר אל רחוב רמז, הנמצא ליד המפעל.... "לאחרונה, הציע אחד מתושבי העיר לבנות סירות קטנות כדי שבעזרתן יהיה אפשר לצלוח את הרחוב".

בכתבה מוזכר גם מטרד אחר, הרעש שמייצר המפעל: "רבים ציינו את העובדה כי אין ביכולתם להאזין לרדיו עקב הרעש מחריש האוזניים". וגם, התייחסות למטרד השריפות: "בחצרות הבתים ישנם קוצים יבשים, שבימי השרב משמשים הם במוקדי סכנת נחשים ושריפות".

מרתק לראות את ראשותה של העיתונות המקומית, ואת הבעיות שעלו כחלק מהתפתחות המושבה בעבר, עוד לפני שהפכה לעיר מפוארת ומובילה בישראל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה