איך הופכים ל"טיקטוקרית" ?

$(function(){setImageBanner('815acf42-f940-4a60-b439-3789b356de05','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,49004,'Image','');})

שמעו תלמידי מגמת תקשורת בתיכון בן גוריון בראשות מירב שלזינגר וגולן ארביב, ביום עיון מרתק וכיתת אומן עם הטיקטוקטרית, שירלי לוי
איפה: במכללה למינהל בראשון לציון שכנתנו.
... ויש גם סירטון !

פרטי

כתבה וצילמה: צביה ויצמן

היום היה זה ביקור ליום השתלמות במכללה למינהל בראשון לציון שם התמזגו התלמידים שלנו עם סטודנטים בקמפוס רחב הידיים. שמעו הרצאה על חידושים טכנולוגיים ברשת, על ׳ההיסטוריה הקצרה׳ של עולם התוכן. והגדירו מחדש מה זה ״טיקטוק״... לא היא לא רשת חברתית - אלא ״פלטפורמה ליצירת תוכן״. ואף נענו לאתגר לייצר תוכן קצר תוך כדי ההרצאה.
התלמידים השתעשעו בהתנשאות נעורים על המבוגרים המזנבים בהם והציעו להם להישאר בפייסבוק, הם כבר בדבר הבא ברשת, זה שעוד רגע יבוא אחרי הטיקטוק.
בהפסקות התכנסו על הדשא ביום השימשי הראשון שלאחר מרס החורפי. התמזגו כמו הגדולים בקפיטריה וקשה היה להבחין בינם לבין הסטודנטים של המכללה.
ואז הגיעה שירלי לוי sherlilevi1234 טיקטוקטרית, לאולפן המאובזר היפיפה בבניין התקשרות במכללה
אחרי שכולם חשקו שפתיים וחרצו לשון להצטלם איתה ״סלפי״ סיפרה שירלי כי את דרכה ברשת החלה לגמרי באקראי, שלא במודע בשנת 2013.
במקביל להמצאת המצלמה האחורית - זו שעימה מצלמים ״סלפי״ היא צילמה את עצמה בסלפי ושלחה לחברים סירטונים מצחיקים שבהם שיתפה על אירועי היום בתיכון, סיפורים משעשעים על יחסי הורים ונעורים מהבית, דאחקות על המורים ועוד מטעמים שגרפו תגובות מעודדות מהחברים והלייקים החלו להיערם. והתגובות היו טובות וכשהחלו תגובות ושיתופים - כך גדלה התפוצה והתגובות והחשיפה התרחבה. ככה זה עובד. הכל עניין של טיימינג ומינון נכון, בתוספת כשרון והתמדה. היא כמו רבים מכוכבי הרשת, החלה לפרסם בשכר. וכן, צריך מנת חוש הומור עצמי, פתיחות, בטחון, כריזמה בימתית וכשרון לספר סיפור קצר בשניות ספורות, בתוספת עוקץ ופאנץ ליין. כי למי יש זמן וסבלנות לסיפורים ארוכים.
עוד הוסיפה כי כשזה היה תחביב בעודה תלמידת תיכון, פירסמה סרטונים מעבודתה כמלצרית ושיתפה לקוחות, כך זכתה ליותר טיפים בסוף המשמרת!

שאלה: את לא ממש דמות אינסטגרמית כמו הבנות שמתאפרות, את עושה פרצופים, מחוייכת, מצולמת טבעי…איך הקהל קיבל את זה?
שירלי: ״העובדה כי התחלתי ברשת חברתית מבלי להבין את המשמעות של זה - זו אני הממשית שהפכתי להיות הדמות של עצמי. זה יותר קל להתחבר לדמות של עצמך.
האינטסגרם זה מציאות מדומה. אני לא משתמשת בפילטרים. למה להציג עצמי כמו שאני לא…המסר שאני מעבירה הוא תהיו אתם״.

כשנשאלה אם יש לה שאיפה להגיע למסך הגדול? על אף שהרייטינג שהיא זוכה בו גבוה יותר..
השיבה כי היום כולם רוצים להיות מולטי טאלנט ולהופיע על כל הבמות. לא רק רקדנים רוקדים. זמרים משתתפים בסדרות ואני רוצה להגיע לעוד קהל - גם לצופים מבוגרים.
כך נחשפתי וזומנתי לכ30 אודישנים, מכל ה30 התקבלתי לסדרה אחת. העולם הזה קשוח וצריך עמידות לשרוד בו בנוסף לכישורי הכתיבה, האישיות הבימתית והזמן. זה פול טיים ג׳וב וכן מרוויחים די טוב וזוכים לתהילה… שהרי הכל כל כך זמני בעולמם של צעירים...

התלמידים גילו עניין, שאלו שאלות והעירו הערות נפלאות. הוייב היה הומוריסטי. הלוקיישן מתאים באולפן הטלוויזיה המשוכלל בבנין התקשורת על רקע מסך ענק, סטודנטית לתקשורת מראיינת, שירלי עונה תוך התייחסות להערות מהקהל. הם זכו בטיפים איך נכון לערוך סרטונים. איך להתמקד במטרה, מתי הכי נכון לפרסם. הידעתם כי בין שבע לשמונה בבוקר יש הכי חשיפה ומוצאי שבת זה זמן טוב להעלות סרטון. ובעצם גם לרשת יש פריים טיים ואקטואליה כי בטיקטוק צריך לספר סיפור שקרה היום או מקסימום בשבוע האחרון…
אין זמן לנוסטלגיה - רוצו לדבר הבא.

ועד אז- צפו בסירטון ותלמדו משהו...

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה