גם במחנות הקיץ, תנועת הצופים ושבטי נס ציונה מקדמים שמירה על כדור הארץ

$(function(){})

ההכנות למחנות הקיץ המסורתיים של תנועות הנוער כבר בעיצומן. השנה החליטה תנועת הצופים לשים במרכז המחנות את נושא הקיימות, באמצעות איפיון "תו קיימות" מחייב, למען המטרה החשובה – שמירה על איכות הסביבה.

צופים

בתמונה: (ארכיון) חניכי שבט איתן בעוד רגע של כייף

צופים

בתמונה מימין: (ארכיון) חד קרן - שער שבט איתן. ומשמאל תורן פינוקיו שבט סהר - מקום ראשון בהנהגה. 

התנועה הכריזה על תחרות בין השבטים, לצבירת נקודות ביישום עקרונות הקיימות השונים במחנות, באמצעות עמידה במטלות השמות דגש על שמירה על איכות הסביבה. במשימות נכלל תוכן חינוכי שנבנה באופן מותאם לשכבות הגיל השונות של החניכים, ונושא הקיימות שולב בעקרונות הצופיות.

בין היתר יופחתו כמויות הציוד שנעשה בהם שימוש במחנה; מחזור חומרים (חבלים, יוטה ועוד) תתבצע השאלת ציוד בין שבטים מהנהגות שונות; השתייה במחנה תהיה על בסיס בקבוקי מים אישיים או כוסות אישיות; והפסולת תופרד לפחים ייעודיים של שאריות מזון, אריזות, קרטונים וכדומה.

במחנות יתקיימו סדנאות ופעילויות של הפרדת פסולת והפיכתה בחזרה למשאב הניתן לשימוש נוסף במחנה עצמו, כמו שקיות חטיפים, בקבוקים או פריטי לבוש שנהרסו. לקראת המחנה תתבצע הסברה להורים, כדי להגביר את המודעות לנושא הקיימות ולעקרונות הסביבתיים שיתקיימו בו.

שבטי הצופים בנס ציונה "סהר" ו"איתן" יצאו למחנה הקיץ במהלך חודש יולי באתר יער לימונים, שהוא אחד מ-6 אתרים בהם תפעל התנועה בקיץ הקרוב. בסך הכל צפויים לצאת למחנות הקיץ כ-55,000 חניכי וחניכות הצופים מכלל השבטים.

חוויית המחנה כוללת שהות ב"עולם ילדים", בו החניכים עצמם בונים את אזורי הלינה ומתקנים נוספים, מקיימים פעילות ייחודית, אוכלים, חיים ונושמים את היער, וכל זאת בעזרתם של חברי השכבה הבוגרת שמדריכים ומפעילים אותם.

לדברי אסף אריאל, ראש שבט "סהר" בנס ציונה, יש מאמץ לשמור ככל הניתן על עקרונות הקיימות במחנה הקיץ, תוך עמידה במגבלות התברואה. "הרבה מהנושאים שנכללים בתכנית למחנה הקיץ מיושמים אצלנו גם בפעילות השוטפת ובהתנהלות של השבט", אמר אריאל.

סגן ראש העיר נאור ירושלמי, בעצמו בוגר גאה של תנועת הצופים (שבט "שני"ר" מרחובות השכנה), הביע שמחה על הכיוון שבחרה התנועה. "משבר האקלים והסביבה מגדירים את הדור הנוכחי, וקובעים כיצד יחיו בעשורים הבאים. הבחירה של תנועת הצופים לשים את נושא הקיימות במרכז ראויה לכל שבח, ותעצב את החוויה והזיכרונות של החניכים ובוגרי התנועה".

צופים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה