הנוער בשלטון : חברי פרלמנט הנוער ופרלמנט הילדים של נס ציונה הגיעו לעירייה ליום שלטון משותף

$(function(){setImageBanner('d54d4be3-d782-4947-9f86-373b95a125c9','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,49004,'Image','');})

כ 40 צעירים, חברי פרלמנט הנוער ופרלמנט הילדים הגיעו אתמול בבוקר לעירייה שהתמקד בזכויות הילדים והנוער וביטחון אישי. צפו בתמונות מיום הפעילות המשותף בעיריית נס ציונה.

חברי פרלמנט הנוער ופרלמנט הילדים של נס ציונה בתמונה משותפת

הנוער בשלטון : חברי פרלמנט הנוער ופרלמנט הילדים של נס ציונה הגיעו לעירייה ליום שלטון משותף

כ 40 צעירים, חברי פרלמנט הנוער ופרלמנט הילדים הגיעו אתמול בבוקר לעירייה ליום שלטון משותף

לאחר שנתיים בהם בשל מגיפת הקורונה, היום החשוב לא התקיים, אתמול בבוקר פגשו נציגי הילדים והנוער את ראש העיר, מנהלת אגף החינוך ובכירי עירייה, ליום שלטון משותף 2022.

בני הנוער בחרו למקד את היום בשני נושאים מרכזיים: זכויות הילדים והנוער וביטחון אישי. בתום ברכות וסקירת פעילות הפרלמנט, התקיימו 2 מליאות שונות שכללו דיוני עומק בנושאים הנבחרים. במהלך הדיונים הציפו בני הנוער נושאים שמעסיקים אותם בחיי היום יום כמו גם הצעות לשיפור.

מקדמים שוויון מגדרי ומשקפים את קול הנוער בנס ציונה 

בהמשך לדיון הפורה במליאות התקבלו מספר החלטות משמעותיות:

בנושא זכויות הילדים והנוער הוחלט להמשיך ולפעול לקידום שוויון מגדרי בבתי הספר, לפעול מול בתי הספר לשיתוף תקנון בית הספר (ששמו השתנה לאמנה) עם כלל התלמידים ובמטרה לקיים דיון פתוח לעדכון האמנה.

הוחלט כי בני הנוער יוזמנו כדרך קבע להשתתף בוועדות העירייה: ועדות חינוך, אלימות ואלכוהול, תחבורה ועוד וישקפו באופן קבוע ועקבי מול בעלי התפקידים את קולות הנוער מהשטח.

כמה שהם רציניים חברי הפרלמנט בפגישה עם ראש העיר שמואל בוקסר

מעכשיו הם שותפים פעילים בהחלטות והדרכות ! 

בהמשך לדיון בועדת ביטחון במסגרתו הוצג סקר שהכין הפרלמנט ובדק מול הנוער את תחושת הביטחון האישי, הוחלט כי בני הנוער ירכזו אזורים בעיר בהם קיים לדעתם צורך בשיפור תאורת הרחוב. עוד הוסכם כי נציגי הנוער והילדים יוזמנו באופן קבוע לוועדת ביטחון ומיגור אלימות של העירייה וכי פרלמנט הילדים והנוער יקבל באופן שוטף מידע על קורסים, הדרכות ופעילויות שיזמה העירייה ויסיעו בקידום מעורבות והשתתפות בני נוער במסלולים השונים.

במסגרת היום הפורה ולאחר דיוני המליאות, התחלקו בני הנוער לקבוצות לצורך דיון ממוקד ואישי מול בעלי התפקידים השונים בעירייה.


יו"ר פרלמנט הנוער דור סמגה וליהי אלשיך נפגשו עם ראש העיר, התעניינו בלו"ז העמוס, ושאלו את ראש העיר מה הם הנושאים אותם הכי חשוב לראש העיר לקדם. ראש העיר ענה כי אחד הנושאים הבוערים עבורו הוא הגדלת היצע מקומות עבודה לתושבי העיר, בתוך תחומי העיר כמו גם מקומות לבילוי מסחר ופנאי. בני הנוער התעניינו כיצד ניתן לנהל כל כך הרבה עובדים ולגרום להם לעשות את המוטל עליהם וראש העיר ענה כי הסוד הוא בבחירת האנשים הנכונים שפועלים קודם כי אכפת להם מתושבי העיר.

בני הנוער שיתפו את ראש העיר בחלום שלהם לקיים יום אימוץ לכלבים בעיר.

יו"ר מועצת הנוער דור סמגה אמר: יום חילופי שלטון הם הזדמנות שלנו, נציגי הילדים והנוער להיחשף לעבודה שנעשית מאחורי הקלעים לשאול שאלות, ולהבין טוב יותר את העשייה הציבורית שאנחנו חלק ממנה. הגענו למפגש לאחר הכנה ארוכה שעשינו, במסגרתה ריכזנו את הנושאים המרכזיים לדיון ודאגנו שאלו יכללו את הנושאים הבוערים והרלוונטיים לילדים ולנוער. אני שמח על שיתוף הפעולה הטוב עם ראש העיר וכלל בעלי התפקידים בעירייה ומאחל לנו להמשיך באותה הדרך.

ראש העיר שמואל בוקסר: המפגש עם בני הנוער חשוב לנו לא פחות ממה שהוא חשוב לנערים ונערות, אנחנו למדנו מהמפגש הפורה היום המון. אני מזמין את בני הנוער להיות מעורבים באופן שוטף בעשיה העירונית. להציף את קולות השטח ורעיונות חדשים. לא תמיד נוכל להגיד כן. אבל תמיד נקשיב, נשמע רעיונות טובים ונחפש כיצד אנחנו יכולים לשפר ולבנות עבורכם עיר שנעים לחיות בה.

שמואל בוקסר ראש עיריית נס ציונה  עם דור העתיד

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה