הסתיים מחנה הקיץ המסורתי של המועדונצ'יק .

$(function(){setImageBanner('e044bc1f-57c2-40b4-8d5c-65e7298e39bc','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,49004,'Image','');})


כ-450 חניכים, מדריכים ואנשי צוות השתתפו במחנה. הנושא של 3 הימים העמוסים היה מחנה חלל, והוא נערך באנדרטת הנח"ל סמוך לפרדס חנה. הימים בשטח תוכננו היטב על מנת לנצל כל רגע אפשרי לפעילות מגבשת מצמיחה ומאווררת. המחנה קושט בצורות של חייזרים, אסטרונאוטיים, חלליות ועוד.

דוברות נ.צ.

אורחים במחנה: נציגי משרד החינוך, דפנה קירו כהן מנכלית העירייה ואפרת דמארי

יותר מ-450 חניכים, מדריכים ואנשי צוות השתתפו השבוע במחנה הקיץ של תנועת המועדונצ'יק. המחנה עמד בסימן מחנה חלל, והוא התקיים במשך 3 ימים מלאים ועמוסים פעילויות באנדרטת הנח"ל בסמוך לפרדס חנה.

נציגי משרד החינוך, איתן טימן, מנהל אגף חינוך חברתי קהילתי, דוד שטרית ממונה הכשרות ואורי מלכין מנהל מרכז הדרכה למנהיגות הגיעו לבקר במחנה, להתרשם וללמוד על פעילות התנועה המקומית הגדולה בישראל.

למרות העלייה במאומתים והידוק ההנחיות, חניכי ומדריכי המועדונצ'יק לא וויתרו על החוויה, ביצעו בדיקות קורונה טרם היציאה למחנה, בהתאם להנחיות הממשלה והגיעו בהמוניהם לפעילות שיא מסכמת לשנת פעילות מיוחדת ושונה.

בכל שנה מחנה הקיץ הוא אירוע שיא אשר מסכם שנה עמוסה פעילויות. בתום השנה המיוחדת בצל משבר הקורונה נתקלו ההכנות בקשיים בשל העלייה במאומתים לקורונה והנחיות הממשלה החדשות שחייבו את כל מי שיוצא למחנה לקיים בדיקת קורונה טרם יציאתו. מדריכי וחניכי המחנה לא וויתרו על החוויה והגיעו בנוכחות מרשימה ל-3 ימים מלאים בפעילויות.

השנה, בשל המגבלות, קוצרו ימי המחנה, אך הימים בשטח תוכננו היטב על מנת לנצל כל רגע אפשרי לפעילות מגבשת מצמיחה ומאווררת. חברי השכבה הבוגרת של התנועה תכננו את המחנה במשך חודשים, במטרה לספק לחניכים חוויה בלתי נשכחת. כל פרט נלקח בחשבון מקישוט המחנה, דאגה לפינות מוצלות, פעילויות מגוונות ופינות בישול.

באווירת מחנה חלל מתחם המחנה קושט בצורות של חייזרים, אסטרונאוטיים, חלליות ועוד. כל בוקר נפתח בהצגה שעסקה בנושא, כך גם אירוע הסיכום המרגש. המרחק מהבית בשילוב לינה בטבע מעלים בפני החניכים אתגרים חדשים, מדריכי המחנה ליוו את החניכים וסייעו להם לצמוח ולהתפתח מתוך האתגר. חניכי קורס מדצ"ים אשר מיועדים להדרכה בשנה הבאה קיבלו הזדמנות להתנסות בהדרכה, לחוות את החניכים, לתרגל ולשפר כישורים.

ביום השני למחנה הצטרפו גם חניכי כיתות ג'

בטקסט מרגש אשר סיים את המחנה בהשתתפות מאיה פז שקולניק מחזיקת תיק הנוער ונועם דוד מנהל תנועות הנוער במחלקה לנוער צעירים וקהילה, חולקו תעודות הצטיינות למדריכים ולרכזים אשר בלטו בתרומתם לתנועה במהלך השנה.

איתן טימן, מנהל אגף חברתי קהילתי במשרד החינוך אמר: "ראינו ארגון שפועל בכל רמ"ח איבריו מתוך הוויה מקומית וברמת ארגון מהגבוהים ביותר. התנהלות מחלקת הנוער אינה מביישת שום תנועה גדולה בישראל. נס ציונה יכולה להתגאות בתנועת נוער מקומית וייחודית, עתירת עשייה, המובילה תהליך חינוכי אשר מעורר כבוד והערכה".

עדי כבודי, רכזת ג' בבית הנוער זכתה ברכזת השנה ואמרה: "היה מחנה קיץ מטורף, צברנו חוויות בתור תנועה אחריי שנה שבה חווינו הכל מהכל והערכנו את כל מה שהיה בו, קבלת המצטיינת ריגשה אותי מאוד וגרמה לי להבין כמה שאני משמעותית בשביל התנועה ולהעריך את התהליך שעברתי כרכזת למדריכים ולחניכים. זה הוא בהחלט סיום שנה הכי טוב שיכולתי לקבל".

גל סטולרצקי, רכז סניף צעיר בבית הנוער: "אחרי שלוש שנים בהן מילאתי שלושה תפקידי הדרכה וריכוז שעיצבו אותי והעניקו לי ולחברים שלי סט כלים וערכים שילווה אותי ואת החברים שלי בעתיד בכל מסגרת שנגיע אליהן, בין אם זה במכינה או שנת שירות,  בצבא בתפקידים פיקודיים ויחידות מובחרות. כולנו יודעים שהמועדונצ'יק ישאר המשפחה לנצח ושיש אנשים טובים שישמרו לנו על התנועה שהפכה לבית!"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה