זר לאזרח הוותיק: הפרויקט המרגש של בר פרסי

$(function(){setImageBanner('ec260046-b2a4-4c72-8907-c81b072e8d6b','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,49004,'Image','');})



בני נוער שחוגגים יום הולדת 18 לרוב יוצאים לרקוד, אך בר פרסי החליטה לנצל את המאורע, לאסוף כספים ולקנות זרים לחברים בבית האזרח בנס ציונה: "זה היה מרגש, היה חשוב לי להעניק להם תשומת לב. זו הייתה החלטה קלה מאוד עבורי. כולם התרגשו מאוד". סיפור מיוחד של נערה שההתנדבות היא בדמה

 "כל נס ציונה"

מאת: אסף ניצן. מוגש באדיבות "כל נס ציונה"

השנה האחרונה הייתה קשה במיוחד עבור כולם, אך עבור אוכלוסייה ספציפית, היא הייתה גם בודדה מאוד. האוכלוסייה הקשישה המתגוררת בבתי אבות סבלה במיוחד השנה, לאור המיעוט בביקורים מבני המשפחה והתחושות הקשות הנוגעות לפחד. כדי להשכיח קצת את השנה הנוראית שעברה על החברים של בית האזרח הוותיק בנס ציונה, התגייסה בשבוע שעבר בחורה מאוד מיוחד בשם בר פרסי.

פרסי, שחגגה את יום הולדתה ה-18, לא רצתה לחגוג כמו כל בן נוער, אלא החליטה לגייס כסף מהחברים שלה, ובמקום מתנות, רכשה פרחים וחילקה לכ-60 התושבים, מרביתם ניצולי שואה, בבתיהם. האקט מלא הנתינה של פרסי, שעברה בין הבתים של האזרחים, ריגש מאוד את כל המעורבים, שבשבוע האחרון מציפים אותה בהודעות ושיחות תודה, ומודים לה על המחווה המרגשת שעשתה עבורם.

פרסי, סיימה הקיץ את כיתה י"ב בתיכון הרצוג בבית חשמונאי, והיא מתגוררת בשנים האחרונות בבית אלעזרי, לאחר שנולדה וגרה בנס ציונה עד לפני מספר שנים. פרסי אמורה להתגייס רק באפריל ולהיות מאבחנת פסיכוטכנית, אך עד אז, ממש לא מבזבזת את הזמן והחליטה לתרום מזמנה ממרצה לטובת האזרחים הקשישים של נס ציונה, עבורם זוהי לא הפעם הראשונה שהיא מבצעת מחווה.

פרסי סיפרה על מה שגרם לה לבצע את המחווה: "חגגתי יום הולדת 18, ואני לא ממש אוהבת ימי הולדת, אבל החברים שלי רצו שאני אחגוג בצורה כזו או אחרת. מבחינתי, רציתי שזה יכלול דברים אחרים ולא סתם מסיבה או מתנות. חשבתי והגעתי למסקנה לעשות מעשה עבור בית האזרח בנס ציונה. עשיתי שם דברים התנדבותיים בעבר, ואמרתי שאאסוף כסף מחברים כדי לעשות משהו מיוחד. אספתי 18 (כמספר שנותיי) ש"ח מכל חבר שרצה להשתתף, ובמקום לקבל או לקנות מתנה, החלטתי שזה יהיה חמוד אם אביא להם פרחים לשבת".

איך זה קרה בפועל?

"דיברתי עם הרכזת של בית האזרח הוותיק והתכנון היה לקנות 20 זרים ולחלק אותם איכשהו. אחרי שקיבלתי את כל הכסף, ראיתי שיש לי מספיק לכ-40 זרים. אחרי שדיברתי עם חנות הפרחים, הבנתי שאני אצליח לחלק לכולם שזה 60 אנשים, ושמחתי מאוד שזה קרה".

איך החברים בבית האזרחי הוותיק הגיבו?

"חלק מהאנשים לא כל כך הבינו מאיפה נפלתי עליהם, אז יצא שהסברתי את עצמי כמה פעמים. אלה שכן הבינו, נורא התרגשו וקיבלתי המון הזמנות לבוא איתם לקפה, ולעשות איתם כל מיני פעילויות בבתים שלהם. היו כאלה שלא יצא לי לדבר איתם אישית, כי היו שם המון אנשים. מה שעשיתי זה שהשארתי בבית האזרח פתק עם מספר הטלפון שלי ויצא שכמעט כולם יצרו איתי קשר. או שהם התקשרו אלי, או שהילדים והנכדים שלהם התקשרו אלי. במהלך כל השבוע עניתי לטלפונים שלהם וזה היה מאוד מרגש". 

מה היו התגובות?

"כולם בעיקר התרגשו מאוד מתשומת הלב שהם קיבלו. הייתה מישהי שאמרה לי שתמיד שוכחים אותם, וזה שאני זכרתי ונתתי תשומת לב, זה מיוחד. זה עשה מבחינתה את כל ההבדל".

איך עלה לך הרעיון לתרום לאנשים מבוגרים?

"אני מכירה כמה שורדי שואה, וביקרתי אצל אישה בנס ציונה שהייתה הגננת שלי פעם, כך שאני מכירה את האוכלוסייה המבוגרת בעיר. יש לי קצת קשרים בנס ציונה והיה לי קל להגיע לאן שאני צריכה, דרך אנשים שאני מכירה. זה היה נראה לי רעיון נחמד, והם היו צריכים קצת יותר תשומת לב לאחר שנת הקורונה, וזה משהו שרציתי לתת להם. לא הגעתי לסכומים גדולים בכסף, אבל ידעתי שתשומת הלב תעשה להם טוב".

מה הרקע שלך בעבודה התנדבותית?

"יצא לי להתנדב בכל מיני מקומות, התנדבתי בעבר בעמותת "מגדל אור" עבור עוורים, כאשר הייתי מקריאה תשחצים בטלפון, ובחנוכה הבאתי סופגניות לבית האזרח בנס ציונה. אלו חלק מהדברים שעשיתי".

ספרי לנו על חלוקת הסופגניות לקשישים...

"הייתי בכושר קרבי, וארגנתי עם המדריך שלי בחנוכה חלוקת סופגניות לכולם. זה היה לפני כחצי שנה. לכן, זה היה נראה טבעי לחזור לשם. זה נראה לי כמו משהו שמשלב הרבה דברים שקשורים להוויה שלי ולרצונות שלי, ולכן הלכתי על זה גם הפעם".

יש עוד פעילויות התנדבותיות שאת מכינה לפני שתתגייסי?

"אני עדיין לא יודעת. זה היה נורא ספונטני, ואני מניחה שבהמשך החגים אעשה דברים נוספים. לא יודעת מה עוד אעשה. יוצא לי להתנדב לא מעט בכל מיני דברים במטרה לעשות טוב לאנשים. אם זר פרחים יעשה להם את ההבדל, אז זו החלטה קלה עבורי. אין לי מטרה מוגדרת, אבל אני מניחה שאעשה פעילות דומה בהמשך".

בבית האזרח הוותיק לא נשארו אדישים למחווה הנהדרת של פרסי ופרסמו את ההודעה הבאה: "תכירו את בר פרסי, נערה מדהימה שחגגה בימים אלו יום הולדת 18 וביקשה מחבריה להמיר את מתנות יום ההולדת שלה בכסף, אשר באמצעותו קנתה זרי פרחים מרהיבים. בסופ"ש האחרון היא עברה אישית בין עשרות בתיהם של שורדי השואה בעיר נס ציונה, חברי מועדון אחווה ופרוייקט סל"ב, ושימחה את ליבם בזר לשבת וחיוך חם מאחורי המסיכה....".

"איזו יוזמה מבורכת ואיזו אושר והתרגשות עוררה בר המדהימה אצל החברים שורדי השואה אשר קיבלו אותה בהרבה חום ואהבה. יישר כוח, בר היקרה, מאחלים לך מזל טוב ענקי ושתמיד תזכי להעניק לזולת ולשמח לבבות כפי שעשית עבורנו".

פרטי

"כל נס ציונה"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה