כנס הסברה למניעת שימוש בסמים ואלכוהול נערך לבני הנוער בנס ציונה

$(function(){})

חוויות מ"סמינר עמיתים ומשפיעים" של משרד החינוך בשיתוף עיריית נס ציונה, אשר התקיים השבוע בהשתתפות בני נוער רבים מנס ציונה.

דוברות

 התוכנית נועדה לבנות מנהיגות חיובית בקרב בני הנוער במטרה למנוע שימוש בני נוער בסמים ואלכוהול. במסגרת התוכנית מקבלים הכשרה נערים ונערות מנהיגים- מכיתות ח' בחטיבות הביניים וכיתות י' – מהתיכון, בארבעת בתי הספר העל יסודיים בעיר: פארק המדע, בן גוריון, גולדה ובן יהודה - בכדי שיוכלו לפעול מול חבריהם בבתי הספר ולמנוע שימוש מזיק בסמים ואלכוהול.

העיקרון המנחה את התוכנית הוא האמונה בנוער, כמוביל דעה ומשנה מציאות תוך מתן חשיבות מרבית לשיח בגובה העיניים של בני הנוער – אחד עם השני. במסגרת התוכנית עוברים בני הנוער סדנאות והרצאות ומקבלים מידע וכלים בעזרתם יוכלו לתווך לחבריהם את הסכנות הטמונות בשימוש בסמים ואלכוהול.

במסגרת התוכנית השנתית, יועצות בתי הספר מלוות ומדריכות את קבוצת העמיתים באופן שוטף ופעמיים בשנה נערכים סמינרים עירוניים מרוכזים בהם נפגשות כל קבוצות העמיתים מכל בתי הספר העל יסודיים בעיר.

השבוע התקיים הסמינר הראשון לשנת תשפ"ג באשכול פיס. במסגרת הסמינר שמעו הנערים והנערות הרצאה מרתקת מאת שגיא יניב שעסקה בפיתוח מנהיגות נוער כאלטרנטיבה להתנהגויות סיכון בגיל ההתבגרות, צפו במופע "משקה משקר" ו"סאטלה מהחיים" והשתתפו בסדנה שהובילו יועצות בית הספר. לסיום שמעו הרצאה של קצין מניעה ממשטרת ישראל.


הסמינר בשותפות עיריית נס ציונה, הרשות לביטחון קהילתי, משרד החינוך והמדריכה המחוזית זהבית בירנבויום אשר מרכזת את התוכנית מטעם משרד החינוך.

ראש העיר שמואל בוקסר: דיאלוג אפקטיבי עם בני הנוער חייב להתבצע בגובה העיניים. יש לנו נוער איכותי, מנהיג ופיקח. אני מודה לכל השותפים על התוכנית המיוחדת שמצאה את הדרך לשתף בני ובנות נוער, שגרירים- להעברת מידע חיוני לנוער ובכדי שיוכל לקבל החלטות מושכלות הנוגעות לחייהם.

ורד צברי מזרחי: ללא ספק היה זה יום משמעותי ומלמד והוא רק תחילתה של הדרך. כעת יצאו העמיתים שהוכשרו לבתי הספר, בליווי ובהנחייה של היועצת יקיימו שיח משמעותי מתמשך עם חבריהם. מטרת העל של הפעילות היא להרחיב את מעגל התלמידים השוללים בגלוי שימוש לרעה בחומרים ממכרים ומאמצים זאת כאורח חיים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה