כ-100 חניכי השכבה הבוגרת במועדונצ'יק נחשפו השבוע למכינת 'אשר רוח בו', המכשירה נערים בסיכון לשרות בצה"ל.

$(function(){setImageBanner('ce9385ea-4289-4c1e-8adb-6700f27f8c7d','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,49004,'Image','');})

מייסד ומנהל המכינה, מושיק וולף, פגש כ-100 מחברי השכבה הבוגרת של המועדונצ'יק, וסיפר להם את סיפור המכינה, שמטרתה להכשיר נערים בסיכון לשירות בצה"ל. המפגש חשף את בני הנוער למציאות החברתית בישראל, ולסיפורה של המכינה הנותנת הזדמנות אחרונה לנערים בסיכון

מועדונציק

כ-100 חברי השכבה הבוגרת של תנועת המועדונצ'יק נחשפו השבוע לסיפורה של מכינת 'אשר רוח בו', המכשירה נערים בסיכון לשרות בצה"ל.

מושיק וולף, מייסד ומנהל המכינה, פגש את החברי השכבה הבוגרת ואת חניכי קורס מדצ"ים של התנועה וסיפר להם כי את המכינה פתח במטרה לצמצם פערים בחברה הישראלית, ולתת הזדמנות לבני נוער בסיכון לשקם את חייהם ולהצטרף לשרות משמעותי בצה"ל. המכינה קולטת כבר 11 שנה צעירים בסיכון או בעלי עבר פלילי למסלול הכשרה לקראת שרות קרבי משמעותי. מסלול ההכשרה כולל בין היתר שבועות של פעילות שטח והרצאות עם בכירי מערכת הביטחון, מערכת המשפט ובכירים נוספים. פעילות המכינה תחת משמעת צבעית נוקשה ובהדרכת קצינים קרביים משוחררים.

המפגש, שארך 3 שעות, חשף את בני הנוער למציאות החברתית בישראל, ולסיפורה של המכינה הנותנת הזדמנות אחרונה לנערים בסיכון. בכל מחזור במכינה משוריינים מספר מקומות בודדים לחניכים שאינם בעלי רקע פלילי או פטור משירות, והנם בעלי מוטיבציה גבוהה לשירות קרבי, כחלק מצמצום הפערים בחברה הישראלית. בכדי להתקבל למכינה עובר כל חניך מיונים ארוכים ביניהם ראיון של מספר שעות עם מושיק, סדרת גיבוש בו נבחנת המוטיבציה שלהם לשינוי. אל המכינה מגיעים רבים מהחניכים בהפניית שופט כאשר האופציה הנוספת עבורם היא מאסר.

בחלק האחרון של ההרצאה סיפר מושיק את סיפורו האישי חניך בוגר המכינה, אשר עבר פעמיים גמילה מסמים, קיבל פטור משירות צבאי ונידון ל-5 שנות מאסר. אל המכינה הגיע כמוצא אחרון לפני מאסר, לאחר ראיון אשר תואם לו על ידי השופט עם מושיק. כשנשאל מה גרם לו לרצות לעבור את התהליך, ענה - ״לראות את ההשפעה של המעשים שלי על משפחתי כאח בכור, שברה אותי, והייתי חייב לנצח את זה בשבילם״. בסיום ההרצאה העניקה התנועה למושיק תעודת הוקרה בשם התנועה, ולאחר מכן נשארו מושיק והחניך עוד כ-40 דקות לשאלות אישיות, ביניהן מדריכים שהביעו רצון לעבור את המכינה בעצמם.

רכז התנועה עמית כלסי: "כחלק מהציר הערכי המוביל את תנועת המועדונצ'יק, סביב המעורבות החברתית והציונות, הייתה לנו הזכות לארח את מושיק וולף, אחת מדמויות המפתח בחברה הישראלית בעיניי. התנועה חרטה על דגלה את הגיוס לצה"ל והשירות המשמעותי, בדגש על שירות קרבי, ואין אישיות לדוגמא לכך שתהווה כהשראה לבני הנוער ותחשוף אותם לפערים בחברה יותר ממושיק".

מייסד ומנהל המכינה, מושיק וולף הוא קצין במילואים ביחידת אגוז, ממסיידי ׳אחריי׳ ובעל עבר מרשים בביטחון וחינוך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה