מברלין לנס ציונה: תלמידי תיכון מברלין התארחו אצל תלמידי תיכון גולדה בנס ציונה

$(function(){setImageBanner('c10bdedb-babf-452a-9743-8b2c69022e64','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,49004,'Image','');})

תלמידי תיכון שילר שבברלין הגיעו להתארח בעיר במסגרת פרויקט ייחודי שתכליתו היא ביצירת היכרות מעמיקה בין תלמידי בתי הספר, מתוך נקודת המוצא על עצם קיומו של עבר משותף בין השני העמים. האורחים ביקרו ביד ושם וקיימו סדנאות סיורים והדרכות בכל הארץ, כולל בנס ציונה

דוברות עיריית נס ציונה

מברלין לנס ציונה: תלמידי תיכון מברלין התארחו אצל תלמידי תיכון גולדה בנס ציונה

תלמידי תיכון שילר (Schiller Gymnasium) שבברלין הגיעו השבוע לביקור בנס ציונה והתארחו אצל תלמידי תיכון גולדה. הביקור נערך במסגרת פרויקט ייחודי שתכליתו היא ביצירת היכרות מעמיקה בין תלמידי בתי הספר, מתוך נקודת המוצא על עצם קיומו של עבר משותף בין השני העמים.

הביקור החל בירושלים בפגישה עם מתנדבי אות הכפרה ובביקור ביד ושם. לאחר מכן הגיעו התלמידים לנס ציונה והכירו מוקדים שונים בעיר בהדרכת תלמידי תיכון גולדה (גבעות הכורכר "מצפה הפרשים הניו זילנדים" ועוד).

במהלך הביקור בארץ התקיימו סדנאות, סיורים והדרכות באתרים שונים, בין השאר בתל אביב, שם הושם דגש על זיכרון במרחב האורבני (בית בן גוריון, רצח רבין, פרשת אלטלנה ועוד), בבית הגפן שבחיפה, שם השתתפו התלמידים בסדנא בנושא רב תרבותיות, בסיור בואדי ניסנאס ובגן חסידי אומות עולם.

אחד הימים המרתקים היה במוזיאון בית טרזין, הממוקם בקיבוץ גבעת חיים. שם נחשפנו אל החיים בקיבוץ ואל סיפור החיים בגטו טרזיינשטאט, כשהדגש הוא ביכולת לקיים בצל המוות חיי תרבות וספורט  ולשמור על ערכי הצדק, היושרה, החברות והעזרה לזולת.

הפעילויות המגוונות בבית טרזין, העדויות והתערוכות המציגות את החיים בגטו, הותירו חותם על חברי המשלחת. האורחים נהנו מארוחות שישי בבתי המארחים ומזמן איכות עם המשפחות בחופי הים. סיכום השבוע נערך בתיכון גולדה כשיורם לוין, מנהל מחלקת בתי הספר העל-יסודיים בנס ציונה, כיבד את האירוע בנוכחותו, ברך על הזכות ועודד מפגשים מבורכים אלו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה