מותשים ומרוצים... שבו כ800 חניכי שבט סהר בצופי נס ציונה מסופ"ש "יום הצופה"

$(function(){})

800 חניכים של השבט משכבות ד' עד יב' יצאו ליום הצופה ביער חרובית. מרכזי השבט עמית טל ורון לוי מסכמים: "הייתה חווית חניכים מעצימה ומיוחדת, אחווה חברית, ערכים, עשייה מהנה ומחברת וחזרנו מחויכים

צופים

כמה ממשתתפות קורס דור בשיר יום הצופה 2022

מותשים ומרוצים... שבו כ800 חניכי שבט סהר בצופי נס ציונה מסופ"ש "יום הצופה"

בסוף השבוע האחרון, על אף החום הכבד, יצאו 800 חניכות וחניכי שבט סהר משכבות ד'-יב' ליום הצופה ביער חרובית. על הכנת יום הצופה לרבות בניה מחנאית של שער, תורן, חזות טקס ומחנה, עמלו בחודשיים האחרונים 130 חניכי קורס "דור".

יום הצופה הוא יום שיא בחיק הטבע, המסמל סיומה של דרגת צופיות אחת ותחילתה של דרגת צופיות חדשה. ביום זה עוברים החניכים פעילויות הקשורות בערכי וסמלי הצופים, עוברים מבחנים על מיומנויות צופיות שלמדו במהלך השנה הצופית ובסיומו יש מבחן מסכם, מעבר דרגה וטקס חגיגי לקבלת הדרגה החדשה - כל שכבה על פי מאפייניה.

הצופיות המעשית היא לא רק סנדות וחבלים, הצופיות מחולקת לחמישה תחומים: שדאות, מחנאות, התמצאות בסביבה, הכרת הטבע ועמלנות, במסגרתה יוצרים מחומרים שונים בטבע. באמצעות הצופיות ניתן להבין תהליכים קבוצתיים, לעודד לשיתוף פעולה ועזרה הדדית, לגבש את הקבוצה, ולפתח  את הכישורים והיכולות של כל חניך וחניך.

השנה, החליטו 130 חניכי קורס "דור" לנהל ולבנות את יום הצופה בעצמם ובסיוע צוות צופיות של השבט וכך הארוחות הוכנו והוגשו ע"י החניכים שעשו זאת במיומנות ומקצועיות מעוררת השראה, כמי שעומדים להיות המחנכים הבאים של השבט בשנת הלימודים הבאה.

בשעות אחר הצהרים ערכו השכבות טקסי מעבר דרגה: חניכי ד' "עופרים" - ביצעו בהתרגשות את המנון "הכרזת העופר" בטקס השבטי, חניכי ה' "נחשונים "- קפצו באומץ רב את "קפיצת הנחשון" מעל אש חיה, חניכי ו' "משוטטים" - השתחלו במיומנות דרך מעבר חלון, חניכי ז' "חותרים" הפגינו גמישות בהליכת זיקית על חבל מתוח בין שני עצים וחניכי ח' "מבטיחים" - ביצעו בדייקנות את תרגילי הסדר במהלך המסדר השבטי המסכם.

נושא יום הצופה השנה היה "מצולות הים", את הטקס הראשי הכינו חניכי קורס "דור", שעמלו עליו רבות בחודש האחרון כולל בנייה מחנאית, מסכת ושיר שחניכי הקורס חיברו הקליטו ושרו בפני כל חניכי השבט והורי הקורס שהוזמנו לטקס להנות מהעשייה.

צופים

מבנה שער יום צופה - דורסילנד

מרכזי השבט עמית טל ורון לוי מסכמים: "היינו מודעים לתנאי מזג האויר החם והקפדנו הקפדה יתרה על שתייה מרובה, כל הפעולות התבצעו כמתוכנן, הייתה חווית חניכים מעצימה ומיוחדת, אחווה חברית, ערכים, עשייה מהנה ומחברת וחזרנו מחויכים, בריאים ושלמים מעוד פעילות צופית משמעותית וכבר מתכוננים לקראת מחנה הקיץ.

צופים

 חניכי שכבת ד בשירת העופרים

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה