צופי נס ציונה בטיולי פתיחת שנה

$(function(){setImageBanner('de19c24c-3c92-4831-9404-06d862b0716f','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,49004,'Image','');})

לאחר כמעט שנתיים בהן מגפת הקורונה הפכה ושינתה את אופי הפעילויות והטיולים, הגיעה פתיחת השנה של צופי נס ציונה. הצופים פתחו את השנה עם מספר שיא של חניכים בפעולות, ילדים שהתגעגעו, הורים שהאמינו ועם למעלה מ-1,200 חניכות וחניכי צופי נס ציונה, אשר יצאו לטיולי פתיחת שנה ועוד כ-200 נוספים שיצאו לטיול פתיחת הקורס, עם חבריהם מהנהגת שורק.

צופי נס ציונה פותחים שנה

הצופים התארגנו ופתחו את השנה עם למעלה מ-1,400 חניכות וחניכים. בשבט סהר הספיקו לצאת לטיול באזור הכרמל, והתנסו בבישול צופי. שבט איתן ביקר בבן שמן. אריק אשכנזי ואסף אריאל: "לשמחתנו, שנת הפעילות נפתחה בפעילויות שיא וגידול בכמויות החניכים".


טיולי שבט סהר
החודש האחרון היה עמוס במיוחד וכלל טקס פתיחת שנה מרשים וטקס ליום הזיכרון לרצח יצחק רבין, אך עדיין בקפסולות ותחת מגבלות ההתקהלות, אך השיא היה הכנות לטיול פתיחת שנה.

חניכי שבט "סהר" שבשכונת מליבו יצאו לטיול באזור הכרמל. ביום שישי בבוקר, עלה כוח חלוץ של 50 חברי השכבה הבוגרת יחד עם ראשי השבט והורים מתנדבים להקמת תשתיות המחנה בחניון פתחת נחל אורן. המשימות מורכבות וכללו תשתיות מטבח, גז, מים, חשמל ותאורה היקפית בכל המחנה הגדול והכל עד לבואם של החניכים בשעות אחר הצהרים. 17 אוטובוסים הביאו עמם כמעט 800 מחניכי השבט, אשר הגיעו ומיד הקימו מתחם אוהלים קבוצתיים. לחניכי כיתות ד' הייתה זו חוויה ראשונה של לינה בשטח, ונראה היה שהם היו נרגשים מאד מהעניין.

בישול בשבט צופי סהר


שכבות ז' – ח' התנסו בפעם הראשונה השנה בבישול צופי על מדורות בהצלחה רבה, כל החניכים עברו פעולות מהנות בקבוצות עם המדריכים ופעילי השכבה הבוגרת דאגו לפנק את שאר השבט בארוחות הערב, כשבתפריט: שניצלים, פסטה, מרק טעים, קוסקוס, סלטים ועוד.

בבוקר שבת, קמו החניכים כבר ב-5:30 בבוקר, קיפלו אוהלים, אכלו ארוחת בוקר והתארגנו ליציאה ל-4 מסלולים שונים בדרגות קושי שונות ועפ"י שכבת הגיל, מסלולים אליהם יצאו המדריכים כבר בתחילת השנה לטיולי הכנה ולמדו על תוואי השטח, המסלולים, אסון שריפת הכרמל ועל החי והצומח. ארבעת המסלולים הותאמו לפי ששכבות הגיל: מסלול לשכבת ד', מסלול לשכבת ה', מסלול לשכבת ו׳ שהיה מאתגר עם בולדרים, יתדות וסולמות ומסלול לשכבות ז' - ח' ששולב גם עם טיול בגשר התלוי בנשר.

את הטיולים הובילו ראשי הטור ומדריכי השכבות, שהעבירו פעילויות תוכן וגיבוש, הדריכו ולימדו על מקומות הטיול השונים, החי, הצומח וסיפרו על אסון שריפת הכרמל. בסיום המסלולים ערכה כל שכבת גיל מסדר שכבתי, שאגו מורלים ובסיום העניקו המדריכים לחניכים המתרגשים את עניבות השכבה החדשות. תודה להורים המתנדבים שסייעו בהובלת המסלולים, ליווי אוטובוסים, הקמת מחנה וסיוע במטבח.

החלפת עניבות צופי נס ציונה

טיולי שבט איתן
לאחר תקופת קורונה ארוכה בה לא היו ימי פעילות מסודרים וטיולים שהתבטלו יצאנו מזה זמן מה לטיול אשר פותח את השנה וטקס הענקת העניבות המסורתי. בבוקר הטיול עלה כוח חלוץ להקמת חניון הלילה עבור חניכי השבט. בשעות הצהריים, עם הגעת החניכים לשבט הגיעו 10 אוטובוסים לנסיעה לחניון ביער בן שמן. שכבות הגיל נהנו מאווירה נהדרת ופעילות מעשירה בין היתר על רון ארד, על היער בן שמן והשריפה אשר פגעה בו קשה לפני מספר שנים ופעילויות ומשחקים חינוכיים.

בתום יום עמוס אירועים נהנו החניכים מארוחת ערב חמה שבושלה ע"י הצוות המטבח הצעיר ובסיוע של הורי השבט. לאחר מכן החניכים הלכו לישון באוהלי איגלו. חניכי שכבות ד' ו-ה', אשר זו היתה ההתנסות הראשונה שלהם בלינה בשטח, התמודדו פעם עם האתגר באופן מעורר השראה וניתן לומר שעברו זאת בהצלחה מרובה! בשבת, לאחר ארוחת הבוקר, יצאו חניכי ד',ו-ה' למסלולי הטיול על שביל ישראל עד לחניון הסוסים וחניכי שכבות הנעורים (ו'-ח') המשיכו למצפה תל גמזו שניקרא גם "מצפה השניים" - על שם שני חיילי הפלוגה הדתית אשר נפלו במלחמת העצמאות על הגנת המולדת. וגם מצפה יהונתן ע"ש יהונתן איינהורן ז"ל בן מושב גמזו, שנפל במלחמת לבנון השנייה.

בטיול ההכנה שהתקיים מספר שבועות קודם לכן, נוכח הצוות הבוגר של השבט, כי התצפית בתל מלוכלכת מאוד ודגל ישראל קרוע. בהחלטה משותפת הגיעו חניכי השבט עם דגל ישראל חדש ושקיות אשפה, ניקו את המקום והציבו דגל חדש על תורן התצפית. בסיום הטיול התקיימו טקסי הסיכום בנוכחותם של הורי החניכים, צוות ההדרכה הצעירים והבוגרים, ראש השבט וסגן ראש העיר מר אריאל אלמוג, שהגיע להתרשם מהפעילות הערכית והחשובה וציין בדבריו את החשיבות הרבה בהשתתפות בני הנוער בתנועות הנוער בכלל ובתנועת הצופים בפרט. בתום הטקס הוענקו לכלל החניכים עניבות השכבה שלהם.

סיכמו ראשי השבטים אריק אשכנזי ואסף אריאל: "תושבת העיר כתבה בפייסבוק, שנס ציונה הזכירה את העיר של החלילן מהמלין שלקח את כל הילדים. אנחנו שמחים וגאים להוציא 1,400 חניכות וחניכים לטיולי פתיחת השנה. לשמחתנו, שנת הפעילות נפתחה בפעילויות שיא וגידול בכמויות החניכים, שהצביעו ברגליים ויחד עם הוריהם, הביעו בנו אמון. נציין את חברי השכבה הבוגרת שעמדו בכבוד בהכנות לטיול, בהקמת ופירוק המחנה, במשימת הבישול המאתגרת ובהדרכת כל החניכים. אנו מזמינים את ילדי העיר להגיע לפעולות בשבטי "סהר" ו"איתן" של צופי נס ציונה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה