צופי נס ציונה מסכמים בסיפוק את טיולי פתיחת שנת הפעילות, בהם השתתפו כ-1,500 חניכים.

$(function(){setImageBanner('6e75989c-1a12-49fa-9546-d6bfa95b8a8d','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,49004,'Image','');})

את שנת הפעילות הנוכחית פתחו צופי נס ציונה ב-3 טיולים, עם מספר שיא של כ-1,500 חניכות וחניכים מכיתות ד' - ח' לטיולי פתיחת השנה של השבטים וטיול פתיחת הקורס של שכבת ט'. הטיולים הודרכו על ידי חברי השכבות הבוגרות, כיתות  י' - י"ב, בסיוע הורים מתנדבים.

צופים

 הטיולים הם יריית הפתיחה של פעילות חברתית, ערכית אותה עוברים החניכים בתנועה במהלך השנה.

בתחילת אוגוסט, מיד עם סיום מחנה הקיץ, שובצו חניכי השכבה הבוגרת של שבטי "סהר" ו"איתן" לתפקידיהם לשנה הקרובה, הם יצאו לטיולי ההכנה, למדו את תוואי השטח, החי, הצומח וסיפורי המקום והמשיכו בהערכות לוגיסטית וחינוכית לטובת הצלחת הטיולים השונים.

שבט איתן פתח בסערה את שנת 2022, בטיול פתיחת שנה בחניון בר גיורא אשר בהרי ירושלים. השבט מונה למעלה מ-600 חניכים וחניכות וזהו גידול של כ-15% משנת הפעילות הקודמת. לטיול פתיחת השנה יצאו למעלה מ- 570 צופיפניקים, הורים מתנדבים, צוותים מובילים וכוחות אבטחה ורפואה.

 צופים

ביום שישי בצהריים במזג אוויר סתווי ונוח,  יצאו חניכי השבט באוטובוסים להתארגנות במחנה, המטבח כבר הוקם בשעות הבוקר ע"י צוותי השכבה הבוגרת, והחניכים הקימו, בעזרת המדריכים, את חניון הלילה לקראת לינת השטח, לאחר מכן עברו החניכים פעילויות חווייתיות בשטח המחנה. בזמן זה ההורים המתנדבים בהדרכת השכב"ג התמקמו במטבח לטובת הכנת ארוחת ערב מגוונת לכל דרישה.

למחרת בבוקר לאחר השכמה מוקדמת וארוחת בוקר עשירה, ארזו החניכים כריכים להמשך היום במסלול טיול בהרי ירושלים. שכבות כיתות ו' עד ח' יצאו מוקדם למסלול הארוך בן כ-8 ק"מ סביב חורבת כפר צום, ואחריהם יצאו שכבות ד' ו-ה' למסלול הקצר בן כ-5 ק"מ. החניכים סיימו את הטיול בטקס פתיחת השנה המרגש הכולל "מורלים" גדודיים ולסיום חלוקת עניבות לכלל חניכי השבט. בטקס נכחו כ-2000 תושבי העיר, הורים, בני משפחה וחניכים, שהתרגשו לראות את להקת חניכות ד' רוקדות לצליל שיר הצופים.

לסיום, הודו בשבט לכלל השכב"ג, על ההתארגנות למופת, העזרה ההדדית והנתינה וכמובן  לשכבת י' "נץ" שזו שנת ההדרכה הראשונה שלהם. אלו הם הערכים שילוו את החניכים לאן שיפנו בהמשך הדרך על המפעל ניצחה באופן מעורר כבוד מרכזת השבט, שובל בויום בעזרתם של מדריכי השכבות מגד חיון ואופיר שחר. החברים כבר מחכים בכיליון עיניים למפעלים הבאים; טיולי חנוכה  ו"יום הצופה"....

 צופים

ביום שישי ה 21.10.22 יצאו חניכי שבט "סהר" לטיול פתיחת שנה שמהווה את יריית הפתיחה לשנת הפעילות תשפ"ג. הטיול נערך באזור יער להב שבדרום. זה היה טיול שונה ומאתגר בשל תנאי מזג האויר והחשש לשיטפונות נאלצנו לשנות את מתווה הטיול לשכבות ו'-ח' ובתוך שעות ספורות "לבנות" מסלול חלופי בטיחותי ומותאם.

בשישי בבוקר עלו ראשוני החלוץ להקים את המחנה בחניון אורנים. לפניהם הייתה משימה מורכבת של הקמת תשתיות מטבח, מים וחשמל – כשלרשותם מספר מצומצם של שעות עד הגעת החניכים. בשעות אחר הצהרים. הגיעו כ- 800 חניכי השבט והקימו במהירות את מתחם האוהלים הקבוצתיים. עבור חניכי כיתות ד' הייתה זו חוויה ראשונה של לינה בשטח, ונראה היה שהם היו נרגשים מאד מהעניין.

שכבות ו' – ח' התנסו בפעם הראשונה בבישול צופי במדורות  – בתפריט שניצלים, פסטה, קוסקוס ועוד, ואילו פעילי השכבה הבוגרת דאגו לפנק את שאר השבט בארוחות הערב והבוקר.

בבוקר שבת, יצאו החניכים ל-3 מסלולים על פי שכבות הגיל השונות: שכבה ד' טיילה בשמורת הטבע להב צפון. שכבת ה' מסלול שביל ישראל ממגדלית ועד גבעת געת ושכבת ו'-ח' טיילו בנחל הבשור במ.א. אשכול. למרות שינויי המסלול, ללא טיול הכנה מקדים, ניכר היה שהחניכים מכל השכבות חוו טיולים מוצלחים ומהנים, המדריכים וכלל השכבה הבוגרת הובילו את השבט בעשייה מרשימה ומשמעותית.

בסיום המסלולים ערכה כל שכבת גיל מסדר גדודי בו העניקו המדריכים לחניכים המתרגשים את עניבות השכבה החדשות. על כל הארגון, חשיבה על כל פרט מנצחת  מרכזת השבט עמית טל שהביעה שביעות רצון מהצלחת הטיול. המסירות של המרכזים הצעירים, הרשגדי"ם המדריכים וחברי השכב"ג, שיצאו עם מוטיבציה לשמור על הרוח הצופית וגאוות היחידה שתרמו משמעותית לחוויה של כולם.

להורי השבט, שסייעו רבות בהכנה הלוגיסטית, במסלולים ובליווי האוטובוסים, מגיעה תודה רבה על רוח ההתנדבות והמסירות הבלתי נדלית. בשבוע שלאחר מכן, יצאו למעלה מ-150 חניכי כיתות ט' ומדריכי קורס הראל של שבט איתן ומדריכי קורס אביב של שבט סהר לטיול פתיחת קורס ההדרכה עם כלל חניכי הנהגת שורק - טיול פתי"ק.

הלינה בחניון לילה - הר איתן, בישלו בישול צופי על מדורות ובשבת יצאו למסלול מנהיגות בין נקודות שונות וחשובות בירושלים בירתנו ונדרשו לעצמאות ועמידה במשימות מאתגרות. טיול זה פותח רשמית את שנת קורס ההדרכה, במסגרתה לומדים החניכים להיות מדריכים. בסיום הטיול קיבלו החניכים את העניבה הירוקה, היא עניבת הקורס..

צופים

שיתפה בחוויה שלה רינה שוסטר, אמא מתנדבת בשבט איתן: "תמיד לאחר התנדבות במפעל של הצופים אני חוזרת נפעמת, גאה והלב מתרחב מהנוער הנפלא שצומח בשבט שלנו, כיצד הם מפעילים את המערך המורכב באופן מאוד עצמאי, כיצד הם מתנהלים עם החניכים ומתמודדים עם קשיים,  מההורים המתנדבים במפעל בכל הרמות נשמעים לשכבה הבוגרת שמפעילה אותם, הפעם שלושת הילדים שלי השתתפו בטיול יחדיו וברמה האישית שלי זו היתה חוויה מיוחדת במינה, אני ממליצה לכל הורה לשלוח את ילדיו לצופים".

 צופים

נועם בריל, הורה מתנדב בשבט סהר במכתב הוקרה מרגש: "בתאריכים 21-22/10/22 יצאו כ-820 חניכי שבט סהר של הצופים לטיול פתיחת השנה. הטיול כלל לינה ביער להב ולמחרת יציאה למגוון מסלולי טיול לפי שכבות גיל. לטיול התלוונו כ- 32 הורים מלווים. חזרנו כולנו בתחושת התרוממות רוח, גאווה והתפעמות מהחוויה שעברנו. הארגון, החשיבה על כל פרט עד הקטן ביותר, ההתגייסות, רוח הצוות והביצוע המוצלח בשטח עצמו- כל אלו יצרו אצל ילדינו (וגם אצלנו) חוויה מעצבת ומהנה שלא תשכח. מדהים היה לראות את בני הנוער של עירנו מתגייסים במסירות אין קץ למשימה, מי בהקמת ופירוק המחנה, מי בהדרכת החניכים ומי בהנהלת והנהגת המפעל הגדול הזה. בעידן הזה שבו רבים מלינים על הדור שגדל כאן, מרגש היה לראות כמות כה גדולה של ילדים וילדות נערים ונערות, היוצאים לשטח, מבשלים, מדריכים את הדור הצעיר, לוקחים אחריות, מהווים דוגמא אישית ומטיילים בשבילי ארצנו".

מסכמים ראשי שבט איתן וסהר (הדרג הבוגר המתנדב) אריק אשכנזי, גל ישי, אופיר פוקס, ירון אדר ואורלי קריו:

"לשמחתנו שנת הפעילות נפתחה שוב בפעילויות שיא וגידול משמעותי במספרי החניכים, חווינו שכב"ג חזק ועצמאי שניהל טקס פתיחת שנה קהילתי גדול ומרשים, ימי פעילות איכותיים וכמובן ניהל טיול למופת יחד עם מרכזות השבטים שובל בויום ועמית טל. השכבה הבוגרת שלנו עמדה בכבוד רב במשימת הבישול לשכבות הצעירות ובמשימות ההדרכה ואנו גאים בהם מאוד. אנו מזמינים את ילדי העיר להגיע לפעולות בשבטי "סהר" ו"איתן" של צופי נס ציונה".

 

 צופים

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה