קריית חינוך 'בן גוריון' בנס ציונה ציינה את יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה

$(function(){setImageBanner('6b7715bc-51f2-4432-bcc8-1b46b86a2643','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,49004,'Image','');})

"קריית בן גוריון, שלפני שנה הצדיעה לעשרים ואחד בוגריה שנפלו, מצדיעה היום לזכרם של ארבעה בוגרים נוספים" אמרה מנהלת בית הספר, איריס דורון

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בקריית החינוך בן גוריון בנס ציונה

"קריית בן גוריון, שלפני שנה הצדיעה לעשרים ואחד בוגריה שנפלו, מצדיעה היום לזכרם של ארבעה בוגרים נוספים" אמרה מנהלת בית הספר, איריס דורון

היום, ה' באייר, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, נערך בקריית החינוך השש שנתית 'בן גוריון' בנס ציונה טקס זיכרון בו השתתפו בני משפחות שכולות, תלמידי בית הספר, צוות המורים, בוגרי ביה"ס ואורחים נכבדים, ביניהם ראש עיריית נס ציונה, שמואל בוקסר. 

צילום: גולן ארביב

הטקס נפתח בקריאת היזכור. מנהלת בית הספר, איריס דורון, נשאה דברי פתיחה, ואמרה: "היום, קהילת בן גוריון מרכינה ראש בדמעות, בכאב ובגעגוע צורב ל-25,040 נפגעי מלחמות ישראל ופעולות האיבה. אין כמעט משפחה ישראלית שלא נגעה בשכול. אנו כואבים את לכת הנופלים שהקריבו את חייהם למען המולדת והעניקו לנו את היקר מכל – את חירותנו ואת עצמאות מדינת ישראל".

בהמשך דבריה, ספדה דורון לבוגרי בית הספר שנפלו במערכות ישראל, ובמלחמת 'חרבות ברזל': "קריית בן גוריון, שלפני שנה הצדיעה לעשרים ואחד בוגריה שנפלו במערכות ישראל, מצדיעה היום לזכרם של ארבעה בוגרים נוספים: עמית מגנז ודן זומר שנרצחו במסיבה ברעים, נוי שוש שנהרג בממ"ד בבארי, ואיתי רון שנפל בקרב על נחל עוז ביום השבעה באוקטובר".

"אסיים בתפילה להחזרת 132 החטופים שעצמאותם נלקחה, לא נשקוט עד לרגע שובם לחיק משפחותיהם. נשלח החלמה בגוף ובנפש לפצועים, ונתפלל לשלום חיילינו שבחזית". אמרה דורון.

ראש עיריית נס ציונה, שמואל בוקסר, הניח זר לזכרם של 25 בוגרי בית הספר, ונשא דברים.

אמש, ערב יום הזיכרון, נערך בבית הספר יום מיוחד לשכבת י' בסימן "בין זיכרון לעצמאות", במסגרתו התלמידים למדו על הקשר בין הכאב והשכול לחגיגות העצמאות והתקומה. את בוקר יום הלימודים פתחו התלמידים במפגשים עם משפחות שכולות שבוגריהם למדו בבית ספר, במסגרתם שמעו את סיפורו של סרן טל נחמן ז"ל, בוגר בית הספר, מפיהם של אחיו, דור ועומר נחמן, ואת סיפורו של סרן נוי שוש ז"ל שנהרג בבארי, מפי אמו, מירי שוש.

בהמשך היום שמעו התלמידים הרצאה שניתנה על ידי המורה איציק דרור, ועסקה ברקע לקום המדינה ומגילת העצמאות.

לאחר מכן התקיימו שיעורי אזרחות בכיתות, במסגרתם הצוות העביר לתלמידים תכנים על מהות יום הזיכרון, תוך שיתוף בסיפורים אישיים על הנופלים, ועל חשיבותה של מגילת העצמאות.

בפעילות מיוחדת שנערכה בבית הספר, התלמידים חתמו על מגילת העצמאות, וסיימו את היום בטקס קצר בו נציגי הכיתות חתמו על נוסח מגילת העצמאות, אותה הפקידו למשמרת אצל מנהלת בית הספר. הפעילות נערכה ביוזמת מגמת האזרחות של בית הספר, בהובלתם של רכז מגמת אזרחות צביקה יולוס, רכזת השכבה, שרית שטרצר, וצוות המגמה, המורים רועי כוכבי, יונתן צדיק, בן-ציון טלפוס ואריק שור.

צפו בגלריית התמונות אירועי יום הזיכרון בקריית החינוך בן גוריון בנס ציונה

יום הזיכרון לחללי צהל ונפגעי פעולות האיבה בתיכון בן גוריון נס ציונה

זוכרים את הבוגרים יום הזיכרון לחללי צהל ונפגעי פעולות האיבה בן גוריון נס ציונה

ראש עיריית נס ציונה שמואל בוקסר בטקס יום הזיכרון בתיכון בן גוריון

על קיר הנופלים בתיכון בן גוריון נס ציונה

זוכרים ולא שוכחים יום הזיכרון לחללי צהל ונפגעי פעולות האיבה בן גוריון נס ציונה

טקס יום הזיכרון בבן גוריון נס ציונה תלמידים מורים ובוגרים חולקים כבוד

קיר לזכר בוגרי בית הספר בן גוריון נס ציונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה