1300 חניכי צופי נס ציונה ועשרות הורים מלווים שבו ממחנה הקיץ המסורתי

$(function(){setImageBanner('92d8835a-6f5b-4e01-8bac-da6403da7348','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,49004,'Image','');})

הצופים יצאו למחנה המסורתי של הנהגת שורק עם 1,300 חניכים משבטי הצופים סהר ואיתן. בשבט סהר בחרו ב-"סיפורי ילדים" לנושא המחנה, בעוד באיתן הלכו על "קונג פו פנדה". הילדים נהנו משלל רחב של פעילויות, בניית מבנים ושאר פעילויות צופים מהנות

צופי נס ציונה

1300 חניכי צופי נס ציונה ועשרות הורים מלווים שבו ממחנה הקיץ המסורתי

צופי נס ציונה

שנת תשפ"ג של הצופים הגיע לסיומה בסימן שנת פעילות עמוסה באירועים, טקסים, סמינרים, מחנות וטיולים, בהם השתתפו כל חניכי צופי נס ציונה ובאירוע השיא של השנה – מחנה הקיץ המסורתי של הנהגת שורק,  בו השתתפו השנה כ-1,300 חניכים משבטי הצופים של נס ציונה

כבר לאחר טיולי פסח החלו חניכי שבט סהר ושבט איתן – צופי נס ציונה בהכנות המאתגרות למחנות הקיץ.

למחנה הקיץ השבטי ביער ציפורי, סמוך לרמת ישי, יצאו ראשונים חניכי השכבה הבוגרת וחניכי שכבת ט', הם חניכי קורס אביב של שבט סהר וקורס הראל של שבט איתן. הם הגיעו ל-10 ימים ככוח חלוץ להקמת תשתיות מחנה ההנהגה, הקמת תשתיות ומטבח שבטי ובניית המחנה כביתם שלהם ושל חניכי ד' עד ח' שיגיעו ליער בהמשך.

1

חניכים מכיתה ד' ועד י"ב נבחרו ל-"פרוייקטורים" ובמשך 3 חודשים תכננו את המחנה, בנו דגמים, תיקנו בלי סוף עד לקבלת אישור המהנדס, עלו ליער לבנות את המבנים ואת שכונת המגורים הזמנית שלהם. הם הקימו מבנים, ציירו וקישטו בכל מקום, הקימו פינות לשיח ערכי, שלל פעילויות ומשחקים ונתנו ליער הרגשה של בית עבורם. גאווה לראות אותם מיישמים את ערכי תנועת הצופים עליהם התחנכו במהלך השנים, עם הרבה דגש על ערכי החברה, מעורבות חברתית, ההתנדבות והעזרה לזולת, המדריכים הם נוער משכבת שישיות ומעלה המנהלים ומתנהלים בסיוע המרכזים הצעירים משכבת השמיניות ובסיועם של מרכזות השבטים וראשי השבטים המתנדבים.

בשבט סהר נבחר "סיפורי ילדים" לנושא מחנה הקיץ וכל המבנים וחזות המחנה היו ברוח זו. אלפי בזנטים, אלפי סנדות, עשרות אלפי כפיתות, חבלים בלי סוף, הרבה יוטה, צבע ומכחולים. קשה לתאר מה זה לבנות מתקני ענק כמו שער, תורן או חדר אוכל מדהים למאות ילדים שמשמש 24/7 כמקום מפגש מהנה, קשה לתאר איך זה לראות ילד בן 11 בונה את החדר בו ישן בלילה, את חדר ההלבשה ואת מתקן תליית המגבות ושקי השינה – זו צופיות לשמה.

1

בשבט סהר נהוג מזה שנים שילדים השכבה הבוגרת הם אלו שמבשלים לכל חניכי המחנה. 3 ארוחות מידי יום בצוות מתחלף, כל זאת בכדי להעצים את חברי השכבה ללמד/להכשיר ולהדגים ביכולת של הילדים לנהל מטבח והכנת כל מנות האוכל, כולל פריסה של מתוקים, תה ופירות בין לבין לשירות כל הילדים.

הורים משבט סהר שהגיעו למחנה "אושרו" לבשל רק במעמד החלוץ והפירוק, שכן זהו פרק הזמן בו חברי השכבה עסוקים ימים ארוכים בהקמה ובסוף בפירוק של המפעל האדיר הזה וזקוקים למנת כוח טובה ואיכותית.

במהלך ימי החלוץ, הוקמו מטבחי שדה, נבנה שער כניסה למתחם השבטי נבחר למקום השני בהנהגה,  חדר אוכל ענק דמות "האריה שאהב תות" (מקום שני בהנהגה - שהיווה מקום מפגש המוני לחניכי השבט ואף אירח חניכים משבטים אחרים מהנהגת שורק), מתחמי הדרכה מהספר "עמי ותמי" וכמובן מגרש מסדרים ותורן ע"פ הספר "פו הדוב" והכל בניצוחם של מרכזות שבט סהר: עמית טל ורוני קריו בוגרות השבט ושבעת המרכזים הצעירים המופלאים של השבט.

שבט איתן בחר השנה בקונג פו פנדה לנושא המחנה ובשטח השבט נבנו מתקנים ומבנים רבים. במרחבי מחנה השבט הוצבו דמויות ופרטים רבים שהפכו את שטח המחנה לשכונת מגורים מרגשת שהסבירה את פניהם למאות החניכים והמדריכים במחנה. בשבט איתן תוכנן לוח זמנים קפדני לפעילויות הדרכה קבוצתיות ומעורבות גיל, נערכו חוגים, בהם כל חניך שובץ לקבוצה מעורבת גיל מ-ה' עד ח', שעברה בתחנות פעילות מגוונות בשטח השבט בשיתוף פעולה מעורר הערכה ומחמם כל לב.

השבט קיבל אות הערכה הנהגתי על פעילותו והקמת צוות "צופים לכל" והקמת גדוד נגה. מטרתו של הצוות והגדוד שהוקם הינו שילוב אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים בפעילות השבט והעצמת האחר. גדוד נגה מורכב מחניכים מעמותת "מגשימים חלום". הנערים עברו פעילות צופית לאורך כל השנה וזכו בחוויה חד פעמית.

כבכל מחנה קיץ של תנועת הצופים, כל שבט צועד במרחב המחנה, לבוש בצבעי השבט, שר בקולי קולות שירי עידוד (הידועים בכינויים "מורלים"), השיא הוא במסדר ההנהגתי בו אלפי חניכים שרים ומהללים את שבטם.

את ערב המסדרים, מסיים "מסדר הדמעות" השבטי המסורתי, בו מחלקים תעודות הצטיינות למצטייני המחנה ונפרדים כולם מכולם ובעיקר משכבת השמיניות במפגן רגשות עז והרבה דמעות ובנוכחות הורי השמיניסטים.

בצופים הודו להורים הרבים, שעוטפים ומסייעים לאורך השנה במטלות הרבות ובמחנה הקיץ בפרט

בצופים הודו להורים הרבים, שעוטפים ומסייעים לאורך השנה במטלות הרבות ובמחנה הקיץ בפרט, שהגיעו למשמרות בנות 24 עד 48 שעות למשימות של ליווי פעילויות, בישול, ומתן מענה בלילות לצרכי השבט והחניכים. ההורים מגיעים ויודעים לתת מעצמם ושותפים לעשייה בהנחיית השכבה הבוגרת שמפעילה ומנחה בעצמאות מלאה את ההורים במשימות שגרת המחנה השוחקות והמעייפות. כמו כן, הודו לשכבות השמיניסטים שסיימו בהצלחה רבה את דרכם בשבטים, הטביעו את חותמם והם עוזבים לשירות משמעותי בצה"ל, לשנת שירות ולמכינות. בצופים אמרו: "אתם נוער מצוין ואיכותי, צאו לדרככם החדשה וזכרו, כי עליכם מוטלת האחריות להוביל ולהשפיע במעורבות חברתית לעתיד טוב יותר במדינת ישראל".

בימים אלו, כל חברי השכבה הבוגרת כבר עסוקים בהכנות לשנת הפעילות הבאה, עוברים הכשרות וסמינרים לקראת תפקידיהם בשנה הבאה.

צופי נס ציונה שבטים סהר ואיתן, הינם מן השבטים המובילים בהנהגת שורק, מספר החניכים המגיעים לפעילויות, ההורים המתנדבים ושאר הפעילים מעידה שיש לתנועת הנוער המיוחדת הזו ערך מיוחד בעיר.

3

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה