"למדתי שצריך לקחת את החיים בפרופורציה": רונית קעטבי מקריית עקרון נחושה לנצח את סרטן השד

$(function(){setImageBanner('2854c848-613d-4100-8ba5-abb036034bd8','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,46089,'Image','');})

לפני כשנה חלתה רונית קעטבי (61) בסרטן השד ולמרות הקשיים, היא בחרה להתמודד בנחישות ולנצח את המחלה. בראיון מרגש היא מספרת על המלחמה במחלה ועל חשיבות הבדיקה השגרתית והגילוי המוקדם.
***
כיום, היא ממשיכה בעבודתה כמנהלת חשבונות בצוות 3 ומנסה ליהנות מכל רגע. במסגרת חודש המודעות לסרטן השד, מספרת רונית: "חשבתי לעצמי: זה המצב וצריך להתמודד עם זה ומכאן היה לי קל יותר להמשיך ולעשות את כל מה שצריך כדי לטפל בזה בהקדם"

 רונית קעטבי צילום יחצ

"למדתי שצריך לקחת את החיים בפרופורציה"

לפני כשנה חלתה רונית קעטבי (61) בסרטן השד ולמרות הקשיים, היא בחרה להתמודד בנחישות ולנצח את המחלה. כיום, היא ממשיכה בעבודתה כמנהלת חשבונות בצוות 3 ומנסה ליהנות מכל רגע. במסגרת חודש המודעות לסרטן השד, מספרת רונית: "חשבתי לעצמי: זה המצב וצריך להתמודד עם זה ומכאן היה לי קל יותר להמשיך ולעשות את כל מה שצריך כדי לטפל בזה בהקדם"

חודש אוקטובר הינו חודש המודעות העולמי לסרטן השד, אשר מצוין בהארת אתרים ומבנים בוורוד. המטרה היא להעלות את המודעות למחלה ולמעשה לחשיבות הגילוי המוקדם של המחלה. במסגרת חודש המודעות, החליטה רונית קעטבי, בת 61 מקרית עקרון, לשתף את סיפורה.

רונית נשואה, אם לשלושה ילדים וסבתא לשלושה נכדים. במשך 24 שנים היא עובדת כמנהלת חשבונות במטה חברת האבטחה צוות 3 בעיר רחובות.

"מגיל 40 התחלתי להיבדק אצל הרופא, אך בחמש השנים שלפני המחלה לא ניגשתי להיבדק, אך למזלי זה התגלה בזמן", סיפרה רונית.

מה הדבר בראשון שעובר בראש כשמבשרים לך שחלית ?

"ביולי 20 עשיתי בדיקת ממוגרפיה שנתית ולצערי גילו לי את המחלה, ברגע ששמעתי את המילה 'סרטן' הייתי בשוק של חיי. לא האמנתי שזה קורה לי, חשבתי על משפחתי היקרה ואם לומר את האמת- התמוטטתי. עם זאת, למחרת, התעשתי וחשבתי לעצמי: 'רונית, זה המצב וצריך להתמודד עם זה'. מכאן היה לי קל יותר להמשיך ולעשות את כל מה שצריך כדי לטפל בזה כמה שיותר מהר".

מה נתן לך את הכוח להתמודד עם המחלה ?
"בעלי, ילדיי והמשפחה המורחבת עשו הכל כדי לתמוך ולעודד אותי וזה מה שגרם לי לעשות הכל כדי לנצח את המחלה ולהחלים. זה התבטא בכך שבני המשפחה היו באים לבדיקות, לטיפולים, עזרו בבית ועשו הכל- בישולים וניקיונות. המשפחה שלא נטשה אותי לדקה. האחיות והגיסות וגם מצד החברים מהעבודה והמנהלים, שגילו אנושיות רבה. זו היתה תקופה מרגשת עבורי. לא הרגשתי לבד וזה חשוב מאוד בתקופה כזו".

מה המסר שלך לנשים, בעיקר בחודש זה, בו מציינים את המודעות לסרטן השד ?
"המסר הוא כשקורה משהו כזה, לדעת לקבל את זה עם כל הקושי ולהתמודד, לא להתייאש ולקוות לטוב".

תני דוגמא למימוש עצמי בעקבות המחלה.
"למדתי שצריך ליהנות מכל רגע ורגע ולקחת דברים בפרופורציה, כי החיים מפתיעים אותך.
היום אני בריאה ומאושרת וממשיכה עבודתי וברוך השם אני שמחה בחלקי".

הזמנת תור לבדיקת מוקדמת של סרטן השד 

גם בימי מגיפת הקורונה חשוב ללכת להיבדק- גילוי מוקדם מציל חיים! ניתן להזמין תור לכירורג/ית שד בקופת החולים שלך:

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה