מבצע מגן וחץ: הריון ולידה תחת איום ביטחוני

$(function(){setImageBanner('44a49655-0389-451b-ba19-c4d772b733dc','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,46089,'Image','');})

בצל מבצע מגן וחץ, ארגון המיילדות בישראל מגיש המלצות מקצועיות של מיילדות מהשטח, שיאפשרו לנשים בהריון ולאחר לידה להפחית מתח ולחץ במהלך הימים המאתגרים של האיום הביטחוני. בארגון המייצג את 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים, מיילדות הבית והקהילה מדגישים כי הנחיות השגרה מתי להגיע לבית החולים, כמו ירידת מים או צירים צפופים, תקפות גם בימים של מבצע צבאי. חדרי הלידה בדרום ובכל הארץ, ערוכים היטב. המיילדות נמצאות שם 24/7 ומחכות לכל הנשים כדי להעניק טיפול ממוגן ומותאם למצב.

  •  אל תשמרי בבטן - זכרי שבבטן שלך יש מקום עכשיו לדבר אחד, התינוק שלך. שתפי את החברות, בני המשפחה ובן זוג בקושי שלך. אל תשאירי את הפחד בתוכך, שיתוף מקל מאוד במצבי לחץ. את יכולה להיעזר בקבוצות לנשים הרות ויולדות ברשתות החברתיות ולשתף שם. לאחר לידה מומלץ לקבל תמיכה מהסביבה הקרובה ככל הניתן.
  • תרקדי את זה - ברגעי חרדה שימי שיר שאת אוהבת ותתחילי לרקוד או אפילו לנוע בחופשיות, בסיבובי אגן עדינים. את יכולה לצרף את בן הזוג והילדים ולהרוויח הרגעה לכל המשפחה. אם את אחרי לידה בתקופת משכב הלידה, אל תתאמצי לרקוד רק האזיני למוסיקה שמחה.
  • תודעה חיובית והפחתה של אקטואליה - ממש כמו שחשוב במהלך ההיריון שתזיני את הגוף שלך בתזונה נכונה להריון ותמני ממאכלים אסורים כך חשוב לשים לב במה את מזינה את התודעה שלך. תת המודע שלנו מושפע מתמונות ומראות, לכן מומלץ להפחית צפייה בתכנים של אקטואליה בטלויזיה ובאתרי החדשות. הזיני את התודעה בתוכן מרגיע ובמחשבות חיוביות. גם לאחר הלידה את עדיין רגישה לתכנים, שמרי על הזנה מיטיבה לגוף ולנפש.
  • להתחבר לתינוק שלך - ברגעי מתח או תחושת אי ודאות את יכולה להניח שתי ידיים על הבטן באיזור הרחם ולהרגיש את התינוק שלך. לדבר אליו ולספר לו שאת אתו ושהוא מוגן. מומלץ לכתוב לעצמך במחברת או בפתק בטלפון, משפטים מעצימים שקשורים למשפחה וללידה הקרובה, כמו למשל, "התינוק שלי יגיע בזמנו ויצטרף למשפחה שמחכה לו" או "אני סומכת על עצמי שאדע מה טוב לי ולעובר שבתוכי". אם את לאחר לידה, כמובן שהתינוק שומע ומרגיש אותך. את יכולה לדבר איתו ולהוסיף הרבה מגע וחיוכים, זה מרגיע אותך כאמא וגם את התינוק.
  • נשימה מודעת  לפחות פעם ביום למשך כמה דקות. כדאי להניח יד אחת על החזה ויד שניה על הבטן, להכניס אוויר מהאף, לחכות כמה שניות ולהוציא את האוויר החוצה בנשיפה דרך הפה לאט לאט ובמודעות. יש לחזור על התרגיל בין 5-20 פעמים בקצב האישי. אם עולה דאגה או מחשבה תוך כדי תרגול, לשים אותה בצד ולחזור לנשימה. התרגיל תורם לרגיעה, לשקט ולניקוי מחשבות שליליות ואפשר לחזור עליו אפילו מספר פעמים ביום. יש לזכור כי  כשאמא רגועה, העובר שברחם או התינוק הרך שכבר נולד - גם רגוע.
  • תעשי מה שעושה לך טוב ובואי כשהסימנים מגיעים - את יכולה להכין רשימה של כל הדברים שאת אוהבת לעשות ובעת הצורך כשיש גל של מתח, פשוט לעשות אותם במסגרת ההגבלות הביטחוניות. ההנחיה של ימי השגרה מתי להגיע לבית החולים, כמו ירידת מים או צירים צפופים, תקפות גם בימים של איום בטחוני. כשיגיע הזמן חשוב שתדעי, חדרי הלידה בדרום ובכל הארץ, ערוכים. המיילדות נמצאות שם עבורך 24/7 ומחכות כדי להעניק לך טיפול ממוגן ומותאם למצב.
  • בואי להתייעץ - נשים בהריון וגם אחרי לידה שרוצות לחלוק ולהתייעץ בשמן או באופן אנונימי, מוזמנות לקהילת הפייסבוק הסגורה הנקראת מילה של מיילדת, המנוהלת בהתנדבות על ידי מיילדות מקצועיות מארגון המיילדות ומאפשרת לכל אישה להעלות שאלה ולקבל מענה מקצועי אישי ומבוסס ראיות. הכניסה לקבוצה בקישור הבא: https://www.facebook.com/groups/739306936945155

ארגון המיילדות בישראל

הוא האיגוד המקצועי המייצג של 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה. הארגון פועל בהתאם לרוח הזמן לקידום המיילדות, העמקת הכשרתן והרחבת סמכויותיהן. מדובר בנשות מקצוע, בעלות רישיון של מיילדת מוסמכת, אשר ניתן להן על ידי משרד הבריאות בחלוף חמש וחצי שנות הכשרה וזאת לאחר לימודים של ארבע שנות לימודי סיעוד לתואר אחות מוסמכת וכשנה וחצי נוספים לתפקיד מיילדת. בימים אלו מקדם ארגון המיילדות, את מודל ליווי הריון רציף ביחד עם משרד הבריאות, קופות החולים והאיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, תוך יצירת פרוטוקול אישי, עבור כל אישה במהלך כל ההיריון ולא רק ברגע השיא של הלידה. במקביל פועל הארגון לשינוי התקינה של המיילדות ליחס של מיילדת לכל יולדת כמקובל במדינות מפותחות במטרה לשפר את המצב היום בארץ שבו כל מיילדת מטפלת בשלוש - ארבע, יולדות במקביל.

צילום צי'ז ארגון מיילדות  בישראל

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה