ריח רע מהנרתיק? האם הוא מסוכן ואיך ניתן למנוע צרות בעתיד

$(function(){})

גם אם את דואגת לטפח היטב את גופך ושוטפת את האזור האינטימי שלך לעיתים תכופות, ישנם רגעים שבהם הריח מהנרתיק משתנה, הופך ללא נעים ובמקרים קיצוניים יכול להיות חריף ואף מסוכן. מתי הריח שם למטה תקין, מתי תהיה חייבת לרוץ לרופא, ואיך אפשר להימנע מצרות בעתיד?

אם את חווה ריח רע מהפות יכולות להיות מספר סיבות לכך. זה בטוח לא נעים אך לא בהכרח מסוכן. במקרה כזה השאלה הראשונה שעליך לשאול את עצמך לפני שאת מחשיבה את ריח הנרתיק שלך כלא תקין היא: מה נורמלי? לנרתיק יש ריח טבעי עדין, הוא גם יודע לנקות את עצמו, אבל הריח של כל אישה שונה ומשתנה מהרבה סיבות.

Shutterstock

מחזור חודשי למשל, עלול לגרום לריח מעט "מתכתי" למשך מספר ימים. יחסי מין עשויים לשנות את הריח באופן זמני. מאכלים מסויימים שאכלת באותו היום ועוד מגוון גורמים שונים, עלולים לשנות את הריח הטבעי במהלך החודש.  אם רמת החומציות בנרתיק שלך תקינה (רמת הpH) הנרתיק שלך יודע לנקות את עצמו באופן טבעי ולמנוע מחיידקים לא בריאים להיכנס. אבל אם את יודעת להבחין בריח חריף מאוד ושונה מהרגיל, ייתכן שאתה חווה סימן לבעיה פוטנציאלית ויש להיוועץ עם רופא. הריחות לא נועדו להיות לא נעימים בצורה בלתי רגילה, ואם מהנרתיק נודף ריח דגי או חריף זה יכול להיות מפטריה או דלקת ולכן לא מומלץ לחכות.


כדאי להתחיל בהיגיינה אינטימית נכונה ובריאה לאיזור האינטימי כדי למנוע צרות גדולות יותר בעתיד. אם את חווה שינוי לרעה בניחוח הנרתיק שלך, נסי כמה מהמלצות אלה:

1.החלפי בגדים מיד לאחר האימון

הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות הוא לשמור על אזור המפשעה שלך יבש ככל האפשר, ואחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא להחליף את הבגדים המיוזעים שלך בהקדם האפשרי. כאשר העור שלך לח וסגור זה מעודד התפתחות חיידקים רעים שגורמים לריח לא נעים.

jez v

2.הימנעי מאמבטיות בועות או שימוש תכוף בתחתוניות

מכיוון שהנרתיק מנקה את עצמו, אחת מהפעילויות הללו יכולה גם להפר את רמת האיזון העדין של חיידקים טובים (הפלורה), וכשרמת החומציות משתנה זה עלול לגרום לריח או זיהום.

3.שמרי על תזונה בריאה

שאפי לאכול תזונה מאוזנת עם הרבה פירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבונים רזים. תזונה שאינה מאוזנת לדוגמא ג'אק-פוד עלולה לגרום לחוסר איזון נרתיקי ולריח לא נעים.

4. שתייה מרובה של מים טובה לא רק לעור שלך

 שתיה מרובה של מים יכולה לתרום גם לבריאות הנרתיק שלך על ידי עידוד הזעה בריאה ושחרור נוזלים.

jez v

5.שטפי את האיזור לפני ואחרי יחסי מין

יש לשטוף את איברי המין עם שטיפה אינטימית ייעודית לפני קיום יחסי מין. בזמן יחסי מין מועברים חיידקים, כמו גם חומרים זרים כמו שימון וקוטל זרע מקונדומים. שטפי לפני ואחרי יחסי מין עם שטיפה אינטימית ייעודית ולא עם סבון כדי לשמור על  רמת חומציות תקינה באיזור ולנקות את הנרתיק שלך רק עם חומרים שמתאימים לאיזור. על מנת למנוע דלקות, היעזרי בשטיפה אינטימית של JEZ V. שטיפה שמבוססת על תמציות צמחים אורגניות שנותנות לנו באופן עדין וטבעי תחושת רעננות וניקיון לאורך זמן. לתחושה נעימה ונוחה מומלץ על שימוש קבוע שיתמוך באופן טבעי בגוף שלנו לעשות את מה שהוא עושה הכי טוב- דואג לנו.

jez v

6.לבשי רק תחתוני כותנה

 תחתוני כותנה מנדפים עודף לחות מהזעה או הפרשות. בדים סינתטיים לא כל כך טובים בזה. אם את בדרך כלל לובש תחתוני סאטן, משי או פוליאסטר, עברי ל- 100 אחוז כותנה. הכותנה נושמת ועושה עבודה מצוינת בהרחקת זיעה ונוזלים מגופך. לחות עודפת עלולה להפר את רמות החיידקים הטבעיים שלכם ולהוביל לזיהומים.

למגוון מוצרי טיפוח טבעיים מומלצים לאזור האינטימי בקרי באתר www.jez.co.il

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה