היכן תשחק הסקציה? בינתיים האצטדיון בראשון לציון לא עומד בסטנדרטים של ליגת העל. האם עיריית ראשל"צ תשקיע את הנדרש עבור נס ציונה?!

$(function(){setImageBanner('d1cea63d-846a-4db1-a68b-1d798eeca19c','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,46076,'Image','');})

הסקציה עלתה לליגת העל אבל מגרש ביתי יצריך השקעה של כ-25 מיליון שקלים באצטדיון המקומי ובלוח זמנים בלתי אפשרי. ממנהלת הליגות בכדורגל נמסרה לאתר נס ציונה נט כי רשימת הליקויים באיצטדיון בראשל"צ כלל לא ידועה בשלב הזה. מה שמעמיד בספק את היתכנות ההצהרה של שחר רובין כי ראש העיר ראשל"צ הסכים לבקשתו לארח שם את משחקי הסקציה וכי 97% מהנדרש להתאמתו כבר בוצע. מה גם שלראשל"צ קבוצה בליגת המשנה שרק בעוד זמן יתברר אם תצליח לשרוד בליגה הלאומית.
ו... סיכוי סביר לארוח ברחובות, החל ממרץ 2023, המועד המתוכנן לפתיחת האיצטדיון המשוכלל !

רשת

היכן תארח הסקציה את המשחקים בליגת העל ? מה צריך לשפר במגרש בראשון לציון ואלו מגרשים יכולים לבא בחשבון. 

רשת

הסקציה אומנם עלתה לליגת העל אבל ההכנות והאתגרים העומדים בפני הנהלת הקבוצה רבים ונוגעים לנושאים פיננסים ומנהליים ולא רק לצד המקצועי.

לצד הסוגיה הכלכלית המצריכה תקציב מינימלי של כ- 13 מיליון שקל עומדת סוגיית המגרש הביתי של הקבוצה, נושא שטורד את מנוחת האוהדים ובוודאי את הנהלת הקבוצה שצריכה לבחור מגרש ביתי מתאים ( ומן הסתם לשלם מאות אלפי שקלים בשנה עבור דמי שימוש ). 

בסוף השבוע העלה חבר מועצת העיר נס ציונה שחר רובין פוסט ברכה לקבוצה על עליית הליגה ובו כתב בין היתר  " מיד אחרי המשחק פניתי לחברי רז, ראש עיריית ראשון לציון בבקשה שיאפשר לסקציה נס ציונה לשחק באיצטדיון של ראשון לציון בשנה הבאה על מנת שכלל התושבים ובפרט ילדים, יוכלו להגיע למשחקים של העיר שלנו אני שמח לעדכן שראש העיר הסכים לכך במידה ותהיה פניה מסודרת של הקבוצה לראשון לציון.

אולם, על פי נתוני ההתאחדות לכדורגל, האיצטדיון בראשון לציון עדיין אינו מתאים לאירוח משחקי ליגת העל.... 

פנינו לדוברת מנהלת הליגות בכדורגל, שירלי בר דיין ולהלן תגובתה לגבי כשירות איצטדיון הברפלד - "כרגע האיצטדיון לא מאושר. באם הקבוצה תבקש לארח שם נערוך סיור ונקבע מה הליקויים שצריכים תיקון"

לעומת זאת אומר שחר רובין כי ההבטחה שרירה וקיימת וכי אמיר סולרסקי, מנהל הפרוייקט לחידוש האיצטדיון מטעם המיתקן בעיריית ראשל"צ הכריז כי  "97 אחוז מהדרוש כבר בוצע". (ראו תגובתו)

 אך יש לזכור כי מדובר בהתאמות שעלותן לא ידועה או לא מוצהרת, וממילא לא ישרתו את הקבוצות בראשון לציון. 

האם עיריית ראשון לציון תשקיע את הסכומים האלו ערב הבחירות לרשויות המקומיות 2023 עבור קבוצת הכדורגל של נס ציונה ? 

נחיה ונראה

איצטדיון עירוני הי"א, ההסתדרות 6, אשדוד

מרחק נסיעה - חצי שעה מנס ציונה. מגרשן הביתי של מ.ס אשדוד, א.ס אשדוד. מדובר במתקן מיושן בלב העיר שיכול להתאים לסקציה ועומד בסטנדרטים של ליגת העל.  נכון שלא מדובר באיצטדיון בסטנדרטים חדשים, אולם הוא הוא בהחלט יכול להיות מגרש ביתי לקבוצת אמצע הטבלה ומטה. 

כבר היום מדובר במגרש הביתי של שתי קבוצות ( בהנחה שא.ס אשדוד תשרוד כלכלית בעונה הבאה ), ואם הסקציה תרצה להשתלב בו יהיה צורך בתיאום עם שתי הקבוצות של עיר הנמל. 

אצטדיון שלמה ביטוח, דרך אם המושבות 12, פתח תקווה

המגרש 'הביתי' הקודם של הסקציה. מארח טורנירים בינלאומייים ונחשב לאחד ממשטחי הדשא ולאחד האיצטדיונים הטובים בישראל. המרחק מנס ציונה - 29 קילומטרים. אולם במשחקי אמצע השבוע שמתחילים לרוב בשעה 20:30 יש פקקי תנועה כבדים בכביש97 אחוז מהנדרש כבר בוצע". המחבר את אזורי התעסוקה הסמוכים ותחנת הרכבת בפתח תקוה. 

איצטדיון הכדורגל החדש ברחובות - צפי לתחילת פעילות מרץ 2023. 

פתרון נוסף לסקציה, אולי לשלבים האחרונים של העונה, יכול להיות אצטדיון הכדורגל החדש ברחובות שנבנה בסמוך לקריית המדע, על גבול הגבעה הירוקה. הוא מותאם למשחקי ליגת העל אך ברחובות קבוצות הכדורגל שעריים ומרמורק משחקות בליגה א. בחברה הכלכלית של רחובות היו רוצים לראות את הסקציה כקבוצה מובילה במתקן החדיש, אולם לוח הזמנים הצפוי להפעלת האיצטדיון, מרץ 2023, יכול לדחות את היוזמה הברוכה לעונת המשחקים שאחריה, כלל שהסקציה תישאר בליגת העל או תרצה לארח את משחקי סוף העונה קרוב לבית. 

אלו מגרשי הכדורגל והאימונים בנס ציונה 

אימונים -  כתובת: הנבחרת 10 נס ציונה, דרוג: נוער
אימונים סינטטי, כתובת: נס ציונה איש קשר: גלעד זיתון דרוג: ב, נשים
 אצטדיון נס ציונה כתובת: הנבחרת 1 נס ציונה,  דרוג: לאומית
נס ציונה סנטטי מרגולין 1 כתובת: מרגולין 1 נס ציונה , דרוג: נוער

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה