ביי וביוקנן חגגו עם 30 נ' כל אחד והובילו את עירוני נס ציונה לניצחון 90:94 על הפועל גלבוע גליל

$(function(){})

עירוני "חי מוטורס" נס ציונה התקרבה להשתתפות בגביע המדינה עם ניצחון 90:94 על הפועל גלבוע גליל , כאשר די ג'יי קופר המשיך להציג יכולת נפלאה עם 15 אסיסטים.

עמית סמיקט

באדיבות מנהלת ליגת העל

אם היה ספק איך עומס המשחקים בעקבות ההשתתפות בליגה הצפון אירופית ישפיע על עירוני "חי מוטורס" נס ציונה- הוא התפוגג הערב (שני) כליל. החבורה של אלעד חסין, ללא רז אדם ורוני הארל החולים- הראתה יכולת טובה על הפרקט. ביי וביוקנן חגגו עם 30 נקודות כ"א, ודי ג'יי קופר שפשוט מסרב לעצור, המשיך להציג יכולת נפלאה עם 15 אסיסטים ונתן למאמן שלו הרבה סיבות לחייך עם 90:94 גדול על הפועל גלבוע גליל.

הכתומים הציגו משחק שיתופי נהדר כשחילקו 21 אסיסיטים וקלעו באחוזים טובים מה-2 (34-52). הניצחון הערב היה השני ברציפות של הקבוצה בליגת ווינר סל ונראה כי מדובר ב"סוס השחור" של הליגה. הקבוצה מהשפלה עשתה צעד משמעותי לעבר השתתפות בגביע המדינה והיא תוכל להבטיח את מקומה במפעל כבר ביום שישי הקרוב אם תנצח במפגש המסקרן את הפועל "בנק יהב" ירושלים.

האדומים מהצפון הסתבכו בתחתית עם ההפסד וכעת הם צמודים ליריבה מהגליל עם מאזן של 6:2. חניכיו של רמי הדר, שהציגו יכולת טובה, יכולים להישאר רק עם המחמאות ןלהתעודד מהיכולת הטובה שהציג פארנטס במשחק החזרה שלו ובוודאי מוויליס שלהט על הפרק עם 28 נקודות. החבורה מגלבוע, תקווה להמשיך עם היכולת שהציגה הערב ותנסה להתאושש ולהשיג ניצחון ביום ראשון (11/12) נגד הפועל "בי-קיור לייזר" חיפה.

מהלך המשחק

גלבוע פתחה בחמישייה עם לונדון פארנטס, פייטון וויליס, עמית זיס, ג'סטין גורהם וצ'אד בראון, נס ציונה עם די ג'יי קופר, שייק ביוקנן, גולן גוט, טיילר ביי וג'רום מיינסי. האורחים פתחו עם 0:4 מהיר עם שתי אסיסטים של קופר לביי וביוקנן. פארנטס הוסיף גם הוא אסיסט לבראון בצד השני, אך ביקונן וביי עשו נקודות והגדילו את ההפרש לחמש. קופר השיג את האסיסט השישי שלו תוך פחות מארבע דקות בזכות קליעות מחצי מרחק של מיינסי וסל של ביוקנן בדרך ל-5:15 שגרם להדר להזעיק פסק זמן. בראון שמר על המארחת במשחק וקלע את כל שבע הנקודות הראשונות שלה. בצד השני קופר שוב מצא את ביי עם האלי הופ מרשים, אך גואטה עם שלשה צימק לארבע הפרש. ביקונן הגיע ל-8 נקודות עם סל ועבירה וגורהם שמר את גלבוע קרוב עם סל בצבע. ביי השלים גם הוא מהלך של שלוש נקודות עם סל ועבירה ומיד לאחר מכן פארנטס קלע את נקודות הבכורה שלו העונה עם שתיים מרחוק וויליאמס סגר את הרבע עם דאנק ממסירה של קופר שסיים את הרבע עם 9 אסיסטים, 18:25 לאורחים בתום הרבע הראשון.



גלבוע פתחה את הרבע השני בסערה עם ריצת 2:10 שהפכה את התוצאה בזכות שתי שלשות של וויליס וסלים של פארנטס וגורהם, אך ביי, להטט על הפרקט עם מהלכים וירטואוזים ובעזרתו של לוינסון הוביל את האורחת ליתרון שש שגרם להדר לקחת טיים אאוט נוסף. פארנטס מצא את בראון בצבע ובצד השני ביוקנן המשיך לצבור נקודות עם עוד ארבע רצופות משלו. גלבוע לא ויתרה ובעזרת השלשה השלישית של וויליס ברבע, בתוספת נקודות של זיס ובן משה- השוותה את התוצאה ל- 38:38 והובילה את חסין להזעיק פסק זמן. מיינסי וביי (21 נק' במחצית) הרגיעו מעט עם סלים בצבע ובמחצית 38:44 לכתומים.


ביי, עשה על הפרקט ככל העולה על רוחו (צילום: עמית סמיקט, עירוני נס ציונה)


פארנטס וקופר, מצ' אפ מרתק בין צמד הרכזים (צילום: רום שקד, הפועל גלבוע גליל)

המחצית השנייה נפתחה גם היא עם ריצה של גלבוע- הפעם 0:14 בעיקר בזכות חמש נקודות של זיס ושתי שלשות של פארנטס שהפכו את התוצאה והובילו את המארחת ליתרון 44:52. ביי וביוקנן הרגיעו מעט עם 4 נקודות כ"א אך גורהם ובראון שמרו את ההפרש. נס ציונה המשיכה לנגוס בהפרש וביוקנן עם דאנק גדול השווה את התוצאה 57:57. גואטה החזיר את היתרון לגליל ובצד השני קופר השווה מיד והשיג את הנקודות הראשונות שלו במשחק, שתי דקות לסיום הרבע. גולן גוט קלע גם הוא לראשונה עם צליפה מחוץ לקשת, זיס הפך בשלשה משלו אבל ביוקנן עם שתיים נוספות וקופר בלייאפ על הבאזר קבע את תוצאת הרבע 64:67.

הרבע המכריע נפתח עם השלשה החמישית של וויליס, מיינסי צימק מהקו ומנגד וויליס המשיך לצלוף מבחוץ. קופר השיג שתיים בחדירה, הוריד את ההפרש לנקודה וזה הספיק להדר כדי לקחת פסק זמן. גורהם אסף שתי נקודות ובצד השני קופר מצא את ויליאמס שדייק עם סל מחצי מרחק. הכתומים המשיכו ללחוץ והפכו בעזרת מיינסי אך וויליס היה בלתי ניתן לעצירה וקלע את השלשה השביעית שלו. הכתומים הניעו את הכדור יפה וגוט צלף שלשה ומיד אחריה וויליס המשיך בשלו עם עוד שלוש. מיינסי דייק מהקו וביוקנן הפך את התוצאה 80:82 לאורחת. הקבוצות שבו מפסק זמן- וויליס המשיך בטירוף עם עוד שלשה אך ביי גם הוא בערב אדיר קלע חמש רצופות והעלה את היתרון לארבע, דקה וחצי לסיום. בצד השני, זיס החטיא שלשה אך גורהם ליקט את הכדור ושם שתיים. ביוקנן, לא נתן למארחת לחגוג והשתלט על המשחק עם חמש נקודות כולל האלי הופ נהדר-יתרון חמש לכתומים 27 שניות לסיום. הדר לקח פסק זמן ממנו גלבוע חזרה עם שלשה גדולה של פארנטס שהובילה את חסין לפסק זמן משלו. קופר קלע 2-4 מהעונשין בעשרים השניות האחרונות אך גם פארנטס החטיא אחת משתיים. גלבוע הלכה בכדור האחרון לוויליס שהפעם החטיא מבחוץ, ויליאמס ליקט את הריבאונד ודייק עם קלעיה מהקו שסגרה את הסיפור, 90:94 בסיום.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה